kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 163 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 15 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. Tankönyvi szám: 31058. |
Bevezetés | 7 |
A filmkészítő | 7 |
Forgatás előkészítése | 9 |
Műfajkérdések, témaválasztás | 9 |
Téma a család | 10 |
És ha utazunk | 11 |
A kultúra szolgálatában | 14 |
Új ismeret szerzését célzó filmek | 14 |
Kutatófilmek | 14 |
Meglevő ismeretek közlését, terjesztését célzó filmek | 15 |
Oktatófilmek | 15 |
Tájékoztató filmek | 15 |
Dokumentumfilmek | 15 |
Népszerű-tudományos filmek | 15 |
Propagandafilmek | 15 |
A film készítésének munkarendje | 16 |
Egy filmtervezet írásos kidolgozása | 17 |
"...áll Buda még" | 17 |
Filmtervezet | 17 |
A cselekményegységek összeállítása (komplexumvázlat) | 17 |
Nyersanyagszükséglet összeállítása | 18 |
Filmnovella | 19 |
Technikai forgatókönyv | 22 |
Forgatási vázlat | 49 |
Variációk: témaszűkítés, témabővítés | 49 |
A forgatókönyvírás | 53 |
Az ötlet, a komplexum, a vázlat, a filmnovella és a forgatókönyv | 53 |
Komlexumvázlat készítése | 55 |
Miben különbözik a novella a filmnovellától? | 56 |
Miben hasonlít a filmnovella a novellához? | 56 |
Az irodalmi forgatókönyv | 57 |
A technikai forgatókönyv | 58 |
A technikai forgatókönyv formai sajátosságai | 59 |
Ismerkedjünk meg néhány új fogalommal | 60 |
Ismert írásjelek, új értelemmel | 63 |
A plánok rendszere | 67 |
A totálról általában | 69 |
A közeli plánok | 74 |
És amit még a technikai forgatókönyv írásához a filmkészítésről tudni kell | 78 |
Kompozíció (képfogalmazás) a filmben) | 78 |
Egyteres kompozíció | 78 |
Skurz | 80 |
Kétteres kompozíció | 80 |
Háromteres kompozíció | 83 |
Ansnitt | 86 |
Gépállás, szemszög, tengely | 88 |
Ellenbeállítás | 96 |
Mozgás a filmben | 99 |
Mozgások a képtérben | 99 |
A képtérben végbemenő mozgás néhány alapszabálya | 100 |
A gépmozgások | 102 |
Svenktípusok | 103 |
Közelítés - hátrálás | 105 |
Kocsizás | 106 |
Autófárt | 107 |
A gépmozgások ritmusa | 107 |
Igazítás | 109 |
Összetett gépmozgások | 109 |
Plán- és komplexumkapcsolások | 110 |
Komplexumkapcsolások | 112 |
Áttűnés | 112 |
Testblende | 113 |
Úsztatás | 113 |
Eléletlenedés | 113 |
Asszociációs kapcsolás | 115 |
Mi a montázs? | 115 |
A filmidő | 116 |
Képoldal | 117 |
Hangoldal | 119 |
A szinkron | 119 |
Hangtípusok | 123 |
A hang dramaturgiai jelentősége | 126 |
A film szerkesztése | 129 |
A forgatás és az utómunkák a rendező szemszögéből | 135 |
A rendező szerepe | 135 |
Néhány részletkérdés a rendező munkájából | 136 |
Szereplő, előadó, típusválogatás | 136 |
A forgatás | 138 |
A báb-, trükk-, rajz- és árnyfilmek rendezése | 143 |
Az utómunkák sorrendje | 143 |
Muszterolás | 143 |
A pótforgatás | 144 |
A cím | 145 |
A kép vágása | 146 |
A hang vágása | 149 |
A startolás | 151 |
A hangosítás-keverés | 152 |
Mit nevezünk standard kópiának? | 155 |
Egy-két szó a vetítésről | 155 |
Szakkifejezések felsorolása és magyarázata, a könyvben használt értelemben | 157 |
Irodalom | 163 |