Általános pszichológia és szociálpszichológia | |
Dr. Dési Illés, Dr. Sós József, Dr. Farkas Ildikó, Dr. Zahumenszky Zille: Glutaminsav antagonizálás, illetve adagolás hatásai különböző magatartási folyamatokra | 11 |
Dr. Szabó Imre: A megrezzenési (startle) reakció mértékének összefüggése az éhségdrive szintjével patkányoknál | 31 |
Semjén András: Az ingerminta módosulásának hatása ritmikus mozgások újraszerveződésére | 45 |
Garai László: A specifikusan ember alapszükséglet filogenezisének vázlata | 63 |
Dr. Varjasi Edit: Teljesítmény-ekvivalencia és a kinesztétkus érzéklet tükröző funkciója | 83 |
Dr. Rohánszky Mihály: A csoportos vita és a szakértői vélemény szerepe a vélemény alakulásában | 97 |
Vitár Zoltán: A televíziós néhány szociálpszichológiai vonatkozásában | 111 |
Pedagógiai pszichológia | |
Kürti Istvánné: Adatok a gondolkodási stratégiák vizsgálati eljárásához | 127 |
Rusznyák Péter: Az analógiaalkotás gondolkodási műveletének vizsgálata középiskolába lépő tanulóknál | 147 |
Pálffy Zoltán: Adatok a képi elsajátítás lélektanához | 167 |
Gádorné Dr. Donáth Blanka és Hegedűs Gyuláné: A tanulók aktivizálhatóságának kérdése egy neveléslélektani vizsgálat tükrében | 185 |
Dr. Harsányi István: Milyen személyiségtulajdonságok megjelölésével értékelik egymást iskolásaink? | 199 |
Gáspárné Dr. Zauner Éva: Vizsgálatok a pszichológiai érték körében | 217 |
U. Komoly Judit: A tanítói személyiség vizsgálatának módszere és néhány eredménye | 241 |
Cs. Schüller Gabriella, Dévai Margit és Kádár Júlia: A televízió hatása a gyermekekre | 257 |
Fejlődéslélektan | |
Dr. Salamon Jenő és Kalmár Magda: A cselekvéses matematikaoktatás hatása alsó tagozatosok elemi konstruáló tevékenységére | 271 |
Tardos Anna, Raisza Dragosinova és Júlia Mityeva: Különböző feltételek mellett nevelt 3-12 hónapos csecsemők optikus és taktil-motoros explorációs viselkedése | 287 |
Kabainé Dr. Huszka Antónia: A csecsemőotthonban nevelkedő 1-36 hónapos gyermek szociális érzelmeinek alakulása jétékhelyzetekben | 299 |
Péterffyné Mirtse Márta: Balkezes gyermekek elemi konstruáló tevékenységének vizsgálata | 317 |
Munkapszichológia | |
Dr. Geréb György: Intenzív igénybevételt jelentő tevékenység és egyhangú cselekvés kölcsönhatásának pszichológiai vizsgálata | 335 |
Dr. Rókusfalvy Pál: Kérdőívek alkalmazása a munkamagatartás és a személyiségvonások értékelése | 357 |
Dr. Bálint István, Murányi Mihály és Dr. Avar Pál: A pszichofiziológiai megterhelés és az alkalmazkodás vizsgálata kartográfiai dolgozóknál | 377 |
Dr. Csirszka János: Foglalkozásismeret az egyéni fogalomkincs tükrében | 393 |
Művészetpszichológia | |
Dr. Halász László: irodalmi művek hatásmechanizmusának kísérleti kutatása | 411 |
Sportpszichológia | |
Dr. Nagy György: 8-15 ével leányok és fiúk sportágválasztási indítékai kérdőíves felmérés alapján | 431 |
Orvosi (klinikai) pszichológia | |
Lantosyné Dr. Dabas Erzsébet és Dr. Éderváriné Dr. Kovács Ilona: A nevelési és környezeti tényezők szerepe a gyermekkori koponyatraumák okozta személyiségváltozásban | 443 |
Dr. Németh Nóra: A testséma-változás intergrációs zavara agydaganatos gyermekbetegeknél | 459 |
Dr. Pisztora Ferenc: A craniumra és a cerebrumra vonatkozó hipochondirás félelmek és téveseszmék keletkezésének néhány törvényszerűsége | 477 |
Szilágyi Lilla: A panaszkodás mint az interperszonális kapcsolatok egyik megnyilvánulása | 493 |
Dr. Levendel László: Mezei Árpád és Nemes Lívia: Adatok a tüdőgümőkór okozta cor pulmonale cronicumban szenvedő betegek személyiségéhez | 507 |
Dr. Hódosi Rezső: Diabeteses gyermekek személyiségfejlődési problémái és nyaraltatásuk során szerzett tapasztalatok | 521 |
Hirsch Margit: Indikáció és prognózis gyermekkori személyiségfejlődési zavarok pszichoterápiájában | 529 |
Gyógypedagógiai pszichológia | |
Dr. Pálhegyi Ferenc: A fogalmak belső struktúrájának kialakulása a vakok gondolkodásában | 545 |
Flasch Dezső: Hallásfogyatékos tanulók szabad asszociációs tevékenységének vizsgálata | 565 |
Kriminálpszichológia | |
Dr. Nagy Lajos: A pszichológus-szakértő közreműködésének lehetőségei a büntető perbeli tanúbizonyításnál | 585 |
Lassó Károly és Dr. Hoffmann Lajos: A gyermekkorúak életkori sajátosságainak jelentősége a kihallgatás taktikájában | 607 |
Majláth György: A sértett gyermekkorúak szavahihetőségéről és a megítélés általános lehetőségeiről az igazságügyi pszichológiai szakértői tevékenységben a megrontás és vérfertőzés bűntettében | 523 |
Módszertan | |
Popper Péter: Az interperszonális kapcsolatok sémáinak új vizsgálati módszere | 643 |
Dr. Csirszka János: A beilleszkedés diagnosztikai vizsgálata a Thematic Apperception Test módosított értékelésével | 657 |
Mérei Ferenc: A különleges reakciók a Rorschach-próbában | 677 |
Kulcsár Zsuzsanna: A percepciós elhárítás egy fajtája a Rorschach-válaszokban | 701 |
Mérei Ferenc: A Lüscher-próba a klinikai pszichodiagnosztikában | 711 |
Dr. Süle Ferencné és Dr. Süle Ferenc: Színpiramis-teszt vizsgálat alkoholista betegeken | 731 |
Varga Zoltán: Dysmorphophobiás beteg pszichoterápiája, adalékok a kórkép elméleti vonatkozásaihoz | 739 |
Benson Katalin és Schenker László: A bábjátéknak mint csoportterápiás módszernek krónikus szkizofrén betegek körében való alkalmazhatóságának elméleti és gyakorlati kérdései | 753 |
Pszichológiatörténet | |
Sipos Istvánné: Egy pszichológiai pályatétel Magyarországon a XIX. század első felében | 767 |
Tájékoztató a pszichológiával foglalkozó magyarországi intézetek jelenlegi munkájáról | 783 |