kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Országos Pedagógiai Intézet |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 2.791 oldal |
Sorozatcím: | Pszichológiai tanácsadás a pályaválasztásban |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | |
1. kötet - Muchielli: Célzott beszélgetés a segítő kapcsolatban | |
Bevezetés | 3 |
A segítő kapcsolat definíciói és indikációi | 4 |
A különböző megbeszélésfajták és a tanácsadás sajátossága | 7 |
A nondirektív vagy ügyfélközpontú beszélgetés | 10 |
A segítő kapcsolat indikációi és ellenindikációi | 12 |
Hogyan kell meghallgatni és megfigyelni | 14 |
A pszichológiai megfigyelés szokásos nehézségei | 15 |
Mások megértő meghallgatásának feltételei és szokásos nehézségei | 23 |
Az emberi kommunikáció pszichológiája | 25 |
A beszélgetési szituáció és sajátos változói | 29 |
A célzott beszélgetés vezetőjének jó és rossz attitűdjei | 39 |
A célzott beszélgetés dinamikája. A válaszok "indukálásának" fogalma | 39 |
Spontán megnyilvánulások a célzott beszélgetésben | 47 |
A kérdezőknek a partner önkifejezését nehezítő szóbeli közbelépései és megnyilvánulásai. A klienenél indukált reakciók | 49 |
A célzott beszélgetés levezetését megkönnyítő módszer általános feltételei | 56 |
Az újrafogalmazás mint a célzott beszélgetés alaptechnikája | 64 |
Az újrafogalmazás általános elmélete | 65 |
Az újrafogalmazás Carl Rogers felfogásában | 68 |
Az egyszerű újrafogalmazás kiegészítő elemei a segítés célkitűzéseinek érdekében | 74 |
Az ismertetett technikák hatékonysága a segítő kapcsolatban | 84 |
A célzott beszélgetés néhány alkalmazásának sajátossága | 90 |
Az alkalmazási beszélgetés | 91 |
Beszélgetés a motiváció felmérésénél | 97 |
A tanács- és a diagnózisadási beszélgetés | 101 |
A pszichoterápiai célzott beszélgetés | 105 |
Bibliográfia | 112 |
2. kötet - Dr. Barkóczi Ilona - Dr. Zétényi Tamás: A kreativitás vizsgálata | |
Dr. Barkóczi Ilona: A kreativitástesztek gyakorlati alkalmazásának lehetőségei és korlátai | 3 |
Irodalom | 17 |
Dr. Zétényi Tamás: 16-18 éves, gimnáziumot és szakközépiskolát végzett, illetve érettségizett tanulók kreativitás értékelése és magyarországi standardja | 19 |
Hivatkozások | 39 |
Minta-tesztek A | 41 |
Minta-tesztek B | 49 |
Pontozási útmutató. "Körök Teszt" | 59 |
Pontozási útmutató. "Szokatlan Használati Teszt" | 71 |
Tégla | 71 |
Gyufa | 73 |
Ceruza | 75 |
Pontozási útmutató. "Képbefejezés Teszt" | 77 |
1-10. kép | 77 |
Pontozási útmutató. "Távoli Asszociáció Teszt" | 111 |
Torony - ceruza | 111 |
Tükör - eső | 115 |
Gyümölcs - csók | 118 |
3. kötet - Kulcsár Zsuzsanna: Leary teszt (Timothy Leary: A személyiség interperszonális diagnózisa c. könyve alapján | |
Leary interperszonális diagnosztikája | 3 |
I. szint: A nyílt viselkedés szintje | 11 |
Fiziológiai és interperszonális reflexek | 12 |
Az interperszonális kommunikációval kapcsolatos korábbi irodalom | 13 |
Empirikus metodológia | 14 |
Az interperszonális szerep definiciója | 14 |
Páciensek mint diagnosztikus eszközök | 16 |
Klinikai pszichológusok mint "mérőeszközök" | 16 |
Az öndetermináció elve | 17 |
A reciprok interperszonális viszonyok elve | 20 |
II. szint: A tudatos önjellemzés szintje | 23 |
Variabilitás és különböző tudatszintek | 24 |
III. szint: A személyes percepció szintje. Az interperszonális szimbólum | 25 |
A szimbólumok un. "reverzál" elmélete | 26 |
Néhány félreértés a projektív tesztekkel kapcsolatban | 27 |
A szimbólumok időhöz kötött természetéről | 30 |
A fantáziaképek osztályozása | 31 |
A különböző "mélységü" szimbolikus eszközök | 36 |
IV. szint: A ki nem fejezett szintje. Szignifikáns kihagyások | 37 |
Az interperszonális kihagyásának mérése | 38 |
Az interperszonális témák szignifikáns elkerülésének mérése | 38 |
V. szint: Az értékek szintje. Az ideális self (énideál) | 40 |
Az értékrendszer funkciója | 40 |
A variabilitás-index | 41 |
Strukturális, idői és szituációs variabilitás | 42 |
Összehasonlítás az interperszonális és variabilitás dimenziói között | 43 |
A variabilitás mutatói | 44 |
A variabilitás-index funkciója | 45 |
A variabilitás interpretációi | 46 |
A mérés módszertana | 48 |
Az interperszonális diagnosztikus rendszer | 50 |
A személyiség diagnosztikus profilja | 52 |
A személyiség-diagnosztikum riport | 52 |
Funkcionális diagnózis | 52 |
Interperszonális tipológia | 53 |
Az interperszonális diagnózisnak pszichiátriai (kraepelini) diagnózishoz való viszonya | 55 |
Az interperszonális és pszichiátriai diagnózis közötti viszony vizsgálata | 56 |
A diagnosztikus kontinuum | 60 |
Alkalmazkodás erő utján. Az autokratikus személyiség | 61 |
Alkalmazkodás versengés utján. A narcisztikus személyiség | 65 |
Alkalmazkodás agresszió utján. A szadisztikus személyiség | 67 |
Alkalmazkodás lázadás utján. A bizalmatlan személyiség | 70 |
Alalmazkodás "háttérben maradás" által. A mazohisztikus személyiség | 74 |
Alkalmazkodás engedelmesség utján. A dependens személyiség | 78 |
Alkalmazkodás együttmüködés utján. A tul-konvencionális személyiség | 81 |
Alkalmazkodás felelősségvállalás utján. A hypernormális személyiség | 86 |
Függelék | 90 |
4. kötet - Komlósi Annamária - Kovács Ágnes: A TAT teszt értelmezése, felhasználási lehetőségei a pályaválasztás pszichológiai szaktanácsadás során | |
5. kötet - Sarlós Katalin: Összefoglalás az érdeklődés és az érdeklődésvizsgálatok francia és angol nyelvű szakirodalma alapján | |
Az érdeklődés megnyilvánulási módjai | 3 |
Az érdeklődés struktúrája | 5 |
Közölt érdeklődés: az érdeklődés verbális kifejezése | 7 |
A manifesztált érdeklődés részvétel egy aktivitásban vagy elfoglaltságban | 9 |
Tesztelt - vagyis objektíven, nem önleírással mért - érdeklődés | 10 |
Kérdőíves érdeklődés | 11 |
Hamisítás és szimulálás | 15 |
Az önbecslés, a manifesztált és a kérdőíves érdeklődés összehasonlítása | 16 |
Az érdeklődés faktorai | 18 |
Érdekeltség, érdeklődés és érdeklődési irányok | 22 |
Érdeklődés és értékek | 24 |
Az érdeklődés és a személyiség | 26 |
Az érdeklődés és a képességek | 30 |
Nemzet | 33 |
Társadalmi-gazdasági helyzet | 33 |
Nemi különbségek | 36 |
Érdeklődés és életkor: az érdeklődés stabilitása | 39 |
Az érdeklődés eredete | 50 |
Az érdeklődés sokszoros determináltsága | 53 |
Az érdeklődés funkciói | 54 |
Érdeklődés és pályaválasztás | 55 |
Érdeklődés és beválás | 60 |
Tanulmányi beválás | 60 |
A foglalkozás sikeres gyakorlása | 62 |
Kitartás a foglalkozásban | 63 |
A megelégedettség | 64 |
Az érdeklődés összefüggésrendszere | 65 |
Öröklődés | 66 |
Az érdeklődés tárgyai | 66 |
A társadalmi-gazdasági környezet | 66 |
A közvetlen pszichológiai környezet | 67 |
Személyiségvonások, pszichés sajátosságok | 67 |
A tanulmány a következő művek alapján készült | 68 |
A tanulmányban idézett további művek | 70 |
Az érdeklődési irányok és a szülői attitűdök összefüggései Roe elméletében | 73 |
6. kötet - Dr. Albrecht Vilmos: Az NST teszt alkalmazása a pályaválasztási tanácsadásban a Fővárosi Pályaválasztási Intézet tapasztalatai alapján | |
7. kötet - Dr. Klein Sándor: A "Szimbólumhasználat (Forgatás) Teszt" felhasználásának lehetőségei a pályaválasztási tanácsadásban | |
8. kötet - Super - Zarka - Nepveu - Garand: Tanulányok a tanácsadásról | |
D. E. Super: A beszélgetés technikái B. I. N. O. P. 1960/2. | 3 |
J. Zarka: "Pszichológiai tanácsadás" és a "tanácsadás pszichológiája": néhány javaslat | |
L'Orientation Scolaire et Professionelle 1971/1. | 15 |
A "pszichológiai tanácsadás" a gyakorlatban: tanácsadás vagy pszichoterápia? | 17 |
Különböző típusú tanácsaok: tanácsadási formák és pszichoterápiák | 23 |
Információ és informatív tanácsadás | 23 |
Terápiás tanácsadás és pszichoterápia | 27 |
Informatív és terápiás tanácsadás | 29 |
Konklúzió helyett: tanácsadás és klinikum | 40 |
A. Nepveu: Interperszonális kapcsolatok az iskola- és pályairányításban | 47 |
Interperszonális kapcsolatok az iskolai és foglalkozási orientálásban | 50 |
Az interjú | 52 |
A tanácsadás folyamata (Metodológiai elemzés kísérlet) | 58 |
A kifejezés fázisa | 59 |
A vizsgálat fázisa | 62 |
A megoldás és a döntés fázisa | 64 |
Az angolszász pszichológusok által javasolt néhány terminus definíciója | 67 |
Irodalom | 69 |
M. Garand: Az orientációtól az aktivációig | |
L'Orientation Scolaire et Professionelle 1978/4. | 71 |
I. aktiváció: a tanácsok új célkitűzése | 73 |
Az aktiváció fogalma az orientációs kutatásokban | 73 |
Aktiváció és HSZFA | 75 |
A HSZFA beszélgetés | 77 |
Bevezetés | 77 |
Az anyag | 79 |
Az előírás | 80 |
A HSZFA beszélgetés alatt szükséges attitűd | 82 |
A beszélgetés és a HSZFA megfelelése | 84 |
A tanulók viselkedésének megfigyelése a beszélgetés folyamán | 87 |
A tipológia | 89 |
Dinamikus orientáció | 89 |
A passzív orientáció | 92 |
Befejezésül | 93 |
9. kötet - Huteau - Lautrey: Az intelligencia-tesztek és a kognitív pszichológia felhasználása a nevelésben és az orientációban (L'Orientacion scolare et professionnelle 1978/1.) | |
Bevezetés | 3 |
A pszichológia és pszichologizmus | 7 |
A pályaválasztási tanácsadás gazdasági és politikai dimenziója | 7 |
Az egyének orientálása | 9 |
Pszichológia és az orientáció gyakorlata | 10 |
A tesztek elméleti alapjai | 13 |
A tesztek használata | 35 |
A tesztek és a padagógus | 35 |
A tesztek és az orientáció | 47 |
A tanácsadó pszichológus gyakorlata és a pszichológiai elméletek | 52 |
Piaget elméletének nevelési implikációi | 53 |
A foglalkozásválasztás kialakulása kognitiv perspektivában | 59 |
Lábjegyzetek | 72 |
Irodalom | 75 |
10. kötet - J. Dr. Szilágyi Klára - Dr. Molnár Péter: Országos standardok | |
11. kötet - Huszka István - Nagy Magdolna - Árkosyné dr. Bába Blanka: Tanulmányok a figyelem- és emlékezetvizsgálatok köréből | |
Huszka István: A Révész-Nagy-féle figyelemvizsgáló teszt | 5 |
Huszka István: A Brickenkamp-féle d2 teszt | 29 |
Nagy Magdolna: Az emlékezet vizsgálatának módszerei és nehézségei a pályaválasztási szaktanácsadói gyakorlatban | 47 |
Árkosyné dr. Bába Blanka: A Ranschburg-, a Moede-féle és az IST emlékezetvizsgálaó tesztek tapasztalatai | 97 |
12. kötet - Dr. Rókusfalvy Pál: A pályaválasztás személyiségvonatkozásai | |
Bevezetés, problémafelvetés | 5 |
Gyakorlati tevékenységünk fontos hatékonysági tényezője: emberfelfogásunk | 8 |
A személyiségelv szerepe a pályaválasztás előkészítésében | 11 |
A személyiségelméleti és a pszichodiagnosztikai koncepciók összefüggése | 20 |
Személyiségelméleti koncepciók | 21 |
Pszichodiagnosztikai koncepciók | 38 |
A tevékenységregulációs személyiségmodell és alkalmazása a pályaválasztás előkészítésében | 46 |
A személyiség mint tevékenységszabályozó rendszer és kölcsönhatása a környezettel | 47 |
Az ember-pálya megfelelés tevékenységpszichológiai elemzése és értelmezése | 51 |
A diagnosztikai metodika pszichológiai teljessége | 53 |
A személyiségkép megalkotása a pályaválasztási tanácsadásban | 56 |
A személyiségelv érvényesítése a pályaválasztási érettségre nevelésben | 57 |
A pályaválasztás előkészítése, munkára nevelés: önmegvalósítás és szocializáció | 60 |
Irodalom | 62 |
13. kötet - Dr. Völgyesy Pál: A Rudolf Amthauer-féle Intelligenz-Struktur-Test (IST) alkalmazhatósága a pályaválasztási tanácsadásban | |
Az intelligencia vizsgálatának elméleti kérdései | 5 |
Az IST módszer produkciófelülete és technikai jellemzői | 12 |
Rudolf Amthauer: Intelligencia Struktura Teszt | 17 |
IST 70 A1 forma | 38 |
IST 10 B2 forma | 53 |
Normatáblák | 69 |
Irodalom | 77 |
14. kötet - Dr. Ritoók Pálné - Sasvári Józsefné - Dr. Erdei Katalin: Tanulmányok a pályaérdeklődés köréből | |
Dr. Ritoók Pálné: Az IRLE-CSIRSZKA-féle érdeklődésvizsgálat egyes faktorainak interkorrelációs elemzése, kapcsolata a pályaválasztási szaktanácsadásban alkalmazott teljesítmény-tesztekkel, valamint beválás-vizsgálati eredményekkel | 5 |
Sasvári Józsefné: Az IRLE-CSIRSZKE-féle érdeklődésvizsgálat tapasztalatai és a miskolci módosított változatai | 65 |
Dr. Erdei Katalin: Tapasztalatok a DÉT pályaválasztási tanácsadásban való alkalmazásáról | 101 |
15. kötet - Dr. Ritoók Pálné - Dr. Gelléri József: A pályaválasztási tanácsadás problématípusai. A tanácskérő és a tanácsadó interperszonális kapcsolatának néhány jellegzetessége; különös tekintettel a gimnazisták elvárásaira | |
Dr. Ritoók Pálné: A pályaválasztás problématípusai | 5 |
Az életpálya alakulásának néhány jellemző típusa | 7 |
A szocializáció visszatérő tendenciáju zavarainak összefüggése a pályafejlődéssel | 20 |
Irodalom | 22 |
Dr. Gelléri József: A tanácskérő és a tanácsadó interperszonális kapcsolatának néhány jellegzetessége; különös tekintettel a gimnazisták elvárásaira | 23 |
Bevezetés | 25 |
A pályaválasztási szaktanácsadás résztvevői | 30 |
A vizsgált személyek köre és a módszerek | 33 |
A gimnazisták elvárásai | 39 |
Az elővizsgálatok eredményei | 39 |
A tanácsadó személyével kapcsolatos elvárások sajátosságai zártrendszerű kérdőivek feldolgozása alapján | 43 |
A tanácsadó és a tanácskérő interperszonális kapcsolatának lehetőségei a pályaválasztó fiatal személyiségjegyei tükrében | 47 |
Összefoglalás | 61 |
Irodalom | 64 |
Mellékletek (1-12.) | 67 |
17. kötet - Dr. Rajnai Nadinka: A Richard Meili-féle Analitikus Intelligencia Teszt (AIT) alkalmazhatósága a pályaválasztási tanácsadásban | |
Bevezető | 5 |
A teszt leírása | 7 |
A teszt elméleti alapvetése | 10 |
Tesztértelmezés | 15 |
A teszt felvétele | 22 |
Értékelés | 31 |
Képsor | 31 |
Számsor | 32 |
Hiányzó rész | 32 |
Analógia | 34 |
Mondatok | 35 |
Példatár | 43 |
Rajzok | 75 |
Páldatár | 79 |
A teszt normázottsága | 85 |
Standardtáblázatok (XXIV. tábla) | 87 |
Irodalom | 113 |
18. kötet - Dr. Gajdátsy Árpádné - Dr. Gefferth Éva: A Raven-teszt súlyozása és a nehezített változat | |
A Raven-teszt súlyozása | 5 |
A Raven-féle "Nehezített Progresszív Mátrixok" I. és II. sorozat | 47 |
19. kötet - Dr. Oláh Attila: Kérdőíves módszerek a külső-belső kontroll attitűd vizsgálatára | |
Bevezető | 5 |
A külső-belső kontroll attitüd gondolatának előzményei Rotter munkáiban | 6 |
A külső-belső kontroll attitüd definiciója | 11 |
A külső-belső kontrollhoz kapcsolható elméletek | 14 |
A K-B kontroll dimenzió mérésére szerkesztett kérdőív, az operacionális definició | 19 |
A Rotter kérdőív instrukciója és tételei | 29 |
A Rotter kérdőívvel végzett vizsgálatok áttekintése | 32 |
A Rotter kérdőív hazai alkalmazásának tapasztalatai | 39 |
A K-B kontroll attitüd mérésére szerkesztett egyéb módszerek: | |
Unidimenzionális kérdőívek | 44 |
Multidimenzionális kérdőívek | 58 |
Szituáció-reakció kérdőív a külső-belső kontroll attitüd mérésére | 67 |
Irodalom | 81 |
20. kötet - Dr. Szekeres Józsefné: Az iskolai feladatok megoldása mint a döntési készség fejlődésének alapfeltétele | |
Bevezető | 5 |
A feladatmegoldás menetének nyomonkövetése | 8 |
A feladat kettős lényegének kiemelése kezdeti fokon | 8 |
Az információk, a feladat feltételeinek és követelményeinek értelmezése | 11 |
Fejlődés és teljesítményváltozás | 22 |
A tanult szimbolikus kifejezések gyakorlati alkalmazása | 31 |
A feladatmegoldás fejlődésének általános és egyéni sajátosságai | 39 |
A részvizsgálat eredményei | 43 |
Néhány következtetés | 53 |
Irodalom | 58 |
Mellékletek | 63 |
21. kötet - Halmi György: Anamnézis és exploráció a szaktanácsadásban | |
22. kötet - Szombathy Istvánné Domby Mária: A Wartegg-Biedma-teszt és alkalmazása a pályaválasztási tanácsadásban | |
A teszt kialakulásának történeti áttekintése | 5 |
Az önkifejezés és a projekció kapcsolata | 10 |
A rajzolástevékenység folyamatának kialakulása, fejlődése | 13 |
A rajzi kifejezésmód. A rajzképesség vizsgálata | 16 |
A Wartegg-Biedma-féle rajzvizsgálat helye és szerepe a pályaválasztási tanácsadásban használt tesztek rendszerezésében, folyamatában | 21 |
Vizsgálati eljárások | 21 |
A csoportos vizsgálaton használt eljárások | 21 |
Az egyéni vizsgálat | 23 |
A teszt pályaválasztásban való felhasználásának pszichotechnikai alapjai | 26 |
Egyszerü archetipusok | 27 |
Összetett archetipusok | 28 |
A vizsgálat kivitelezése | 33 |
A tesztfelvétel eszközei | 33 |
Instrukció a vizsgálat lefolytatására | 36 |
A teszt felhasználása a pályaválasztási tanácsadásban | 39 |
Az archetipusok nagysága, egyensulya, kombinációi, valamint szerepük az értékelés során | 40 |
A pályaválasztási tanácsadás során használatos értékelés szempontok a Wartegg-Biedma rajztesztekben | 43 |
A Biedma-féle kiegészített rajzvizsgálat rajzkezdeményeinek ismertetése és a teszt alkalmazása során felszinre került pályaválasztási tapasztalatok | 53 |
Pszichodiagnosztikai kérdések | 57 |
A rajzvizsgálat mint probléma-feltárásra használt pszichodiagnosztikai eszköz | 57 |
A Biedma-féle változat alkalmazása során felszínre kerülő és a pályaválasztás szempontjából fontos személyiségjegyek | 64 |
22. kötet - Szombathy Istvánné Domby Mária: A Wartegg-Biedma-teszt és alkalmazása a pályaválasztási tanácsadásban - Melléklet | |
23. kötet - Dr. Szőnyi Magda - Dehelán Sándorné: Roger Perron "Személyi dinamika és imágók" tesztjének ismertetése | |
Előszó (Dr. Szőnyi Magda) | 5 |
A teszt jellege és célja (Dr. Szőnyi Magda) | 7 |
A teszt kialakulása (Dr. Szőnyi Magda) | 13 |
A teszt felvétele (Dr. Szőnyi Magda) | 15 |
Formális és strukturális aspektusok (Dr. Szőnyi Magda) | 19 |
A tematikus világ és értelmezése (Dr. Szőnyi Magda) | 23 |
Az elbeszélése védekező kidolgozása (Dr. Szőnyi Magda) | 35 |
Szintézis és interpretáció (Dr. Szőnyi Magda) | 47 |
1. melléklet (Dr. Szőnyi Magda) | 49 |
2. melléklet (Dehelán Sándorné) | 53 |
24. kötet - Tanulmányok a pályaválasztási érettségről | |
Bevezetés | 5 |
S. Larcebeau: A foglalkozásválasztás | 7 |
J. S. Dupont - J. P. Decombres: A pályaérettség koncepciója J. P. Jordaan nyomán | 21 |
J. P. Descombres: Crites Hivatási Attitüd-érettség skálája (probléma-áttekintés) | 49 |
Cardinet-J.-I. Delcourt: Kérdésfelvetési gyakorlat mint a pályaválasztás indítékainak vizsgálati eszköze | 67 |
M. Huteau: A szakmai kategorizáció fejlődése | 79 |
25. kötet - Dr. Gadátsy Kata: A Lüscher-teszt felvételi technikája, értékelése és értelmezése | |
Bevezetés | 5 |
A jegyzőkönyv bemutatása, a domináns jegyek kiemelése | 7 |
Felvétel és jelölés | 11 |
Értékelés | 19 |
A Lüscher-teszt értelmezése | 37 |
Jegyzőkönyvek | 51 |
Felhasznált irodalom | 67 |
26. kötet - Dr. Herskovits Mária: A tehetség nem specifikus jegyei | |
Bevezetés | 5 |
A tehetség nem specifikus jegyei | 7 |
Kísérlet a probléma elméleti megközelítésére | 7 |
A tehetség megközelítésének módjai | 14 |
A teljesítőkészség alakulásának feltételei és utjai | 21 |
A jó szinvonalu teljesítmény prognosztizálásának szempontjai | 25 |
Esetismertetés | 37 |
Irodalom | 62 |
27. kötet - Pethő Éva: Válogatás Carl Rogers műveiből | |
Előszó | 5 |
A személy-központú megközelítés alapjai | 7 |
Az empatikus létezési mód: egy még el nem fogadott létmód | 37 |
A szabadság elsajátítása | 69 |
Kísérlet kreativitás-elmélet létrehozására | 93 |
28. kötet - N. dr. Harday Ildikó: Általános és speciális képességek megállapítása és szerepe az építőipari üzemmérnök képzésben történő beválásban | |
Előszó | 5 |
Bevezetés | 7 |
Problématörténet | 10 |
A felvételi rendszer hiányosságai a Pollack Mihály Műszaki Főiskola felvételi eljárásának tükrében | 10 |
Problémafelvetés | 14 |
Építőipari üzemmérnök pályatükör | 18 |
A mérnöki és az üzemmérnöki pálya összevetése | 18 |
Pszichológiai problémák | 20 |
A munka leírása | 21 |
Pályakövetelmények | 22 |
A képzési alkalmasság részterületei | 31 |
Az egyes szférák értelmezése | 33 |
A képzési alkalmasság megállapítása a Pollack Mihály Műszaki Főiskola Építőipari Karán | 35 |
A képzéshez szükséges képességek strukturája | 35 |
Az egyes képességfaktorok mérésére szolgáló eszközök | 36 |
A képzéshez szükséges motivációs struktúra vizsgálata | 49 |
Az építőipari üzemmérnök jelöltek képességvizsgálata | 52 |
Az előrejelzés lehetősége | 52 |
A vizsgálat lefolytatása | 59 |
Az üzemmérnök jelöltek főiskolai alkalmassága a vizsgálati eredmények tükrében | 60 |
A hallgatók képzésben történő beválása | 66 |
A képzési alkalmasságvizsgálat eredményeinek összehasonlítása a tanulmányi eredményekkel | 66 |
Az egyéni prognózisok és a hallgatói jellemzések összevetése | 70 |
Vizsgálataink alapján levonható következtetések | 76 |
Jegyzetek | 77 |
Felhasznált irodalom | 87 |
29. kötet - A tanácsadás irányzatai, koncepciói. - Válogatás a nemzetközi szakirodalomból | |
Előszó | 5 |
D. E. Super: Összeütköző irányzatok a pályaválasztási tanácsadásban (OPI dokumentáció) | 13 |
J. B. Dupont: A pályaválasztási tanácsadás ellentéttes célkitűzései (OPI dokumentáció) | 27 |
M. Reuchlin: A pályaválasztási tanácsadás problémáinak jellege (OPI dokumentáció) | 41 |
O. Klineberg: A pszichológiai tanácsadás nemzetközi távlatokban (ford.: Nagy Mária, ELTE) | 49 |
S. Wiegersma: Hogyan adjunk pszichológiai tanácsot? Megközelítések és módszerek a pszichológiai tanácsadás gyakorlati alkalmazásában (ford.: Nagy Mária, ELTE) | 69 |
J. Kosco: A tanácsadási pszichológia koncepciótervezete - különös tekintettel a tanulmányi - szakmai tanácsadási pszichológiára (OPI dokumentáció) | 95 |
J. Kosco - D. Fabián: A jelenkori pszichológiai tanácsadás elméleti kiindulópontjai (OPI dokumentáció) | 103 |
30. kötet - Carl Rogers: Encounter csoportok | |
Előszó | 5 |
A "csoportok" felé fordulás eredete és hatásterülete | 7 |
Az encounter csoport folyamata | 19 |
Lehetek-e egy csoportban facilitativ? | 45 |
Az encounter csoport utáni változások - személyekben, kapcsolatokban, szervezetekben | 69 |
A személy változásban: az átélt folyamat | 83 |
A magányos személy és tapasztalatai egy encounter csoportban | 103 |
Amit a kutatásból megtudunk | 115 |
Alkalmazási területek | 133 |
A facilitativ készség megszerzése | 147 |
A jövő kilátásai | 157 |
31. Dr. Gelléri József: A PIT felhasználása a pályaválasztási pszichológiai tanácsadásban | |
Bevezetés | 5 |
A teszt ismertetése | 6 |
A vizsgálati instrukció | 6 |
Az értékelés | 8 |
Az egyes kategóriák jelentéstartalmának bemutatása | 11 |
A személyiség kategóriái | 11 |
Az érdeklődés kategóriái | 14 |
Foglalkozások felsorolása | 18 |
A PIT-tel végzett külföldi reliabilitás és validitás vizsgálatok | 21 |
Az alaptesztet kiegészítő számítások | 28 |
"Patológiás index" kiszámítása | 28 |
A faktorális analízis alapján nyert eredmények | 29 |
A "kártyarendszerű" felvételi technika ismertetése | 33 |
A PIT-tel végzett hazai vizsgálatok eredményei | 42 |
Szakmunkások Előkészítő Tanfolyamára jelentkezők vizsgálata | 42 |
Külkereskedelmi propagandafolyamra jelentkezők vizsgálati eredményei | 53 |
A pályaválasztási pszichológiai tanácsadáson résztvevő általános iskolások és gimnazisták PIT-ben mutatott átlagai | 56 |
Általános értékelési szempontok | 62 |
Néhány tipikus jegyzőkönyv bemutatása | 65 |
Irodalomjegyzék | 81 |
Mellékletek | 83 |
32. kötet - Dr. Oláh Attila: A Californiai Psyhological Inventory (CPI) rövidített változatának ismertetése | |
Bevezetés | 5 |
A Californiai Pszichológiai Kérdőív történetének áttekintése | 8 |
A CPI szerkesztésének elméleti alapjai | 10 |
A Californiai Pszichológiai Kérdőív rövidített változatának (S-CPI) leírása | 15 |
Az egyes skálák mérési tartományának ismertetése | 18 |
A CPI skálák szerkesztésének módszere | 33 |
A tesztadatok értelmezésének általános kérdései | 35 |
A CPI rövid változatának kialakítása | 50 |
A profillap elkészítésével és a standardizálással kapcsolatos kérdések | 53 |
A standard minta összetétele | 54 |
Az S-CPI skáláinak mérési stabilitása | 61 |
Az S-CPI skáláinak faktoranalízise | 69 |
Mellékletek | 75 |
Irodalom | 111 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.