1.067.317

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pszichomotoros fejlesztés az óvodában

Képességfejlesztés mozgásos játékokkal

Szerző
Fordító
Budapest-Pécs
Kiadó: Dialóg Campus Kiadó
Kiadás helye: Budapest-Pécs
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 135 oldal
Sorozatcím: Dialóg Campus szakkönyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-9123-79-X
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Gyerekeink mozgásszegény, de érzelemgazdag világban cseperednek fel. Túl sokat esznek és túl keveset mozognak. Túl sok ételt fogyasztanak feleslegesen. A legtöbb gyereknek hiányzik a természetes... Tovább

Előszó

Gyerekeink mozgásszegény, de érzelemgazdag világban cseperednek fel. Túl sokat esznek és túl keveset mozognak. Túl sok ételt fogyasztanak feleslegesen. A legtöbb gyereknek hiányzik a természetes élmény- és tapasztalattér, ahol próbára tehetnék erejüket, és ügyességüket fejleszthetnék. Alig 5%-uk tagja sportegyesületnek. Nem csoda, hogy a helytelen testtartású, elhízott és mozgásszegény gyermekek száma folyamatos növekedést mutat. Még soha nem voltak ennyire ügyetlenek és testileg esetlenek gyerekeink, mint a mai TV-s és számítógépes korszakban.
Az ügyetlenkedés és kétbalkezesség sokkal több, mint egyszerű szépséghiba. Két angol tudós, Losse és Henderson (1991) tizenhat éven keresztül vizsgálta az ügyetlen mozgású hatévesek életvitelét, és a következő megállapításra jutottak: Az ilyen csökkent mozgáskoordinációjú gyerekeknél, akik semmilyen segítségben nem részesülnek mozgásuk fejlesztéséhez, változatlanul fennmarad ügyetlenségükből adódó, fakadő különbözőségük. De nem ez az egyedüli probléma. A mozgászavaruk következményeként kivétel nélkül mindannyian önbizalomhiányban szenvednek. Ezen gyerekek, ill. fiatalok egész soránál később még félelem és depressziós magatartás is jelentkezik. Szociális problémáik vannak a velük azonos korúakkal való érintkezés során. Továbbá naponta fellépnek ezeknél a gyermekeknél tanulási problémák az iskolában, illetve a hivatali életbe történő átlépéskor. Vissza

Tartalom

Előszó9
Bevezetés11
Gyerekkori balesetek - lefolyása és okai13
A baleset13
Otthon és szabad időben bekövetkező balesetek13
Az óvodai balesetek legjellemzőbb lefolyása17
Baleseti okok19
Technikai okok19
Motoros hiányosságok19
A hagyományos biztonságra nevelés korlátai23
Kognitív okok24
Emlékezet26
Viselkedési szokások tanulása és elsajátítása27
Veszély ismerete és a veszélytudat28
Viselkedés irányítása és figyelem30
Összefoglalás31
A motoros fejlődés alapjai33
A test fiziológiai fejlődése33
Magasság, testsúly, testfelépítés33
Az izomzat és a csontfelépítés fejlődése34
Idegrendszer36
Keringési rendszer37
A motoros képességek és fejlesztésük39
Kondicionális képességek40
Koordinációs képességek43
Készségek46
Kontroverzális öröklődés - Gyakorlás49
Észlelés és motorika51
Összefüggések a motorika és más pszichikai faktorok között55
Motoros és kognitív tényezők közötti összefüggések55
A motorika és a szociális viselkedés, illetve a pszichikai fejlődés más területei közötti összefüggések57
A tényezők kölcsönös befolyása58
A gyermekek motoros fejlettségi állapota59
A mai óvodáskorú gyermekek motoros fejlettségi szintje59
A rossz motorika okai61
A rossz motorika következményei az egészségr és a pszichikai fejlődésre63
A mozgásfejlesztés helyzete az óvodákban65
Összegzés69
A játék mellett szóló érvek71
Az óvoda: fejlesztés, célkitűzés és feladat71
Mozgásfejlesztés72
Mozgásfejlesztő játékok72
A mozgásfajták külső feltételei75
Összegzés76
A mozgásfejlesztés lehetőségeinek vizsgálata az óvodában77
A kutatások előkészítése77
A motoros képességek és készségek mérése78
A motoros készség fejlesztésnek hatékonyságvizsgálata81
Gyerekek eredményei jó és rossz motorikával83
A motoros fejlesztés tartóssága85
A fejlesztés optimális, időbeli ábrázolása87
Változások a balesetekben88
Normál érték és összehasonlítás más vizsgálatokkal90
A fiúk és lányok eredményeinek összehasonlítása91
Összehasonlítás más vizsgálatokkal95
Összegzés99
Az óvópedagógusok körében végzett kérdőíves vizsgálat99
Mozgásfejlesztés a gyakorlatban101
A fejlesztés tartalmi és szervezési vonatkozásai101
A fejlesztés kialakítása az óvónői team segítségével103
A játékok leírása105
Fogójátékok106
Váltóversenyek107
Labdajátékok körben108
Reakcióképesség-fejlesztő játékok108
Egyensúlyérzés-fejlesztő játékok109
Érzékelést-tapintást fejlesztő játékok110
Egyéb játékok111
A fejlesztés folytatása az iskolákban, valamint a felnőttkorra kiható következményei112
Az óvodák építészeti kialakítása114
Normál értékek116
Irodalom121
Tárgymutató131
A szerző rövid életrajza135

Torsten Kunz

Torsten Kunz műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Torsten Kunz könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem