1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pszichológiai szöveggyűjtemény II.

Fejlődés- és pedagógiai pszichológia/Kézirat/Tanárképző Főiskolák

Előszó

A Szöveggyűjtemény a tanítójelöltek és a Tanárképző Főiskolák tanárszakos hallgatóinak kíván segítséget nyújtani a fejlődés- és neveléslélektan tankönyvi ismeretanyagának elmélyítéséhez, valamint e... Tovább

Előszó

A Szöveggyűjtemény a tanítójelöltek és a Tanárképző Főiskolák tanárszakos hallgatóinak kíván segítséget nyújtani a fejlődés- és neveléslélektan tankönyvi ismeretanyagának elmélyítéséhez, valamint e tárgyakkal kapcsolatos törvényszerűségek jobb megértéséhez. A Szöveggyűjtemény összeállítása az OM Pedagógiai és Pszichológiai Szakbizottságának ösztönzésére és kezdeményezésére készült. A válogatásnál figyelembe vettük a képző intézmények oktatóinak és a szakbizottság tagjainak ajánlásait.
Az anyag összeállításánál a műfaj adta lehetőségeknek, a felmerülő igényeknek és saját felfogásunknak megfelelően a hagyományos tantárgyi szempontokon túl igyekeztünk tágabb, komplexebb értelemben felfogni feladatunkat mint az életkorok pszichológiája, mint a neveléslélektan területén. Így a fejlődéslélektani válogatás alapvetően az általános iskolás kort tartja szem előtt, de kitekintést ad az e kort megelőző és követő életkorok szakirodalmára is. Hasonlóképpen a neveléslélektani szakanyag sem korlátozódik a szűkebb értelemben vett iskolai oktatási és nevelési szakirodalomra, hanem ezen túlmenően bevonja a vizsgálódás körébe az iskolán kívüli neveléslélektani szakirodalom anyagát is.
A hagyományos szaktárgyi szempontokat azáltal is igyekeztünk oldottabbá tenni, hogy a válogatásnál nem választottuk külön a fejlődés és a neveléslélektani szemelvényeket. Tettük ezt abból a meggondolásból, mely szerint a fejlődés és a fejlesztés pszichológiai problémái gyakran szétválaszhatatlan egységben jelentkeznek, ezért együttes tanulmányozásuk a kétségkívül meglévő fejlődés és pedagógiai lélektani specifikumok létezése ellenére is indokolt. Vissza

Tartalom

Bevezetés3
Adelson J.: A tanár mint modell5
Barkóczy L - Dr. Putnoky J.: A teljesitménymotiváció17
Binet Ágnes: A Wechsler-féle ingelligencia-teszt gyermekváltozatának értelmezése22
Böszörményi Z. - Brunecker Gy.: Praenatális ontogenezis31
Bruner J. S.: A struktúra fontossága38
Bronley D. B.: A beilleszkedés öt stratégiája az öregkorban41
Brocher T.: Szerepek a csoportban46
Claus G. - Hiebsch H.: A dialektikus materializmus fejlődésmenete50
Domján Károly: A kauzális gondolkodás pszichológiai sajátosságai 6-10 éves korban58
Duró L. - Dr. Kelemen L. - Dr. Radnai B.: A nevelés folyamatának elemzése64
Elonyin D. B.: A gyermek lelki fejlődésének vizsgálati rendszerei78
Fischer E.: Szerelem86
Galperin P. J.: A gyermek értelmi fejlődésének tanulmányozása90
Geréb György: Az iskola pszichés klimájának főbb összetevői93
Grác J.: Tudunk-e válaszolni a gyermek kérdéseire96
Inhelder B. - Piaget J.: Az ifjú gondolkodás107
Karossa Pfeiffer J. - Dr. Melly J.: Biometria114
Kelemen László: Oksági magyarázat121
Kelemen László: A 10-14 éves tanulók gondolkodásának összefoglaló jellemzése saját vizsgálataim alapján126
Kelemen László: A pedagógus lélektana135
Kelemen László: A feladatrendszeres oktatás elvi alapjai140
Kiss Tihamér. A tanulói teljesítmény és a csoporttagok véleménye alapján kialakuló önértékelés az én-kép a prepubertáskorban150
Kon I. Sz.: A gyermeki Én kialakulása154
Kolominszkij J. L.: Néhány kisérleti adalék a szociometria kritikájához160
Kugemann W. F.: Ha senki sem szeret az osztályban171
Kuzmina N. W.: A pedagógiai képességek kialakulása: Összefoglalás175
Landa L. N.: Az algoritmus módszerek jellemző vonásai180
Landau E.: Irving Taylor szintjei (1959)183
Landau E.: A kreativitásra való nevelés187
Löwe H.: Az akceleráció192
Leontyev A. N.: A gyermek intellektuális fejlődése mint a szellemi műveletek kialakulásának folyamata195
Löwe H.: Bevezetés a felnőttkor tanuláslélektanába. Összefoglalás és következtetések199
Mérei F. - Binet Á.: Az anya - gyermek kapcsolat202
Mérei F. - Binet Á.: A gyermekrajz209
Millar S.: A játék pszichoanalitikus magyarázata213
Michel P.: A zenei készség és tehetség korai jelentkezésének okai219
Molnár Imre: (Szerk.:) A személyiség fejlődése222
Murányi Mihály: Az értékattitüdök alakulása különböző életkorokban229
Nagy Ferenc: A kérdezés és válaszadás összefüggései234
Nagy László: Az érdeklődés fejlődésének fokozata245
Nemes Livia: Az értelmi fejlődés és a gondolkodás szakaszai Piaget műveiben256
Nowogrodzki T.: A serdülőkor és ifjúkor nevelési nehézségei264
Oktatási Minisztérium: A vizsgálat menete268
Ormai Vera. Szociálisan inadaptált gyermekek az általános iskolában276
Piaget J.: Az értelmi fejlődés szakaszai283
Ranschburg Jenő: Félelem a büntetéstől290
Rubinstein Sz. L.: A figyelem fejlődése296
Secord P. F. - Backmann C. W.: A szocializáció. A szociális tanulás folyamatai300
Skemp R. R.: Intuitiv és reflektiv intelligencia307
Porkolábné B. Katalin: Egy kisérleti személyiséglap terve311
Salamon Jenő: A gyakorlati problémamegoldás és kreativitás fejlődésének kutatási problémái318
Szabó Pál: A kislétszámu osztályokban folyó oktató-nevelő munkát és az iskolaéretlen tanulók fejlődését elősegitő tényezők324
Szilágyi Vilmos: A nevelő mint magatartási modell332
Ungárné Komoly Judit: A vizsgálatok pedagógiai-pszichológiai előnyeiről és kereteiről335
Vigotszkij Sz. L.: Az akarat és fejlődés gyermekkorban339
Wallon H.: A gyermek lelki fejlődésének tényezői349
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem