Dr. Gegesi Kiss Pál: Előszó | 5 |
Pszichológiatörténet | |
Dr. Mátrai László: Henricus Regius (Le Roy), a tudományos lélektan úttörője | 9 |
Surányi Gábor: Vlagyimir Mihajlovics Bechterew | 21 |
Nemes Lívia: Az értelmi fejlődés és a gondolkodás szakaszai Piaget műveiben | 27 |
Általános és kísérleti lélektan | |
Dr. Kardos Lajos: Tanulás és emberréválás | 41 |
Dr. Lénárd Ferenc: A problémamegoldás fáziskapcsolatai | 57 |
Dr. Tóth Béla: A beszédanalízis, mint a személyiségvizsgálat módszere | 71 |
Dr. Lénárt Edit: A gondolat folytonosságának kifejezése a tartalom kisebb köreiben | 77 |
Dr. Kiss Tihamér: Az örömérzés első megnyilvánulásai a gyermeknél | 85 |
Surányi Gábor: Nagyságbecslés emlékezet után | 95 |
Dr. Molnár Imre: Sorozatos szokáscselekvés átállításánál adódó konfliktushelyzet kísérleti vizsgálata | 105 |
Mezei Árpád: A színek információsközvetítő értékeinek különbségeiről | 121 |
Marton Lajosné-Bakay Éva: Fehérpatkányok viselkedésének mennyiségi igazodása egymástól kvantítatíve eltérő helyzetekhez a helyzetek sorozatbaágyazása esetén. Az erőadagolási nívó | 127 |
Tánczos Zsolt: Szenzomotoros koordináció inverz látómezőben | 133 |
Közösségi lélektan | |
Binét Ágnes: Milyen tényezők torzítják el a társas kapcsolatokról való képzeteket és ítéleteket az óvodáskorban? | 143 |
Kántás László: Egy óvodai csoport társas szerkezete | 151 |
Árkosiné Udvard Sarolta: A barát-választás indokolása óvodáskorban | 161 |
Illyés Sándor-Szakács Ferenc: A csoportosulás tényezői vak gyermekek közösségében | 165 |
Neveléslélektan | |
Dr. Kelemen László: A 6-10 éves tanulók fogalmainak és gondolkodásának néhány sajátossága | 177 |
D. Baranyai Erzsébet: Az alárendelő kifejezésmód a gyermekkorban | 187 |
Dr. Justné Kéry Hedvig: Az iskoláskor előtti íráskészség egyszerű mozgások megtanulásánál | 205 |
Dr. Radnai Béla: A magyarázat szerepe a megértésben | 211 |
Mesterné Dr. Boda Fiore-Mezeiné Erdély Éva: Jutalmazás és büntetés a nevelés különböző szakaszaiban | 221 |
Dr. Harsányi István: Egy fiúgyermek olvasmányai a prepubertásból a pubertásba való átmenet évében. | 229 |
G. Dr. Donáth Blanka: Leányok specifikusan lányos, illetőleg fiús jellegű olvasmányai a korai pubertásban | 239 |
Orvosi lélektan | |
Dr. Gegesi Kiss Pál: A "psziché" fejlődése csecsemő- és gyermekkorban | 247 |
Dr. Horányi Béla: Az időérzésről | 255 |
Dr. Nyirő Gyula: A lelki működések strukturális szemlélete a reflexfolyamat alapján | 265 |
Dr. Hermann Imre: Hibátlan gondolkodás, hibás gondolkodás | 279 |
Dr. Vargha Miklós-Dr. Geréb György: Az aphasia új módszerű kezelése | 289 |
Dr. Hárdi István: Íráspszichológiai megfigyelések elektroshock kezelés nyomán | 303 |
Dr. Böszörményi Zoltán: A kísérleti psychosisok egyes kérdései | 311 |
Dr. Moussong-Kovács Erzsébet: Elektroenkephalografiás és Rorchach vizsgálatok halmozott elektroshock kezeléssel kapcsolatban | 319 |
Hirsch Margit: A gyermekkori neurózisok és a szülők pszichés állapota | 327 |
Murányi-Kovács Endréné: A pszichogén gyermeki enuresis nocturna terápiájához | 335 |
Liebermann Lucy: A nevelési tanácsadó technikai problémái | 343 |
Lantosyné Dr. Dabas Erzsébet: A szülők válásának reakciója a gyermekben | 353 |
Tájékoztató a lélkektannal foglalkozó magyarországi intézetek jelenlegi munkájáról | 361 |
Magyar szerzők 1945-1957. években megjelent pszichológiai munkáinak bibliográfiája | 373 |