Az elődök | |
A legrégibb Purcell mítosza. Normann támadás. Az angolok küzdelme az életért | 9 |
Zenéjük első tavasza. A Nyárkánon. Dúr-zene, "ikerének", fauxbourdon | |
Feltámad hazafias szellemük. Az első nagy angol költő: Chaucer. Az első nagy angol zeneszerző: Dunstable | |
Dunstable utódai. Általános hanyatlás | |
Új felemelkedés: a reneszánsz. Angol megtestesítője: VIII. Henrik | |
A reformáció előretörése. Az anglikán zene első mesterei és formái. Taverner és az "In nomine" művek. Tye és az anthem. A kiváló Tallis és a service | |
Erzsébet királynő. Anglia a tengerek ura lesz. Az irodalom nagy pillanata. Általános felfelé törekvés. "A zene mindenkié." | 40 |
E kor legnagyobb angol zeneszerzője: Byrd. Jelleme és fiatal évei; értékei az egyházi zenében, a dalirodalomban és a hangszeres zenében. | |
Tanítványának, Morleynak egyházi művei. Gibbons egyházi zenéje és egyéb művei | |
A világi zene felvirulása. Mindenki szórakozni vágyik. A nép balladái. A kézművesek catch-ei. A forró pillantású líra | |
Lantdalok és mesterük: Downland. Campian és a többiek | |
A polgárság és a nemesség madrigálja. Ennek mesterei: Morley, Weelkes és Wilbye | |
A virginál-zene Astontól Bullig. Virginál-könyvek. | |
Táncok, programzene, variációk - virginálra | |
Purcell | |
A puritánok jelleme. A király és a gavallérok élvezetei | 87 |
A Purcell család eredete. Thomas Purcell, az apa vagy nevelőapa | |
Veszedelmek: pestisjárvány és tűzvész | |
Henry Purcell első kompozíciója | |
A gyermekkórusban. Tanítói: Cooke, Humfrey és Blow | |
Az első állások. Megindulás a zeneszerzői pályán: fantáziák. A hagyományok ereje. Dalok. A színház kísértései | |
Az első király-ódák. Service-ek és zsoltárok. A velencei és a régi angol kórustechnika | |
Az első csúcspont: a Full anthemek és a Verse anthemek | |
Új tisztségek. | 131 |
Szomorúságok. Az ország meghasonlása. Zsarnokuralom | |
A tudomány és az irodalom Angliája | |
Újra kísért a színház. Dalok, duettek, catchek | |
Himnuszok. Ódák II. Jakabhoz. Ódák szent Cecíliához | |
Az új Verse anthemek. Koronázási anthem | |
A forrongás éveinek dalai és himnuszai | |
Énekeljetek minden népnek | |
Forradalom | 160 |
Purcell művészetének új fejezete. Zongoraművek, triószonáták | |
A forradalom győzelmének öröméneke | |
Miért és hogyan használ basso ostinato technikát? A legszebb Cecília-óda | |
A Mária királynő ódák | |
Egyházzenei művészetének csúcspontja: a Te Deum és Jubilate | |
Magánéletének hajszoltsága. Az utolsó évek dalai | |
Az utolsó nagy szenvedély: a drámai zene. Ennek kezdetei Angliában | |
A maque. Shakespeare és közönsége. Az első angol operák | |
Purcell nagyszerű indulása, a Dido | |
Az új közönség. Purcell többi operái | |
Összeroppanása és halála | |
Függelék | |
Henry Purcell életének és korának főbb eseményei | 201 |
Purcell jelentősebb művei | 203 |
Irodalom | 209 |
Tárgymutató | 213 |