1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pedagógiai metodológia és kutatásmódszertan

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 462 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-17-3333-5
Megjegyzés: A könyv tankönyvi száma: 52759.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A marxista-leninista metodológia és a pedagógia5
A megismerés dialektikus módszere - az új, szocialista pedagógiáért folytatott harc egyetemes fegyvere5
A materialista dialektika alkalmazásának útjai a pedagógiai elmélet kidolgozásában22
Eltérések a nevelés lényegének értelmezésében s ennek következményei49
A kutatási probléma kiválasztása és indoklása69
A hipotézis és a tudományos előrelátás szerepe88
A kutatás alapvető szakaszai97
A pedagógiai kutatások konkrét módszerei109
Minőségi ismérvek és mennyiségi mutatók a pedagógiai kutatásokban128
A pedagógus kutató tulajdonságai140
Objektígv és szubjektív tényezők az új ember kialakításában147
Az objektív tényezők természete, jellege és hatása a személyiség formálódására151
A szubjektív tényező hatása és jellegzetessége172
A szervezett nevelés és a társadalmi környezet kölcsönhatásának biztosítása202
Szociológiai módszerek alkalmazása a pedagógiai kutatásokban213
A szociológiai módszerek helye és szerepe a pedagógiai kutatásokban214
A konkrét szociológiai módszerek specifikuma222
A tömeges kikérdezés229
A megfigyelés269
Skálaszerkesztés. A szociometria módszere278
A dokumentumok elemzése287
A társadalmi és a társadalmi-pedagógiai kísérlet292
Összehasonlító módszerek302
Szociológiai módszerek komplex alkalmazása egy pedagógiai vizsgálatban308
A tanulók előmenetelének statisztikai vizsgálata319
A vizsgálat tárgya és konkrét feladatai321
A statisztikai sokaság felépítésének módszertana. Elsődleges statisztikai adatok328
Az x eloszlási statisztikai törvényszerűségének azonossága valamennyi ötödik osztály esetén336
Az x mennyiségi eloszlási törvényének megkeresése. Az ellenőrzés intenzitásának mutatója348
A negyedévek eltérő didaktikai értéke366
Az V. osztály főbb jellemzőinek variációs vizsgálata370
Az osztálylétszám, az ellenőrzés intenzitása és az előmenetel közti kapcsolat mértéke376
A regresszióegyenlet, valamint az előmenetel szintje (z) és az ellenőrzés nélküli időszakasz hossza (x) közötti kapcsolat mértéke381
Az ellenőrzés intenzitásának mutatója (p) optimális határainak meghatározása391
Az utolsó érdemjegy mint az utána következő előmenetelt befolyásoló tényező396
Az osztályközösség struktúrája az előmenetel x tényezőtől függő ingadozása alapján401
A folyamatos előmenetel egyenletessége. Az osztályzatok és a köztük levő szintkülönbségek eloszlási törvényeinek sajátosságai408
Az osztályzatok eloszlásának törvénye421
A mintavétel száma és reprezentatív jellege427
Jegyzetek437
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Pedagógiai metodológia és kutatásmódszertan Pedagógiai metodológia és kutatásmódszertan Pedagógiai metodológia és kutatásmódszertan Pedagógiai metodológia és kutatásmódszertan

A borító kopott, a lapélek foltosak. Néhány lapon aláhúzás látható.

Állapot:
2.360 ,-Ft
19 pont kapható
Kosárba