kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Dialóg Campus Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest-Pécs |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 135 oldal |
Sorozatcím: | Dialóg Campus szakkönyvek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-9123-79-X |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
Előszó | 9 |
Bevezetés | 11 |
Gyerekkori balesetek - lefolyása és okai | 13 |
A baleset | 13 |
Otthon és szabad időben bekövetkező balesetek | 13 |
Az óvodai balesetek legjellemzőbb lefolyása | 17 |
Baleseti okok | 19 |
Technikai okok | 19 |
Motoros hiányosságok | 19 |
A hagyományos biztonságra nevelés korlátai | 23 |
Kognitív okok | 24 |
Emlékezet | 26 |
Viselkedési szokások tanulása és elsajátítása | 27 |
Veszély ismerete és a veszélytudat | 28 |
Viselkedés irányítása és figyelem | 30 |
Összefoglalás | 31 |
A motoros fejlődés alapjai | 33 |
A test fiziológiai fejlődése | 33 |
Magasság, testsúly, testfelépítés | 33 |
Az izomzat és a csontfelépítés fejlődése | 34 |
Idegrendszer | 36 |
Keringési rendszer | 37 |
A motoros képességek és fejlesztésük | 39 |
Kondicionális képességek | 40 |
Koordinációs képességek | 43 |
Készségek | 46 |
Kontroverzális öröklődés - Gyakorlás | 49 |
Észlelés és motorika | 51 |
Összefüggések a motorika és más pszichikai faktorok között | 55 |
Motoros és kognitív tényezők közötti összefüggések | 55 |
A motorika és a szociális viselkedés, illetve a pszichikai fejlődés más területei közötti összefüggések | 57 |
A tényezők kölcsönös befolyása | 58 |
A gyermekek motoros fejlettségi állapota | 59 |
A mai óvodáskorú gyermekek motoros fejlettségi szintje | 59 |
A rossz motorika okai | 61 |
A rossz motorika következményei az egészségr és a pszichikai fejlődésre | 63 |
A mozgásfejlesztés helyzete az óvodákban | 65 |
Összegzés | 69 |
A játék mellett szóló érvek | 71 |
Az óvoda: fejlesztés, célkitűzés és feladat | 71 |
Mozgásfejlesztés | 72 |
Mozgásfejlesztő játékok | 72 |
A mozgásfajták külső feltételei | 75 |
Összegzés | 76 |
A mozgásfejlesztés lehetőségeinek vizsgálata az óvodában | 77 |
A kutatások előkészítése | 77 |
A motoros képességek és készségek mérése | 78 |
A motoros készség fejlesztésnek hatékonyságvizsgálata | 81 |
Gyerekek eredményei jó és rossz motorikával | 83 |
A motoros fejlesztés tartóssága | 85 |
A fejlesztés optimális, időbeli ábrázolása | 87 |
Változások a balesetekben | 88 |
Normál érték és összehasonlítás más vizsgálatokkal | 90 |
A fiúk és lányok eredményeinek összehasonlítása | 91 |
Összehasonlítás más vizsgálatokkal | 95 |
Összegzés | 99 |
Az óvópedagógusok körében végzett kérdőíves vizsgálat | 99 |
Mozgásfejlesztés a gyakorlatban | 101 |
A fejlesztés tartalmi és szervezési vonatkozásai | 101 |
A fejlesztés kialakítása az óvónői team segítségével | 103 |
A játékok leírása | 105 |
Fogójátékok | 106 |
Váltóversenyek | 107 |
Labdajátékok körben | 108 |
Reakcióképesség-fejlesztő játékok | 108 |
Egyensúlyérzés-fejlesztő játékok | 109 |
Érzékelést-tapintást fejlesztő játékok | 110 |
Egyéb játékok | 111 |
A fejlesztés folytatása az iskolákban, valamint a felnőttkorra kiható következményei | 112 |
Az óvodák építészeti kialakítása | 114 |
Normál értékek | 116 |
Irodalom | 121 |
Tárgymutató | 131 |
A szerző rövid életrajza | 135 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.