1.062.337

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Zártláncú televízió a felsőoktatásban

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Felsőoktatási Pedagógiai Kutatóközpont
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött papírkötés
Oldalszám: 117 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákat tartalmaz.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Rég elmúltak azok az idők, amikor a tanár egyetlen "oktatástechnikai eszköze" a kréta - meg a fekete tábla - volt. Hazánkban is egyre szaporodnak a modern audiovizuális eszközök, s nemzetközi... Tovább

Előszó

Rég elmúltak azok az idők, amikor a tanár egyetlen "oktatástechnikai eszköze" a kréta - meg a fekete tábla - volt. Hazánkban is egyre szaporodnak a modern audiovizuális eszközök, s nemzetközi bemutatókon is egyre többféle - és egyre többet "tudó" - berendezések kerülnek bemutatásra. A gyártó cégek az ipar és az oktatás határmesgyéjéről "forradalmasítják" az oktatást, miközben az oktatás hétköznapi munkásai sokszor szorongással, olykor konzervatív húzódozással, máskor kellő "vásárlóerő" hiányában - vagy erre hivatkozva - szemlélik ezt a folyamatot. A fejlődés a valóságban mindig mindenben ilyen volt és ma is ilyen: egyenetlen. Az egyik területen előretör, a másikon a fél-automatizáltság fokán állnak, mások még mindig annyi segédmunkát igényelnek - élő, emberi, kétkezi munkát -, hogy statikus szemléletmód esetén, csak az utóbbit kiragadva azt hinnők: még a XIX. század végén vagyunk. Nincs-e ilyen érzésünk némely iskolában, némely tanítási órán is? A tanár magyaráz, ír a táblára, esetleg bemutat egy kísérletet /tanári demonstráció/, a diákok ülnek, hallgatnak, jó esetben ágaskodnak, hogy lássanak is valamit abból, amit a tanár csinál. Esetleg libasorban elvonulnak a tanári asztal, a fizikai, kémiai kísérleti eszköz, vagy éppen a mikroszkóp lencséje mellett, mint valaminő ünnepi processzió, körmenet résztvevői kiemelkedő alkalmakkor. Nem tréfálkozni akarunk. Csupán arra utalunk: a világban is, hazánkban is hatalmas fejlődés megy végbe, akkor is, ha ez nem egyenletes, nem mindig, nem mindenben látszik meg, nem hat azonnal, nem jelentkezik egyszerre a front minden pontján. Ezt a fejlődést tudomásul kell vennünk és hinnünk kell benne, mert legalább annyira tény, mint egyes területek időleges lemaradása. Valamivel több feladatunk is van természetesen a tudomásulvételen és a hiten kívül: a fejlődés tudatos és tervszerű előmozdítása. Vissza

Tartalom

Előszó5
Biró László: A televízió felhasználási lehetőségei. A televíziós lánc elemei és felépítése9
Radnai Gyula: Zártláncú televíziós berendezés felhasználása a demonstrációs kísérletek hatékonyságának növelésére19
Dr. Frenyó Vilmos: Zártláncú televíziós berendezés a növényélettan oktatásában35
Dr. Popik Ervin: Tapasztalataink a zártláncú televíziós rendszerrel a sebészet oktatásában47
Szabó Árpád: Tapasztalataink a zártláncú televíziónak a fizika oktatásában való felhasználásáról a Budapesti Műszaki Egyetemen55
Dr. Hadházi Csaba: Az anatómia, szövet- és fejlődéstan audiovizuális oktatásának néhány kérdése, a televízió ilyen irányú haszosítása során szerzett tapasztalatok65
Szalay László: A zártláncú televízió és a videomagnó alkalmazásának fontosabb tapasztalatai a Szombathelyi Tanítóképző Intézetben81
Végh Ferenc: Bibliográfia109
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem