1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pszichológiától pedagógiáig II.

Szakirodalmi szemelvénygyűjtemény a "Kudarc nélkül az iskolában" óvodai fejlesztő program használatához

Szerző
Szerkesztő
Budapest
Kiadó: Alex-typo Kiadó és Reklámiroda Bt.-Presscoord Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 170 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-7735-07-1
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

„Pszichológiától-Pedagógiáig" címmel egy olyan szakirodalmi szemelvénygyűjteményt nyújtunk át az érdeklődőknek, amely Porkolábné dr. Balogh Katalin és dr. Páli Judit pszichológusok kutatásait és... Tovább

Előszó

„Pszichológiától-Pedagógiáig" címmel egy olyan szakirodalmi szemelvénygyűjteményt nyújtunk át az érdeklődőknek, amely Porkolábné dr. Balogh Katalin és dr. Páli Judit pszichológusok kutatásait és azok irodalmi hátterét tartalmazza. Az első kötet 1993-ban jelent meg, melyben azt ígértem, hogy az óvodai vizsgálatok sorát a második kötetben folytatjuk, íme: Az iskolai tanulási zavarok megelőzésére Porkolábné mozgás, testséma, percepció (észlelés) és az ezeket kísérő verbális fejlesztő programjának pszichológiai kísérleti alkalmazása megtörtént céltudatosan az akkor érvényben lévő ONP-be építve, odaillően gazdagítva azt úgy tartalmában, mint módszereiben, de ekkor még testnevelés és környezetmegismerés területén. A kísérleti alkalmazás eredményes volt, melyet a gyermekek iskolai beválásának követéses vizsgálata igazolt. Fejlesztő eljárások és a kísérleti alkalmazás gyakorlati tapasztalatai találhatók e könyv első részében, az alapkutató és a kísérleti alkalmazást végző óvónők és pszichológusok írásaiban. A könyv további részében elméleti síkon továbbképzést jelenthet számunkra a kutatók újabb tanulmányai a mozgásfejlesztés és az értelmi fejlődés összefüggései, valamint játék, mint tanulási folyamat témákban. Az iskolai tanulási zavarokat megelőző preventív pszichológiai fejlesztés eredményeinek gyakorlati alkalmazása megtörtént, kiterjesztve az óvodai nevelés egészére. A fejlesztő program ekkor az 1989-es ONP-be építve került alkalmazásra, a Közoktatási és Művelődési Minisztérium K.F.A. támogatásával. E munka tanulmánykötete „Kudarc nélkül az iskolában" c. kézikönyv és „Mozgásfejlesztés az Óvodában" c. segédkönyv videokazettával. Segédeszközök: Világunk hangjai I-II.magnókazetta, Hangok kockája c. dobókocka anyanyelvi játékhoz. Az óvodai gyakorlati alkalmazás tapasztalatainak összegzése található e gyűjtemény befejező részében, mely alapot adhat a további fejlődésnek, hiszen a fejlesztő eljárások tárháza szinte kimeríthetetlen. „Kudarc nélkül az iskolában" c. könyv alkalmazásához ajánlom a „Pszichológiától-Pedagógiáig" c. gyűjtemény mindkét kötetének megismerését, mert a gyermekek szakszerű neveléséhez a pszichológiai elmélet és az óvodai pedagógiai gyakorlat tapasztalatainak ismerete egyaránt szükséges. 1997-ben a „Kudarc nélkül az iskolában" c. könyv továbbfejlesztett változata is megjelent „Komplex Prevenciós Óvodai Program" címmel. Ezért ma már ennek óvodai használatához is ajánlom a jelen kiadvány szakirodalmi szemelvény gyűjteményét, mert mindkét könyv szakmai hátterét képezi. Vissza

Tartalom

A szerkesztő ajánlása (Bíró Antalné) 7
Az óvodai fejlesztő program alkalmazhatóságának pszichológiai kísérlete, hatása az óvodapedagógiára 8
A fejlettség megállapítására szolgáló megfigyelési szempontok (Porkolábné dr. Balogh Katalin) 8
A fejlesztés elméleti és módszertani kérdései (Porkolábné dr. Balogh Katalin) 17
A fejlesztőprogram megvalósítása a testnevelési foglalkozásokon (Pintér Éva) 24
A fejlesztő program megvalósítása a környezetismereti foglalkozásokon (Romhányi Pálné - Szaitzné Gregorits Anna - Szilágyi Csabáné) 38
A fejlesztő foglalkozások során alkalmazott játékos módszerek, eszközök (Bíró Antalné) 42
Az óvodai nevelés programja és Porkolábné dr. Balogh Katalin pszichológiai fejlesztőprogramjának összehasonlítása; az alkalmazás lehetősége az óvodai gyakorlatban (Szalay Elemérné) 67
Pszichológiai kutatások pedagógiai eredményei (Bíró Antalné) 73
Preventív fejlesztő program hatásvizsgálata (az Aradi utcai óvoda fejlesztő kísérlete) (Mudra Annamária) 79
A kutatók további tanulmányai 105
Mozgás - Testkép - Énkép Mozgásfejlesztés és az értelmi fejlődés összefüggései (Porkolábné dr. Balogh Katalin) 105
Játék, mint alapozó funkció (dr. Páli Judit) 113
A folyamat játék, a végeredmény tanulás (dr. Páli Judit) 124
Az iskolai tanulási zavarokat megelőző preventív pszichológiai fejlesztés eredményeinek gyakorlati alkalmazása és továbbfejlesztése az óvodai nevelés minden területén 129
A megvalósítás összegzése (Bíró Antalné) 129
Záró gondolatok (Porkolábné dr. Balogh Katalin) 157
1. sz. melléklet (Porkolábné dr. Balogh Katalin) 162
2.sz. Melléklet (Maróthy Erzsébet) 163
3.sz. Melléklet Verses gondolatok 167
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem