1.060.504

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pszichológiai tanácsadás a pályaválasztásban 1-15., 17-32. (nem teljes sorozat)

Módszertani füzetek

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

1. kötet - Muchielli: Célzott beszélgetés a segítő kapcsolatban
Bevezetés3
A segítő kapcsolat definíciói és indikációi4
A különböző megbeszélésfajták és a tanácsadás sajátossága7
A nondirektív vagy ügyfélközpontú beszélgetés10
A segítő kapcsolat indikációi és ellenindikációi12
Hogyan kell meghallgatni és megfigyelni14
A pszichológiai megfigyelés szokásos nehézségei15
Mások megértő meghallgatásának feltételei és szokásos nehézségei23
Az emberi kommunikáció pszichológiája25
A beszélgetési szituáció és sajátos változói29
A célzott beszélgetés vezetőjének jó és rossz attitűdjei39
A célzott beszélgetés dinamikája. A válaszok "indukálásának" fogalma39
Spontán megnyilvánulások a célzott beszélgetésben47
A kérdezőknek a partner önkifejezését nehezítő szóbeli közbelépései és megnyilvánulásai. A klienenél indukált reakciók49
A célzott beszélgetés levezetését megkönnyítő módszer általános feltételei56
Az újrafogalmazás mint a célzott beszélgetés alaptechnikája64
Az újrafogalmazás általános elmélete65
Az újrafogalmazás Carl Rogers felfogásában68
Az egyszerű újrafogalmazás kiegészítő elemei a segítés célkitűzéseinek érdekében74
Az ismertetett technikák hatékonysága a segítő kapcsolatban84
A célzott beszélgetés néhány alkalmazásának sajátossága90
Az alkalmazási beszélgetés91
Beszélgetés a motiváció felmérésénél97
A tanács- és a diagnózisadási beszélgetés101
A pszichoterápiai célzott beszélgetés105
Bibliográfia112
2. kötet - Dr. Barkóczi Ilona - Dr. Zétényi Tamás: A kreativitás vizsgálata
Dr. Barkóczi Ilona: A kreativitástesztek gyakorlati alkalmazásának lehetőségei és korlátai3
Irodalom17
Dr. Zétényi Tamás: 16-18 éves, gimnáziumot és szakközépiskolát végzett, illetve érettségizett tanulók kreativitás értékelése és magyarországi standardja19
Hivatkozások39
Minta-tesztek A41
Minta-tesztek B49
Pontozási útmutató. "Körök Teszt"59
Pontozási útmutató. "Szokatlan Használati Teszt"71
Tégla71
Gyufa73
Ceruza75
Pontozási útmutató. "Képbefejezés Teszt"77
1-10. kép77
Pontozási útmutató. "Távoli Asszociáció Teszt"111
Torony - ceruza111
Tükör - eső115
Gyümölcs - csók118
3. kötet - Kulcsár Zsuzsanna: Leary teszt (Timothy Leary: A személyiség interperszonális diagnózisa c. könyve alapján
Leary interperszonális diagnosztikája3
I. szint: A nyílt viselkedés szintje11
Fiziológiai és interperszonális reflexek12
Az interperszonális kommunikációval kapcsolatos korábbi irodalom13
Empirikus metodológia14
Az interperszonális szerep definiciója14
Páciensek mint diagnosztikus eszközök16
Klinikai pszichológusok mint "mérőeszközök"16
Az öndetermináció elve17
A reciprok interperszonális viszonyok elve20
II. szint: A tudatos önjellemzés szintje23
Variabilitás és különböző tudatszintek24
III. szint: A személyes percepció szintje. Az interperszonális szimbólum25
A szimbólumok un. "reverzál" elmélete26
Néhány félreértés a projektív tesztekkel kapcsolatban27
A szimbólumok időhöz kötött természetéről30
A fantáziaképek osztályozása31
A különböző "mélységü" szimbolikus eszközök36
IV. szint: A ki nem fejezett szintje. Szignifikáns kihagyások37
Az interperszonális kihagyásának mérése38
Az interperszonális témák szignifikáns elkerülésének mérése38
V. szint: Az értékek szintje. Az ideális self (énideál)40
Az értékrendszer funkciója40
A variabilitás-index41
Strukturális, idői és szituációs variabilitás42
Összehasonlítás az interperszonális és variabilitás dimenziói között43
A variabilitás mutatói44
A variabilitás-index funkciója45
A variabilitás interpretációi46
A mérés módszertana48
Az interperszonális diagnosztikus rendszer50
A személyiség diagnosztikus profilja52
A személyiség-diagnosztikum riport52
Funkcionális diagnózis52
Interperszonális tipológia53
Az interperszonális diagnózisnak pszichiátriai (kraepelini) diagnózishoz való viszonya55
Az interperszonális és pszichiátriai diagnózis közötti viszony vizsgálata56
A diagnosztikus kontinuum60
Alkalmazkodás erő utján. Az autokratikus személyiség61
Alkalmazkodás versengés utján. A narcisztikus személyiség65
Alkalmazkodás agresszió utján. A szadisztikus személyiség67
Alkalmazkodás lázadás utján. A bizalmatlan személyiség70
Alalmazkodás "háttérben maradás" által. A mazohisztikus személyiség74
Alkalmazkodás engedelmesség utján. A dependens személyiség78
Alkalmazkodás együttmüködés utján. A tul-konvencionális személyiség81
Alkalmazkodás felelősségvállalás utján. A hypernormális személyiség86
Függelék90
4. kötet - Komlósi Annamária - Kovács Ágnes: A TAT teszt értelmezése, felhasználási lehetőségei a pályaválasztás pszichológiai szaktanácsadás során
5. kötet - Sarlós Katalin: Összefoglalás az érdeklődés és az érdeklődésvizsgálatok francia és angol nyelvű szakirodalma alapján
Az érdeklődés megnyilvánulási módjai3
Az érdeklődés struktúrája5
Közölt érdeklődés: az érdeklődés verbális kifejezése7
A manifesztált érdeklődés részvétel egy aktivitásban vagy elfoglaltságban9
Tesztelt - vagyis objektíven, nem önleírással mért - érdeklődés10
Kérdőíves érdeklődés11
Hamisítás és szimulálás15
Az önbecslés, a manifesztált és a kérdőíves érdeklődés összehasonlítása16
Az érdeklődés faktorai18
Érdekeltség, érdeklődés és érdeklődési irányok22
Érdeklődés és értékek24
Az érdeklődés és a személyiség26
Az érdeklődés és a képességek30
Nemzet33
Társadalmi-gazdasági helyzet33
Nemi különbségek36
Érdeklődés és életkor: az érdeklődés stabilitása39
Az érdeklődés eredete50
Az érdeklődés sokszoros determináltsága53
Az érdeklődés funkciói54
Érdeklődés és pályaválasztás55
Érdeklődés és beválás60
Tanulmányi beválás60
A foglalkozás sikeres gyakorlása62
Kitartás a foglalkozásban63
A megelégedettség64
Az érdeklődés összefüggésrendszere65
Öröklődés66
Az érdeklődés tárgyai66
A társadalmi-gazdasági környezet66
A közvetlen pszichológiai környezet67
Személyiségvonások, pszichés sajátosságok67
A tanulmány a következő művek alapján készült68
A tanulmányban idézett további művek70
Az érdeklődési irányok és a szülői attitűdök összefüggései Roe elméletében73
6. kötet - Dr. Albrecht Vilmos: Az NST teszt alkalmazása a pályaválasztási tanácsadásban a Fővárosi Pályaválasztási Intézet tapasztalatai alapján
7. kötet - Dr. Klein Sándor: A "Szimbólumhasználat (Forgatás) Teszt" felhasználásának lehetőségei a pályaválasztási tanácsadásban
8. kötet - Super - Zarka - Nepveu - Garand: Tanulányok a tanácsadásról
D. E. Super: A beszélgetés technikái B. I. N. O. P. 1960/2.3
J. Zarka: "Pszichológiai tanácsadás" és a "tanácsadás pszichológiája": néhány javaslat
L'Orientation Scolaire et Professionelle 1971/1.15
A "pszichológiai tanácsadás" a gyakorlatban: tanácsadás vagy pszichoterápia?17
Különböző típusú tanácsaok: tanácsadási formák és pszichoterápiák23
Információ és informatív tanácsadás23
Terápiás tanácsadás és pszichoterápia27
Informatív és terápiás tanácsadás29
Konklúzió helyett: tanácsadás és klinikum40
A. Nepveu: Interperszonális kapcsolatok az iskola- és pályairányításban47
Interperszonális kapcsolatok az iskolai és foglalkozási orientálásban50
Az interjú52
A tanácsadás folyamata (Metodológiai elemzés kísérlet)58
A kifejezés fázisa59
A vizsgálat fázisa62
A megoldás és a döntés fázisa64
Az angolszász pszichológusok által javasolt néhány terminus definíciója67
Irodalom69
M. Garand: Az orientációtól az aktivációig
L'Orientation Scolaire et Professionelle 1978/4.71
I. aktiváció: a tanácsok új célkitűzése73
Az aktiváció fogalma az orientációs kutatásokban73
Aktiváció és HSZFA75
A HSZFA beszélgetés77
Bevezetés77
Az anyag79
Az előírás80
A HSZFA beszélgetés alatt szükséges attitűd82
A beszélgetés és a HSZFA megfelelése84
A tanulók viselkedésének megfigyelése a beszélgetés folyamán87
A tipológia89
Dinamikus orientáció89
A passzív orientáció92
Befejezésül93
9. kötet - Huteau - Lautrey: Az intelligencia-tesztek és a kognitív pszichológia felhasználása a nevelésben és az orientációban (L'Orientacion scolare et professionnelle 1978/1.)
Bevezetés3
A pszichológia és pszichologizmus7
A pályaválasztási tanácsadás gazdasági és politikai dimenziója7
Az egyének orientálása9
Pszichológia és az orientáció gyakorlata10
A tesztek elméleti alapjai13
A tesztek használata35
A tesztek és a padagógus35
A tesztek és az orientáció47
A tanácsadó pszichológus gyakorlata és a pszichológiai elméletek52
Piaget elméletének nevelési implikációi53
A foglalkozásválasztás kialakulása kognitiv perspektivában59
Lábjegyzetek72
Irodalom75
10. kötet - J. Dr. Szilágyi Klára - Dr. Molnár Péter: Országos standardok
11. kötet - Huszka István - Nagy Magdolna - Árkosyné dr. Bába Blanka: Tanulmányok a figyelem- és emlékezetvizsgálatok köréből
Huszka István: A Révész-Nagy-féle figyelemvizsgáló teszt5
Huszka István: A Brickenkamp-féle d2 teszt29
Nagy Magdolna: Az emlékezet vizsgálatának módszerei és nehézségei a pályaválasztási szaktanácsadói gyakorlatban47
Árkosyné dr. Bába Blanka: A Ranschburg-, a Moede-féle és az IST emlékezetvizsgálaó tesztek tapasztalatai97
12. kötet - Dr. Rókusfalvy Pál: A pályaválasztás személyiségvonatkozásai
Bevezetés, problémafelvetés5
Gyakorlati tevékenységünk fontos hatékonysági tényezője: emberfelfogásunk8
A személyiségelv szerepe a pályaválasztás előkészítésében11
A személyiségelméleti és a pszichodiagnosztikai koncepciók összefüggése20
Személyiségelméleti koncepciók21
Pszichodiagnosztikai koncepciók38
A tevékenységregulációs személyiségmodell és alkalmazása a pályaválasztás előkészítésében46
A személyiség mint tevékenységszabályozó rendszer és kölcsönhatása a környezettel47
Az ember-pálya megfelelés tevékenységpszichológiai elemzése és értelmezése51
A diagnosztikai metodika pszichológiai teljessége53
A személyiségkép megalkotása a pályaválasztási tanácsadásban56
A személyiségelv érvényesítése a pályaválasztási érettségre nevelésben57
A pályaválasztás előkészítése, munkára nevelés: önmegvalósítás és szocializáció60
Irodalom62
13. kötet - Dr. Völgyesy Pál: A Rudolf Amthauer-féle Intelligenz-Struktur-Test (IST) alkalmazhatósága a pályaválasztási tanácsadásban
Az intelligencia vizsgálatának elméleti kérdései5
Az IST módszer produkciófelülete és technikai jellemzői12
Rudolf Amthauer: Intelligencia Struktura Teszt17
IST 70 A1 forma38
IST 10 B2 forma53
Normatáblák69
Irodalom77
14. kötet - Dr. Ritoók Pálné - Sasvári Józsefné - Dr. Erdei Katalin: Tanulmányok a pályaérdeklődés köréből
Dr. Ritoók Pálné: Az IRLE-CSIRSZKA-féle érdeklődésvizsgálat egyes faktorainak interkorrelációs elemzése, kapcsolata a pályaválasztási szaktanácsadásban alkalmazott teljesítmény-tesztekkel, valamint beválás-vizsgálati eredményekkel5
Sasvári Józsefné: Az IRLE-CSIRSZKE-féle érdeklődésvizsgálat tapasztalatai és a miskolci módosított változatai65
Dr. Erdei Katalin: Tapasztalatok a DÉT pályaválasztási tanácsadásban való alkalmazásáról101
15. kötet - Dr. Ritoók Pálné - Dr. Gelléri József: A pályaválasztási tanácsadás problématípusai. A tanácskérő és a tanácsadó interperszonális kapcsolatának néhány jellegzetessége; különös tekintettel a gimnazisták elvárásaira
Dr. Ritoók Pálné: A pályaválasztás problématípusai5
Az életpálya alakulásának néhány jellemző típusa7
A szocializáció visszatérő tendenciáju zavarainak összefüggése a pályafejlődéssel20
Irodalom22
Dr. Gelléri József: A tanácskérő és a tanácsadó interperszonális kapcsolatának néhány jellegzetessége; különös tekintettel a gimnazisták elvárásaira23
Bevezetés25
A pályaválasztási szaktanácsadás résztvevői30
A vizsgált személyek köre és a módszerek33
A gimnazisták elvárásai39
Az elővizsgálatok eredményei39
A tanácsadó személyével kapcsolatos elvárások sajátosságai zártrendszerű kérdőivek feldolgozása alapján43
A tanácsadó és a tanácskérő interperszonális kapcsolatának lehetőségei a pályaválasztó fiatal személyiségjegyei tükrében47
Összefoglalás61
Irodalom64
Mellékletek (1-12.)67
17. kötet - Dr. Rajnai Nadinka: A Richard Meili-féle Analitikus Intelligencia Teszt (AIT) alkalmazhatósága a pályaválasztási tanácsadásban
Bevezető5
A teszt leírása7
A teszt elméleti alapvetése10
Tesztértelmezés15
A teszt felvétele22
Értékelés31
Képsor31
Számsor32
Hiányzó rész32
Analógia34
Mondatok35
Példatár43
Rajzok75
Páldatár79
A teszt normázottsága85
Standardtáblázatok (XXIV. tábla)87
Irodalom113
18. kötet - Dr. Gajdátsy Árpádné - Dr. Gefferth Éva: A Raven-teszt súlyozása és a nehezített változat
A Raven-teszt súlyozása5
A Raven-féle "Nehezített Progresszív Mátrixok" I. és II. sorozat47
19. kötet - Dr. Oláh Attila: Kérdőíves módszerek a külső-belső kontroll attitűd vizsgálatára
Bevezető5
A külső-belső kontroll attitüd gondolatának előzményei Rotter munkáiban6
A külső-belső kontroll attitüd definiciója11
A külső-belső kontrollhoz kapcsolható elméletek14
A K-B kontroll dimenzió mérésére szerkesztett kérdőív, az operacionális definició19
A Rotter kérdőív instrukciója és tételei29
A Rotter kérdőívvel végzett vizsgálatok áttekintése32
A Rotter kérdőív hazai alkalmazásának tapasztalatai39
A K-B kontroll attitüd mérésére szerkesztett egyéb módszerek:
Unidimenzionális kérdőívek44
Multidimenzionális kérdőívek58
Szituáció-reakció kérdőív a külső-belső kontroll attitüd mérésére67
Irodalom81
20. kötet - Dr. Szekeres Józsefné: Az iskolai feladatok megoldása mint a döntési készség fejlődésének alapfeltétele
Bevezető5
A feladatmegoldás menetének nyomonkövetése8
A feladat kettős lényegének kiemelése kezdeti fokon8
Az információk, a feladat feltételeinek és követelményeinek értelmezése11
Fejlődés és teljesítményváltozás22
A tanult szimbolikus kifejezések gyakorlati alkalmazása31
A feladatmegoldás fejlődésének általános és egyéni sajátosságai39
A részvizsgálat eredményei43
Néhány következtetés53
Irodalom58
Mellékletek63
21. kötet - Halmi György: Anamnézis és exploráció a szaktanácsadásban
22. kötet - Szombathy Istvánné Domby Mária: A Wartegg-Biedma-teszt és alkalmazása a pályaválasztási tanácsadásban
A teszt kialakulásának történeti áttekintése5
Az önkifejezés és a projekció kapcsolata10
A rajzolástevékenység folyamatának kialakulása, fejlődése13
A rajzi kifejezésmód. A rajzképesség vizsgálata16
A Wartegg-Biedma-féle rajzvizsgálat helye és szerepe a pályaválasztási tanácsadásban használt tesztek rendszerezésében, folyamatában21
Vizsgálati eljárások21
A csoportos vizsgálaton használt eljárások21
Az egyéni vizsgálat23
A teszt pályaválasztásban való felhasználásának pszichotechnikai alapjai26
Egyszerü archetipusok27
Összetett archetipusok28
A vizsgálat kivitelezése33
A tesztfelvétel eszközei33
Instrukció a vizsgálat lefolytatására36
A teszt felhasználása a pályaválasztási tanácsadásban39
Az archetipusok nagysága, egyensulya, kombinációi, valamint szerepük az értékelés során40
A pályaválasztási tanácsadás során használatos értékelés szempontok a Wartegg-Biedma rajztesztekben43
A Biedma-féle kiegészített rajzvizsgálat rajzkezdeményeinek ismertetése és a teszt alkalmazása során felszinre került pályaválasztási tapasztalatok53
Pszichodiagnosztikai kérdések57
A rajzvizsgálat mint probléma-feltárásra használt pszichodiagnosztikai eszköz57
A Biedma-féle változat alkalmazása során felszínre kerülő és a pályaválasztás szempontjából fontos személyiségjegyek64
22. kötet - Szombathy Istvánné Domby Mária: A Wartegg-Biedma-teszt és alkalmazása a pályaválasztási tanácsadásban - Melléklet
23. kötet - Dr. Szőnyi Magda - Dehelán Sándorné: Roger Perron "Személyi dinamika és imágók" tesztjének ismertetése
Előszó (Dr. Szőnyi Magda)5
A teszt jellege és célja (Dr. Szőnyi Magda)7
A teszt kialakulása (Dr. Szőnyi Magda)13
A teszt felvétele (Dr. Szőnyi Magda)15
Formális és strukturális aspektusok (Dr. Szőnyi Magda)19
A tematikus világ és értelmezése (Dr. Szőnyi Magda)23
Az elbeszélése védekező kidolgozása (Dr. Szőnyi Magda)35
Szintézis és interpretáció (Dr. Szőnyi Magda)47
1. melléklet (Dr. Szőnyi Magda)49
2. melléklet (Dehelán Sándorné)53
24. kötet - Tanulmányok a pályaválasztási érettségről
Bevezetés5
S. Larcebeau: A foglalkozásválasztás7
J. S. Dupont - J. P. Decombres: A pályaérettség koncepciója J. P. Jordaan nyomán21
J. P. Descombres: Crites Hivatási Attitüd-érettség skálája (probléma-áttekintés)49
Cardinet-J.-I. Delcourt: Kérdésfelvetési gyakorlat mint a pályaválasztás indítékainak vizsgálati eszköze67
M. Huteau: A szakmai kategorizáció fejlődése79
25. kötet - Dr. Gadátsy Kata: A Lüscher-teszt felvételi technikája, értékelése és értelmezése
Bevezetés5
A jegyzőkönyv bemutatása, a domináns jegyek kiemelése7
Felvétel és jelölés11
Értékelés19
A Lüscher-teszt értelmezése37
Jegyzőkönyvek51
Felhasznált irodalom67
26. kötet - Dr. Herskovits Mária: A tehetség nem specifikus jegyei
Bevezetés5
A tehetség nem specifikus jegyei7
Kísérlet a probléma elméleti megközelítésére7
A tehetség megközelítésének módjai14
A teljesítőkészség alakulásának feltételei és utjai21
A jó szinvonalu teljesítmény prognosztizálásának szempontjai25
Esetismertetés37
Irodalom62
27. kötet - Pethő Éva: Válogatás Carl Rogers műveiből
Előszó5
A személy-központú megközelítés alapjai7
Az empatikus létezési mód: egy még el nem fogadott létmód37
A szabadság elsajátítása69
Kísérlet kreativitás-elmélet létrehozására93
28. kötet - N. dr. Harday Ildikó: Általános és speciális képességek megállapítása és szerepe az építőipari üzemmérnök képzésben történő beválásban
Előszó5
Bevezetés7
Problématörténet10
A felvételi rendszer hiányosságai a Pollack Mihály Műszaki Főiskola felvételi eljárásának tükrében10
Problémafelvetés14
Építőipari üzemmérnök pályatükör18
A mérnöki és az üzemmérnöki pálya összevetése18
Pszichológiai problémák20
A munka leírása21
Pályakövetelmények22
A képzési alkalmasság részterületei31
Az egyes szférák értelmezése33
A képzési alkalmasság megállapítása a Pollack Mihály Műszaki Főiskola Építőipari Karán35
A képzéshez szükséges képességek strukturája35
Az egyes képességfaktorok mérésére szolgáló eszközök36
A képzéshez szükséges motivációs struktúra vizsgálata49
Az építőipari üzemmérnök jelöltek képességvizsgálata52
Az előrejelzés lehetősége52
A vizsgálat lefolytatása59
Az üzemmérnök jelöltek főiskolai alkalmassága a vizsgálati eredmények tükrében60
A hallgatók képzésben történő beválása66
A képzési alkalmasságvizsgálat eredményeinek összehasonlítása a tanulmányi eredményekkel66
Az egyéni prognózisok és a hallgatói jellemzések összevetése70
Vizsgálataink alapján levonható következtetések76
Jegyzetek77
Felhasznált irodalom87
29. kötet - A tanácsadás irányzatai, koncepciói. - Válogatás a nemzetközi szakirodalomból
Előszó5
D. E. Super: Összeütköző irányzatok a pályaválasztási tanácsadásban (OPI dokumentáció)13
J. B. Dupont: A pályaválasztási tanácsadás ellentéttes célkitűzései (OPI dokumentáció)27
M. Reuchlin: A pályaválasztási tanácsadás problémáinak jellege (OPI dokumentáció)41
O. Klineberg: A pszichológiai tanácsadás nemzetközi távlatokban (ford.: Nagy Mária, ELTE)49
S. Wiegersma: Hogyan adjunk pszichológiai tanácsot? Megközelítések és módszerek a pszichológiai tanácsadás gyakorlati alkalmazásában (ford.: Nagy Mária, ELTE)69
J. Kosco: A tanácsadási pszichológia koncepciótervezete - különös tekintettel a tanulmányi - szakmai tanácsadási pszichológiára (OPI dokumentáció)95
J. Kosco - D. Fabián: A jelenkori pszichológiai tanácsadás elméleti kiindulópontjai (OPI dokumentáció)103
30. kötet - Carl Rogers: Encounter csoportok
Előszó5
A "csoportok" felé fordulás eredete és hatásterülete7
Az encounter csoport folyamata19
Lehetek-e egy csoportban facilitativ?45
Az encounter csoport utáni változások - személyekben, kapcsolatokban, szervezetekben69
A személy változásban: az átélt folyamat83
A magányos személy és tapasztalatai egy encounter csoportban103
Amit a kutatásból megtudunk115
Alkalmazási területek133
A facilitativ készség megszerzése147
A jövő kilátásai157
31. Dr. Gelléri József: A PIT felhasználása a pályaválasztási pszichológiai tanácsadásban
Bevezetés5
A teszt ismertetése6
A vizsgálati instrukció6
Az értékelés8
Az egyes kategóriák jelentéstartalmának bemutatása11
A személyiség kategóriái11
Az érdeklődés kategóriái14
Foglalkozások felsorolása18
A PIT-tel végzett külföldi reliabilitás és validitás vizsgálatok21
Az alaptesztet kiegészítő számítások28
"Patológiás index" kiszámítása28
A faktorális analízis alapján nyert eredmények29
A "kártyarendszerű" felvételi technika ismertetése33
A PIT-tel végzett hazai vizsgálatok eredményei42
Szakmunkások Előkészítő Tanfolyamára jelentkezők vizsgálata42
Külkereskedelmi propagandafolyamra jelentkezők vizsgálati eredményei53
A pályaválasztási pszichológiai tanácsadáson résztvevő általános iskolások és gimnazisták PIT-ben mutatott átlagai56
Általános értékelési szempontok62
Néhány tipikus jegyzőkönyv bemutatása65
Irodalomjegyzék81
Mellékletek83
32. kötet - Dr. Oláh Attila: A Californiai Psyhological Inventory (CPI) rövidített változatának ismertetése
Bevezetés5
A Californiai Pszichológiai Kérdőív történetének áttekintése8
A CPI szerkesztésének elméleti alapjai10
A Californiai Pszichológiai Kérdőív rövidített változatának (S-CPI) leírása15
Az egyes skálák mérési tartományának ismertetése18
A CPI skálák szerkesztésének módszere33
A tesztadatok értelmezésének általános kérdései35
A CPI rövid változatának kialakítása50
A profillap elkészítésével és a standardizálással kapcsolatos kérdések53
A standard minta összetétele54
Az S-CPI skáláinak mérési stabilitása61
Az S-CPI skáláinak faktoranalízise69
Mellékletek75
Irodalom111
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem