1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pszichomotoros fejlesztés a gyógypedagógiában I.

Kézirat/Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Tanárképző Főiskola

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 146 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN:
Megjegyzés: Kézirat. Fekete-fehér ábrákkal. Tankönyvi szám: J12-236.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A demokratikus államokban egyre nő a tolerancia az emberi ''mássággal" kapcsolatban. Ezzel együtt jár az átlagostól eltérő képességű gyermekek, fiatalok jobb társadalmi el fogadása. A korábbi... Tovább

Előszó

A demokratikus államokban egyre nő a tolerancia az emberi ''mássággal" kapcsolatban. Ezzel együtt jár az átlagostól eltérő képességű gyermekek, fiatalok jobb társadalmi el fogadása. A korábbi szelekciós/szegregációs törekvéseket az integrációs tendenciák váltják fel. Az oktatásban az integráció úgy valósul meg, hogy tekintettel van a gyengébb képességekre, eltérő haladási tempóra, biztosítja az egyéni foglalkozást. Emellett azonban gondosan kutatja és elismeri a pozitívumokat is.
A valódi integráció haszon az integráltnak és a befogadó közösségnek egyaránt, mert szemléletével lehetőséget ad személyiség szabadabb kibontakozására. Az egyéni adottságok figyelembevétele, a személyre szabott fejlesztés az oktató-nevelő munkában elengedhetetlen feltétele az integrációnak, de éppen ilyen elengedhetetlen az elkülönített oktatásban, fejlesztésben is. A speciális közösségekben sem találunk homogén csoportokat. Ha nem törekszünk minden gyermeknél a képességstruktúra alapos mégis merésére, a célzottabb, egyéniesített fejlesztésre, akkor még a speciális közösségekben is újabb szelekció következik be.
Szinte minden közösségben találunk problematikus gyermekeket. Ezek korcsoportjukhoz és befogadó közösségükhöz képest eltérő tanulási és/vagy magatartási jegyeket mutatnak.
Vissza

Tartalom

I. Bevezetés 9
1. Történet 11
2. Elnevezések, definíciók 17
3. Rokon eljárások 21
Szemelvény 23
Irodalom 26
II. Néhány alapfogalom 29
1. Mozgáselméleti alapfogalmak 31
A) A motoros egység 31
B) A mozgás specifikus analizátora
C) Mozgáskoordináció 36
D) Motoros tanulás 38
2. Percepció, integráció 43
Szemelvény 45
3. Praxia, testtudat, dominancia, lateralitás, térészlelés, ritmus, tempó 53
A) Praxia 53
B) Testtudat 53
C) Lateralitás, dominancia 56
D) Térészlelés 57
E) Ritmus, tempó 58
Szemelvény 61
Irodalom 67
III. Pszichomotoros zavarok 71
1. A mozgásszervezés zavarai 73
2. Percepciós, integrációs zavarok 77
3. Pszichomotoros zavarok 79
A) Nagymozgások zavarai 80
B) A manipuláció, grafomotorika zavarai 81
Szemelvény 84
A beszédhibák és motoros zavarok kapcsolata 89
C) A lateralitás és dominancia zavara 91
D) Testséma;, -praxia zavarok 92
E) A téri tájékozódási és ritmus zavarok 93
Szemelvény 94
Irodalom 96
IV. Diagnosztika 99
1. Motodiagnosztika 103
Szemelvény 108
A) Mozgáskoordinációs teszt gyermekek számára 113
B) Változatok az Oseretzky skálára 119
2. Egyéb vizsgálati módszerek 123
Szemelvény/Megfigyelési lehetőségek 127
Megfigyelések az oktatás során 127
Klinikai megfigyelések 136
Irodalom 145

Huba Judit

Huba Judit műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Huba Judit könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem