1.062.389

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Neveléstörténet

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 584 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-18-5716-6
Megjegyzés: Tankönyvi szám: J2-1683.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Őskor13
A nevelés ősi formái13
Az intézményes nevelés csírái15
Ókor17
Nevelés a folyam menti kultúrákban17
Mezopotámia18
Egyiptom21
India25
Kína27
Az európai kultúra bölcsőjénél: antik görög nevelés30
A spártai nevelés33
Az athéni nevelés37
A görög nevelés gondolkodói45
Nevelés az ókori Rómában53
A római nevelés korszakai54
Quintilianus pedagógiai gondolatai61
Középkor65
A korai kereszténység és a nevelés65
Emberfelfogás, embereszmény66
A korai keresztény nevelés jellemzői67
A klerikus műveltség átadásának intézményei74
Kolostori iskolák75
Plébániai iskolák79
Székesegyházi iskolák80
A középkori egyetemek81
A világi nevelés86
A lovagok nevelése86
A városi polgárság iskolái89
A középkor gyermekfelfogása91
A magyar intézményes nevelés kezdetei92
Reneszánsz és humanizmus99
A világ és az ember felfedezése99
A humanisták mozgalma100
A városi-plébániai iskola tananyagának módosulása105
A reneszánsz úri nevelés106
Humanista gondolkodók véleménye a nevelésről109
A humanisták iskolakritikája122
A reneszánsz gyermekképe124
Reneszánsz nevelés Magyarországon126
A műveltség tartalmának átformálódása126
Reneszánsz főúri nevelés Magyarországon129
Academia Istropolitana131
Reformáció és ellenreformáció pedagógiai törekvései133
Luther a nevelésről134
A megujhodott katolicizmus pedagógiája138
Iskoláztatás a Mohács utáni Magyarországon143
Protestáns iskolák144
A népoktatás145
Katolikus iskolák147
Újkor151
A tudományok első magyar összegzője: Apáczai Csere János151
Az erdélyi protestáns iskolaügy a XVII. században151
Apáczai Csere János életútja153
Fő művei158
Johannes Amos Comenius pedagógiai szintézise164
Élete164
Comenius felfogása az ember rendeltetéséről168
Nézetei a gyermekről, didaktikai elvei171
Iskolarendszere173
Sárospataki évek177
Pedagógia és iskoláztatás a felvilágosodás korában179
Változások a gyermekről alkotott felfogásban179
A polgárosodás és a protestantizmus pedagógiai hatása183
A pietizmus hatása a nevelésre184
John Locke és a gentleman-nevelés186
Felfogása a gyermekségről188
Testi nevelés189
Erkölcsi és vallási nevelés190
Az értelem nevelése192
Rousseau természetelvű pedagógiája196
Élete196
A gyermek felfedezése201
A módszerek204
A nevelés tartalma és az életkori szakaszok206
Helvetius a pedagógia mindenhatóságáról212
A német felvilágosodás214
A tanítóképzés215
A filantropisták mozgalma218
A neohumanizmus222
Pestalozzi pedagógiája - a kéz, fej és szív kiművelése223
Tanulóévek224
Neuhof225
Egy remete esti órája227
Lénárd és Gertrúd228
Vizsgálódásaim a természet menetéről229
Stans231
Burgdorf233
Hogyan tanítja Gertrúd gyermekeit?234
Yverdon235
Magyar neveléstörténet a 1616-1806 között238
Pázmány Péter a katolikus oktatás megújítója238
A protestáns iskolák helyzete a XVII. század végén241
Nevelés a XVIII. század Magyarorszságán244
A katolikus és protestáns iskolák tananyagának bővülése248
Iskolaügy a felvilágosult abszolutizmus korában255
Iskoláztatás és pedagógia a XIX. században269
Néhány európai ország iskolaügyének áttekintése269
Anglia269
Franciaország270
Oroszország271
Német nyelvterületek271
A német filozófiai pedagógia273
Kant273
Fichte278
Hegel281
Schleiermacher283
Herbart lélektani alapzású pedagógiája287
A filozófiai-erkölcstani háttér288
Asszociációs lélektan289
Neveléstana290
Herbart követői294
A Herbart-kritika megjelenése298
Usinszkij298
Tolsztoj301
A XIX. század első felének magyar neveléstörténete305
Első óvodáink305
Népoktatás309
Tanítóképzés, pedagógiai szakirodalom310
Közép- és felsőoktatás312
Eötvös József, a polgári forradalom kultuszminisztere314
A pozitivizmus hatása a pedagógiára317
August Comte318
A "tökéletes élet pedagógiája" - Herbert Spencer321
Alexander Bain pedagógiai rendszere325
Az "életfilozófia" hatása328
A pesszimizmus pedagógiája - Schopenhauer329
Friedrich Nietzsche kultúrakritikája331
"Élet" és "Cselekvés" gondolata Bergson filozófiájában335
Keresztény szociális és népnevelési törekvések338
Don Bosco pedagógiája338
További gyermekvédelmi-szociális törekvések342
A századvég tömegmozgalmainak hatása344
Iskolaügy és pedagógia a századforduló után 349
Új pedagógiai és pszichológiai törekvések349
A pragmatizmus nevelésfelfogása350
A gyermektanulmány357
A reformpedagógia kialakulása és fejlődése az első világháborúig367
A radikális neveléskritika tárgya a hagyományos iskola367
A művészetpedagógiai irányzat369
A "New Shool" a reformpedagógia első iskolamodellje373
Természettudományos biológiai-antropológiai koncepciók376
A reformpedagógia fejlődésének második szakasza383
A Waldorf-pedagógia384
Amerikai reformpedagógiai törekvések390
A Progresszív Nevelési Társaság létrejötte393
A Jena-plan, a reformpedagógia egyik záró szintézise395
Az állampolgári nevelés399
A munkaiskola401
A harmincas évek főbb fejlődési tendenciái417
Az elméleti pedagógia főbb irányzatai418
Kultúrpedagógia419
A szociálpedagógiai irányzat429
Foerster morálpedagógiája440
A nagy pszichológiai iskolák hatása444
A reformpedagógia fejlődésének harmadik szakasza (1945-1989)458
Magyar neveléstörténet 1849-1919467
Iskolaügy és pedagógia az abszolutizmus korában (1849-1867)467
Népoktatás468
Középfokú oktatás470
Felsőoktatás472
Pedagógia és iskoláztatás 1867-1919 között474
A népoktatási törvény474
A népoktatás alakulása 1868-tól 1918-ig477
A középiskolák fejlődése483
Felsőoktatás, tanárképzés486
A magyar gyermektanulmányi mozgalom 489
Nagy László pedagógiája494
Nevelésügyi törekvések a forradalmak idején497
A magyar neveléstudomány fejlődése a kiegyezéstől 1948-ig502
A budapesti egyetem "pedagógiai iskolája"502
A kolozsvári szegedi egyetem pedagógiaprofesszorai524
A debreceni egyetem "pedagógiai iskolája"534
Iskolaügy és pedagógia Magyarországon 1919-1945 között543
Kultúrpolitika és közoktatásügy a húszas években544
Népoktatás549
Középiskolák552
Felsőoktatás557
A harmincas-negyvenes évek nevelésügye560
Reformpedagógiai irányzatok hazánkban565
Cserkészet565
A reformpedagógia szellemében működő hazai iskolák567
Az 1945 utáni magyar iskoláztatás történetének vázlata575
Harc az iskoláért575
A "szocialista" iskola581
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem