A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
A beállítást mentettük, naponta értesítjük a beérkező friss kiadványokról
Előszó
E könyv bepillantás enged a stratégiai vezetéselméletekbe és modellekbe, melyek az utóbbi néhány évben az e-kereskedelem és az internet PR-stratégiáit jellemezték. Az ipar és a kereskedelem...
Tovább
Előszó
E könyv bepillantás enged a stratégiai vezetéselméletekbe és modellekbe, melyek az utóbbi néhány évben az e-kereskedelem és az internet PR-stratégiáit jellemezték. Az ipar és a kereskedelem globális elterjedése nemcsak újra fókuszba állította a PR-t, hanem tisztázta is a vállalatok más prioritásaihoz képest meglévő mindenkori szerepét és státusát.
Ami a gyakorlat szintjét illeti, a legtöbb vállalati PR-szakember tisztában van azzal, hogyan kell eleget tenni a tőle elvárt taktikai követelményeknek; tud szervezni médiakapcsolatokat, kereskedelmi bemutatót, publicitást teremtő eseményt, el tud készíteni külső és belső célközönségnek szóló kiadványokat, például videoklipet, hanganyagot, filmet, éves beszámolót és más dolgokat. Ugyanakkor szenvednek az igazgatótanácsok miatt, melyek testületileg vagy egy-egy tagjukon keresztül olyan kérdéseket tesznek föl, amelyeknek a megválaszolása, illetve az azzal kapcsolatos vállalati PR-döntések meghozatala a vállalkozási stratégia ismeretét kívánná meg.
Jelenleg meglehetősen éles vita zajlik a stratégiai public relations természetéről, azaz hogy a PR célja az üzleti életben és a kormányzati kommunikációban nem inkább csak propaganda-e, ezért beszél a média a PR-szakemberekről mint 'spin doctorok'-ról, a "kimagyarázás mestereiről". Ez további terhet rak a PR-szakma vállaira, s benne a szakemberre. Ám minden gyakorlatba átvitt elméletnek van egy belső és egy nyilvános arca, miközben nem fér kétség hozzá, hogy PR nélkül nem létezik vállalati stratégia. A public relations gyakorlata olyan, mint a vezetés: inkább művészet, mint tudomány. Egy dolog azonban biztos: az e-kereskedelem és világháló nemcsak az évszázados hagyományokkal rendelkező PR-elmélet jellegét és az empirikus alapú gyakorlatot változtatta meg, hanem azt az anyagot is, aminek alapján a szakemberek következő generációinak képzése történik, legyen szó akár belsősökről (vállalaton belüliekről), akár megbízás alapján dolgozó (külsős) szakemberekről.
Vissza
Tartalom
Public Relations stratégia:
A szerkesztő előszava 9
Előszó 10
Köszönetnyilvánítás 13
1. Nem „csak" public relations: menedzsment szintű PR-stratégia 15
Mi a stratégia? 15
Hatalom és befolyás 18
Public relations és a szervezeti kultúra 19
A legjobb gyakorlat 20
A szervezeti kommunikáció elméleti modelljei 21
Jelentéstan (szemantika) 24
Operatív stratégia 25
Visszacsatolási ciklus 31
Kontroll vagy kölcsönös függőség 32
Kampány: PSA Peugeot Citroen, Spanyolország 32
Kérdések, feladatok 35
2. A PR helye a szervezetben: irányítói kulcsszerep 37
Felülről lefelé és lentről felfelé irányuló kommunikáció 38
Funkciótól a stratégiáig 40
Kognitív disszonancia: küzdelem a konfliktusokkal 43
A CEO mint kulturális ikon 46
Teljesítményértékelés 47
A jövőbeli teljesítmények mérése 48
Materiális és immateriális eszközök 49
Hírnév vagy üzletviteli és pénzügyi vizsgálat 49
Stratégiai szövetségek 52
Kampány: TAASA, USA 54
Kérdések, feladatok 57
3. Hírnévmenedzsment: egy celebcsodáló társadalom 59
Szervezeti image 59
Image és márkaépítés 60
Szervezeti arculat 62
Vizuális arculat 62
Szemiotika: lógók és a külső megjelenés 63
Tartalom vagy stílus 63
Hírnév 65
Kampány: Standard Bank, Dél-Afrikai Köztársaság 67
Kérdések, feladatok 70
4. Belső kommunikáció és a PR: a dolgozók mint követek 71
Zűrzavar vagy morál 71
Adatvédelem és titkosság 71
A kommunikáció mint alapkompetencia 72
Változáskommunikáció 73
A fejlesztési terv megváltozása 74
Méltányosság vagy rugalmasság 75
A kommunikáció mint teammunka 76
Kampány: Edelman Public Relations Worldwide, USA 78
Kérdések, feladatok 81
5. Vevőorientáció: eladásösztönzés és marketingpromóció 83
Fogalmi hitelesség 83
Ismeretek és képességek 85
Hozzáadott érték és integrált marketingkommunikáció (IMC) 87
Versenyelőny 88
Vevőkapcsolatok 90
Business-to-business kapcsolatok 91
Webelemzés és értékelés 92
Eredményesség vagy hatékonyság 94
Eszközök és technikák 94
Promóciós teljesítmény 96
Teljesítményi rések 96
Marketing vagy gyártás 96
Kampány: 3M, USA 97
Kérdések, feladatok 100
6. Médiakapcsolatok: világlátás határok nélkül 101
Tömegkommunikáció 101
Retorika vagy valóság 102
Üzenetmodellezés 104
Gondolkozz globálisan, cselekedj lokálisan! 105
