Dr. Gegesi Kiss Pál: Előszó | 9 |
Pszichológiatörténet | |
S. Molnár Edit: A tudat pszichológiai vizsgálatának történeti és logikai módszere L. Sz. Vigotszkij munkáiban | 15 |
Általános, kísérleti és közösségi lélektan | |
Dr. Horváth László Gábor: Szenzomotorikus reakciók centrális időtartamainak összefüggése az emocionális személyiségi tényezőkkel | 29 |
Dr. Lénárd Ferenc: Az "irány" szerepe a problémamegoldó gondolkodásban | 43 |
Marton Lajosné: Viselkedések és diszkriminációs konfliktusok energetikai utóhatásának vizsgálata fehérpatkányokon | 61 |
Dr. Réti László: Az egyensúlyérzékelés összefüggése a hallásélességgel és mozgásossággal | 73 |
Dr. Severini Erzsébet: Kísérletek az akarati kitartásról | 85 |
Dr. Tánczos Zsolt: A szenzoros feltételes kapcsolatok típusairól | 101 |
Dr. Tánczos Zsolt: Propriocepció kis latenciaidejű hatása a vizuális lokalizációra | 117 |
Neveléstan | |
Dr. Baranyai Erzsébet: Gondolkodás a minősítő jelentés racionális alkalmazásában és a fejlődés | 137 |
Dr. Cser János: 10-14 éves tanulók erkölcsi fogalmainak vizsgálata | 149 |
Dr. Faragó László: A törtek osztásával kapcsolatos nehézségek lélektani okairól | 163 |
Fábián Zoltán: A képzetek és a sémák a tanulók időszemléletében | 183 |
Dr. Harsányi István: Egy serdülő fiú monotechnikai érdeklődésének alakulása longitudinális megfigyelés adatai alapján | 199 |
Justné Kéry Hedvig: A gyermeki csoportok kialakulásának feltételeiről | 215 |
Dr. Kelemen László: Egy földrajzi fogalomkör megértésének neveléslélektani vizsgálata | 237 |
Dr. Kiss Árpád: Docimológia, osztályozás, mérés | 253 |
Dr. Lénárd Ferenc és Forrainé dr. Bánlaki Erzsébet: Az érzelmek felismerése arckép alapján 7-17 éves korban | 267 |
Dr. Székely Lajos: A tanulók iskolai teljesítőképessége a délutáni tanítás alkalmával | 283 |
Dr. Tóth Béla: A vasipari dolgozók kulturális érdeklődése | 301 |
Munkalélektan, pályaválasztás | |
Dr. Bálint István és Murányi Mihály: Pszichológiai tényezők hatása a könnyűipari balesetek megoszlására | 323 |
Dr. Csirszka János: A munkateljesítmény ideje és minősége | 341 |
Dr. Csirszka János: Érettségizett tanulók beilleszkedési problémai az ipari pályákon | 355 |
Dr. Geréb György: Munkalélektani kísérletek fáradtsági szint műszakok közti váltakozásának megállapítására | 367 |
Dr. Perczel József: Az üzemi balesetek vizsgálatának és megelőzésének intenzív módszeréről | 389 |
Dr. Rókusfalvy Pál: A személyiség szerepe a gépkocsivezetőknek kiképzésen való beválásában | 409 |
Orvosi lélektan | |
Dr. Gegesi Kiss Pál: Az orvos és a társadalom | 425 |
Dr. Angyal Lajos: A limbikus lebeny pszichológiai vonatkozásai | 445 |
Dr. Böszörményi Zoltán: A farmakopszichológia egyes módszertani kérdéseiről | 465 |
Dr. Hermann Imre: Bolyai János patográfiájának fő kérdései, eredeti kéziratok felhasználásával | 473 |
Dr. Horváth László Gábor: Ataraktikumok és trankvillánsok hatása az érzékelése és mozgásosságra | 495 |
Király József: Önkísérlet Psylocybinnel | 519 |
Dr. Levendel László: Szóreflexes vizsgálatok tüdőgümőkóros betegeknél | 531 |
Dr. Moussong - Kovács Erzsébet: Pszichológiai módszerek a tudat vizsgálatában | 543 |
Dr. Somogyi Endre, Dr. Irányi Jenőné és Dr. Orovecz Béla: Elektromos suicidiuim sorozat pszichés infekció alapján | 559 |
Gógypedagógiai lélektan | |
Dr. Kanizsai Dezső: Laringektomiások beszédterápiája és beszédpszichológiája | 571 |
Illyés Sándor: Az írásmozgások tervezése és automatizációja ráírásos és másolásos írástanulásnál | 585 |
Jankovichné Dalmai Mária: Életkor-átlag és intelligenciakor-átlag alakulása gyógypedagógiai osztályokon | 597 |
Pauka Károly: A beszédzavarok etiológiájának kérdéséhez | 605 |
Simon Ilona: Adatok a vak gyermek társas magatartásához fejlődéséhez | 619 |
Szigeti Borbála: Debilis és retardált gyermekek érzelmi vizsgálatának néhány kérdéséről | 631 |
Kriminálpszichológia | |
Lassó Károly: Az érzelmek szerepe a kihallgatásoknál | 645 |
Majláth György: Egy társadalomellenességbe sodródott fiatalkorú indulati bűncselekménye | 659 |
Módszertan | |
Dr. Aczél György: Szervi és környezeti tényezők egy magatartási rendellenesség kialakításában | 677 |
Adorjáni Csaba és dr. Gálfi Béla: Csoportos pszichoterápia idült elmebetegeknél | 685 |
Dr. Elkán György: A gyermek és a szülő közötti viszony vizsgálatának egyszerű módszere | 703 |
Hirsch Margit: A személyiség-elmélet jelentősége a "nevelési tanácsadó" rendelések gyakorlatában | 711 |
P. Liebermann Lucy: Pubertáskori érzelmi katasztrófa | 719 |
Mártonné Vázsonyi Ibolya: Az intelligencia-szerkezet változásai ismeretszerzés hatására a Rorschach-próba tükrében | 729 |
Mezei Árpád: A diagnosztika elmélete és a személyiségtani diagnosztika | 739 |
Dr. Németh Nóra: Megoldhatatlan anya-gyermek kapcsolat | 751 |
Tájékoztató a pszichológiával foglalkozó magyarországi intézetek jelenlegi munkájáról | 767 |
Magyar szerzők 1945 óta megjelent pszichológiai munkáinak bibliográfiája (második folytatás) | 791 |