Előszó
Ezúttal már negyedik alkalommal bocsátjuk közre az intézményünk oktatóinak, kutatóinak kétéves szakirodalmi tevékenységét tartalmazó publikációs jegyzéket. A tudományos tevékenység hosszú távú jellege miatt látszólag rövid egy kétéves időszak ahhoz, hogy látványos pozitív változásokról lehessen beszámolni. Ezért ha valaki mégis érzékelni szeretné a fejlődést, akkor érdemes fellapoznia a korábban kiadott publikációs jegyzékeket.
Az előző (1997-98-as) időszak számszerű adatait összevetve a most bemutatott (1999- 2000-es) időszak adataival, a publikációk száma, típus, szerző, tanszék szerinti megoszlása alapján számos tanulságos megállapítás tehető:
- kevesebb a könyv, könyvrészlet, jegyzet (72 db), mint az előző időszakban, lezárult ugyanis a színvonalas oktatáshoz nélkülözhetetlen oktatási jegyzetek elkészítésének extenzív korszaka. A korszerű jegyzetháttér megteremtése után az országos érdeklődésre is számot tartó szakkönyvek írására helyeződik a hangsúly.
- A disszertációk (3 db), hazai (200 db) és külföldi közlemények (88 db) száma közel azonos a korábbi időszakban megjelentekkel, így ezeken a klasszikus területeken fennmaradt a korábbi intenzitás. Örvendetes, hogy lényegében valamennyi oktató szerepel a publikációs jegyzékben.
- Kiemelendő, hogy erősen növekedett a hazai és külföldi konferenciákon való szereplés (34, illetve 15 db) a korábbihoz képest, éspedig nem a klasszikus publikációk rovására. Ez is azt mutatja, hogy erősödött az oktatók, kutatók, illetve az intézmény tudományos - szakmai kapcsolatrendszere, jelenléte és integrációja a hazai, nemzetközi tudományos életben.
- Az egyéb publikációk (tanulmányok, szakmai anyagok, elemzések, stb...) korábbihoz képest nagyságrenddel nagyobb (101 db) száma arra utal, hogy az intézmény tudományos, szellemi kapacitását egyre inkább felértékeli a helyi, illetve az országos szakmai közvélemény, és hívják azt segítségül operatív, vagy stratégiai problémáik megoldásához.
Vissza