A ma holnapja 106
Kampány: Royal Caribbean International, USA 107
Kérdések, feladatok 109
7. Kutatási módszerek: mérések és motívumok 111
Művészet vagy tudomány? 111
Megalapozottság és megbízhatóság 113
Balanced Scorecard 115
Narratív módszerek 115
Intertextuális elemzés 117
A PR mint társadalomtudomány 119
Kampány: Marriott Szállodalánc, Indonézia 121
Kérdések, feladatok 125
8. Az erkölcsi dimenzió: morális felelősség 127
A PR meggyőzés vagy propaganda? 128
Etikai értékelés 128
Kampány: Az orosz PR-szövetség 133
Kérdések, feladatok 137
Glosszárium 139
Irodalomjegyzék 143
Ajánlott irodalom 147
Ábrák és táblázatok jegyzéke 149
Nyárády Gáborné: A public relations magyarországi gyakorlata (függelék) 151
1. Esettanulmányok 159
2. A magyar public relations etikai kódexe 167
Tárgymutató 171
Public Affairs lobbizás:
George Mitchell szenátor előszava 9
A szerkesztő előszava 10
Előszó 11
1. Bevezetés 13
Kormányzati és közösségi kapcsolatok a gyakorlatban 13
Mi a lobbitevékenység? 15
Lobbi tevékenység vagy kormányzati és közösségi kapcsolatok? 16
Miként változik az Egyesült Királyság PA-ipara? 17
Mire képes a PA? 19
PA a nagyvilágban 20
A public affairs mint életpálya 23
Első lépések 26
Magatartási kódexek, viselkedési szabályok 27
Összefoglalás 28
2. A lobbizás művészete 31
Miért érdemes lobbizni? 31
Figyelemmel kísérés 33
Mit akarsz tenni? 36
Hogyan politizálnak az Egyesült Királyságban? 37
A politika 45
Hogyan lobbizzunk? 51
A kapcsolatfelvétel programja 52
Találkozók 57
Önkormányzatok 59
Skócia 60
Wales 62
Európa 63
Világszervezetek 67
Általános szabályok 69
3. A ió hírnév és a média 75
Médiakapcsolatok 76
Válságkezelés 81
4. Issues management (Közügymenedzsment) 93
Ragadjuk meg a probléma lényegét! 93
Bizonyítékok felsorakoztatása 96
Agytrösztök 97
Gazdasági tanácsadók 99
Kereskedelmi/gazdasági főiskolák, egyetemek 100
Közvélemény-kutatók 101
A támogatói kör kiépítése 102
Összefoglalás 108
5. Kapcsolattartás érdekgazdákkal 113
Az érdekgazdák értéke 113
Az érdekgazdák azonosítása 114
Saját érintettjeink megismerése 116
Az érdekgazdák megnyerése 118
Tervek kommunikálása 120
Összefoglalás 122
6. A szervezet társadalmi felelősségvállalása 129
Meghatározások 129
A CSR mérése 130
A CSR fejlesztése 131
Miért éppen CSR? 132
A kormány szerepe 136
A CSR hatása a PA-ra 138
Összefoglalás 141
7. Összegzés 147
A személyes élet szintjén 148
A jövő trendjei és fejlődési irányai 149
Összefoglalás 151
Public affairs ellenőrző jegyzék 152
Függelék - Magatartási szabályok 155
CIPR 155
APPC 155
PRCA 157
EPACA 159
EULobby.net 160
SEAP 163
Nyárády Gáborné: A public affairs magyarországi vonatkozásai (függelék) 167
1. Vélemények a magyarországi PA gyakorlatáról 167
2. A lobbizás törvényi és etikai szabályozása 176
3. Esettanulmányok 190
Tárgymutató 207
Public Relations stratégia/Public Affairs lobbizás
Megvásárolható példányok
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.
Google, Facebook, Apple, Microsoft fiókkal való belépés/regisztráció eseténautomatikusan elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket.
Elfelejtett jelszó
Kérjük, adja meg azonosítóját, és a hozzá tartozó email címet, hogy jelszavát elküldhessük Önnek!
A *-gal jelölt mezők kitöltése kötelező!
Azonosító név/E-mail cím* Azonosító és e-mail cím megegyező
E-mail cím*
(2009 március óta a regisztrált ügyfelek azonosító neve megegyezik az email címmel)
Ha az azonosítóját sem tudja megadni, kérjük, hívja az ügyfélszolgálati vonalat:
+36-62-452-833
×
1
2
3
Regisztráció
×
Regisztráció
Regisztrációja sikeresen megtörtént.
Megadott e-mail címére megerősítő e-mailt küldtünk. Ahhoz, hogy a regisztrációja véglegesedjen, és le tudja adni rendeléseit, kérjük, kattintson a levélben található linkre. A megerősítő link a kiküldéstől számított 48 óráig érvényes, ezután a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.
Kérjük, jelölje meg az érdeklődési körébe tartozó témaköröket!
Mehet
×
Regisztráció
Az ön által megjelölt témakörök:
Temakor_1
Beállíthatja, hogy emailben értesítőt kapjon az újonnan beérkezett példányokról a bejelölt témaköröknek megfelelően.
Beállított értesítőit belépés után bármikor módosíthatja az Értesítő menüpont alatt:
létrehozhat új témaköri értesítőt
inaktiválhatja értesítőjét, ha éppen nem kíván a megadott témában értesítőt kapni
törölheti véglegesen az adott értesítőjét
szerkesztheti jelenlegi értesítőjét, ha még részletesebben szeretné megadni mi érdekli.
Az Ön választása alapján naponta vagy 3 naponta kap tőlünk emailt a beállított értesítőjéről.