1.059.326

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Rajz kézikönyv

Az általános iskola 1-8. osztálya számára gyógypedagógusoknak

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 127 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-18-2887-5
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 83189. Fekete-fehér és színes fotókkal, reprodukciókkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A kisgyermek mindenre rácsodálkozik, ami körülveszi, szinte valamennyi vizuális ingerre reagál. Később a látvány nagy része megszokottá válik, "észre sem vesszük". Az utcán közlekedve például a... Tovább

Előszó

A kisgyermek mindenre rácsodálkozik, ami körülveszi, szinte valamennyi vizuális ingerre reagál. Később a látvány nagy része megszokottá válik, "észre sem vesszük". Az utcán közlekedve például a látvány legnagyobb részére egyáltalán nem reagálunk, csupán néhány, úti célunk elérése érdekében fontos ingerre figyelünk fel (zebra, jelzőlámpa, a várt jármű stb.) Ezért meglepő egy érdekes fotó, amely egy általunk megszokott mindennapos tárgyat vagy dolgot mutat be szokatlan nézőpontból, esetleg különleges megvilágításban. Egy festmény vagy szobor is azért élmény, mert valami olyanra hívja fel figyelmünket, amit addig nem vettünk észre, ami csakis alkotója sajátos látásmódjának köszönhető. Nem vitás tehát, hogy a képzőművészet finomítja látásunkat, hozzásegít olyan képi asszociációk létrejöttéhez, melyek feltétlenül szükségesek a vizuális kultúra kialakulásához.
Ma már nem kétséges, hogy a látást nevelni, fejleszteni kell, s hogy ehhez nem elég a mind nagyobb mennyiségű vizuális inger nyújtása (ez egyébként spontán megtörténik az audiovizuális eszközök, a film, a tv, a video stb. révén), hanem tudatos tájékozódásra, szelektálásra, a lényeges és lényegtelen elkülönítésre kell megtanítanunk a mindent befogadni képes, rendkívül ingerszomjas gyermeket. Vizuális nevelésünk alaptételének tartom még ma is Balogh Jenő frappáns megfogalmazását, mely szerint: "A gyermeki értelem érzéki képekkel zsúfolt. Vizuális ismereteinek alapja a csodálkozás, amelyet nem kielégíteni, hanem fokozni kell." Vissza

Tartalom

Látásmód, kultúra3
Vizuális nevelés az iskolai nevelés és oktatás folyamatában5
Vizuális nevelés és rajztanítás7
Az enyhén értelmi fogyatékos gyermekek vizuális képességei, rajzfejlődése8
A rajztanítás célja, feladatai12
A tananyag felépítése14
A forma15
A szín38
A tér40
Képalakítás, komponálás50
Műalkotások bemutatása51
Népművészet52
A tananyag feldolgozása57
1. osztály57
2. osztály65
3. osztály72
4. osztály79
5. osztály86
6. osztály94
7. osztály100
8. osztály106
Ajánlott műalkotások112
Irodalomjegyzék123

Sándor Éva

Sándor Éva műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Sándor Éva könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Rajz kézikönyv Rajz kézikönyv Rajz kézikönyv Rajz kézikönyv

Könyvtári könyv volt. A borító kopott.

Állapot: Közepes
2.740 Ft
2.190 ,-Ft 20
11 pont kapható
Kosárba