Általános pszichológia | |
Dr. Kardos Lajos: A korrekciós rendszerek szerepe az érzékleti szerveződésben | 11 |
Engländer Tibor: Kiegészítő inger mint megerősítés | 21 |
Szilágyi Lilla: A zenetanulás szándékának beépülése a gyermek személyiségébe | 31 |
Dr. Rókusfalvy Pál: A vezetés és a vezetéstudomány kapcsolata a pszichológiával | 45 |
Dr. Csépányi Lóránd: A televízió hatása az ifjúságra | 61 |
Dr. Elkán György: A gyermeküdültetés pszichológiai tanulsága | 79 |
Pedagógiai pszichológia | |
Dr. Fekete József: Az oktatás programok készítésének néhány pszichológiai kérdése | 89 |
Gádorné Dr. Donáth Blanka: A pedagógus és a tanulók kapcsolatának szerepe a felső tagozatos általános iskolások tantárgyhoz viszonyulásában | 101 |
Dr. Harsányi István: A tanulók személyiségdinamikájának feltárása "osztályfőnöki" írásbeli dolgozatok segítségével | 117 |
Kovács J. Sándor: Az egyéni bánásmód és a differenciált oktatási eljárás néhány pedagógiai pszichológiai kérdéséhez | 137 |
Rusznyák Péter, Cseres Judit és Dr. Lénárd Ferenc: A problémafelvető gondolkodás fejlesztésének egy módszere (Neveléslélektani kísérlet) | 151 |
Dr. Várnagy László: Elemi munkaműveletek személyiségformáló hatásának pszichológiai feltételei | 171 |
Fejlődéslélektan | |
Dr. Bartha Lajos: Adatok a második jelzőrendszer előfokai és elemi formái kialakulásának vizsgálatához (II. közlemény) | 189 |
Tardos Anna: A játékszerek szerepe a 3-18 hónapos gyermekek manipulációs tevékenységében | 205 |
Dr. Salamonné Szkacskova Nyina: Óvodások elemi konstruáló tevékenységének vizsgálata a Luria-féle E és M módszerrel | 223 |
Kürti Istvánné: A felnőttek szerepének tükröződése a gyermek csekekvéseiben | 245 |
Dr. Putnoky Jenő: A fogalomképzés néhány ontogenetikai sajátosságának vizsgálata összehasonlítási és definíciós teljesítmények komplex elemzésével | 259 |
Dr. Tóth Béla: Kedvelt mesék és olvasmányok az olvasástanulás kezdő időszakában | 277 |
Dr. Ranschburg Jenő: Az emlékezéshez kapcsolódó érzelmek vizsgálata galvános bőrreflexszel prepubertásban lévő gyermekeknél | 295 |
Munkapszichológia | |
Dr. Horváth László Gábor: A "személyi tényezők" szerepe a forgalombiztonságban | 311 |
Vaszkó Mihály: A jelzések észlelését meghatározó tényezők vizsgálata a mezőgazdasági ember-gép rendszerekben | 325 |
Dr. Bálint István és Hódos Tibor: A munkatevékenység és a munkakörülmények pszichológiai vizsgálata fonóüzemben | 345 |
Művészetpszichológia | |
Dr. Halász László: Az írói tehetség összehasonlító vizsgálata | 367 |
Dr. Pertorini Rezső é Szij Béla: Adatok Nemes Lampérth József patográfiájához | 383 |
Orvosi (klinikai) pszichológia | |
Dr. Moussong-Kovács Erzsébet: A vigilitás neuropszichológiája | 417 |
Nemes Lívia és Dr. Levendel László: Tuberkulotikus alkoholista betegek Rorschach-vizsgálata | 435 |
Földes Éva: Foglalkozással kapcsolatban megbetegedett neurotikusok vizsgálata projektív tesztekkel | 449 |
Gyógypedagógiai pszichológia | |
Jankovichné Dalmai Mária: Értelmi fogyatékosok pszichés funkcióinak különböző fejlettségi szintjéről | 467 |
Kriminálpszichológia | |
Dr. Irányi Jenőné és Dr. Huszár Ilona: Különböző részegségek forensikus-pszichiátriai elemzése | 489 |
Kolos Tamás és Majláth György: Tíz fiatalkorú leány zárt intézetben elkövetett csoportos bűncselekményeinek pszichológiai értékelése | 499 |
Módszertan | |
P. Liebermann Lucy és P. Mirtse Mária: Egy peremkerületi iskola problamatikus gyermekanyaga | 515 |
Majláth György: Megfigyelések a szín-forma vizsgálat ismétlésekor | 539 |
Rudas János: Kísérletes vizsgálati módszer egyes tipográfiai tényezőknek az olvashatóságára tett hatását illetően | 551 |
Dr. Geréb György: Modell-kísérletek néhány módszertani tanulsága a monotónia tanulmányozására | 563 |
Dr. Rókusfalyv Pál: A pályaválasztási érettség vizsgálatának módszerei | 581 |
Popper Péter: A szülőkkel való kooperáció a nevelési tanácsadó terápiában | 601 |
Varga Zoltán: A tanácsadás hatása a pszichoterápiában | 613 |
Dr. Polcz Alaine: A bábjáték alkalmazása a gyermek-pszichodiagnosztikában és pszichoterápiában | 625 |
Mezei Árpád és M. Erdély Éva: Az alkoholista személyiségszerkezet megmutatkozása a Rorschach-próbán | 639 |
Kabainé Dr. Huszka Antónia: A különböző környezetben nevelkedő 0-12 hónapos csecsemők jellemző alkalmazkodási formái a tárgyakhoz | 659 |
Pszichológiatörténet | |
Dr. Hermann Imre: Tanulmányok a lélektan történetéhez | 681 |
Tájékoztató a pszichológiával foglalkozó magyarországi intézetek jelenlegi munkájáról | 699 |
Magyar szerzők 1945 óta megjelent pszichológiai munkáinak bibliográfiája (7. folytatás) | 721 |