kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | BM Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 281 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Előszó | 3 |
A pszichológia tudománya | 5 |
A pszichológia tárgya | 5 |
A pszichológia kialakulása. A lelki jelenségek | 5 |
A pszichikum fogalma | 7 |
A testi és a lelki folyamatok kölcsönhatása | 9 |
A pszichikum és a társadalmi környezet | 12 |
Magasabb idegműködés alapelvei | |
Az emberi idegrendszer felépítése | 13 |
A magasabb idegműködés alaptörvényei | 14 |
Tanulási útmutató | 22 |
Ellenőrző kérdések | 23 |
A személyiség | 25 |
A személyiség fogalma | 25 |
Fontosabb személyiségelméletek | 27 |
A konstitucionális antropolgiai irányzat | 28 |
A mélylélektani iskolák személyiségelmélete | 30 |
A behaviourizmus személyiségelmélete | 33 |
Szociálpszichológiai személyiségelméletek | 34 |
A humanisztikus személyiségelméletek | 36 |
A Szovjet pszichológiai iskolák személyiségelmélete | 38 |
A személyiség kialakulását és fejlődését meghatározó tényezők | 41 |
A veleszületett tényezők szerepe a személyiség alakulásában | 41 |
A környezet szerepe a személyiség alakulásában | 45 |
A személyiség dinamizmusa | 48 |
A regulációs elmélet | 48 |
Az én-kép kialakulása és funkciói | 50 |
Tanulási útmutató | 54 |
Ellenőrző kérdések | 55 |
A szocializáció folyamata | 57 |
A közösségek szerepe a szocializáció folyamatában | 58 |
A szociális csoport fogalma, típusai | 58 |
A csoportok belső struktúrája | 61 |
A csoport szervezettsége és dinamikája | 63 |
A szociális csoportokban előforduló negatív jelenségek | 65 |
Az emberi kapcsolatok "nyelve" - a kommunikáció | 66 |
A "non-verb ális" (nem szóbeli) kommunikációról | 67 |
A nem szóbeli kommunikációformák | 67 |
A kommunikációs zavarok | 70 |
A viselkedés erkölcsi szabályozása | 71 |
Az erkölcsi szabályozás folyamata | 72 |
Az erkölcsi szabályok beépülése a személyiségbe: az interiorizációs folyamat | 74 |
Az erkölcsi szabályozottság szintjei | 77 |
Az én-erők szerepe a viselkedés szabályozásában | 82 |
A társadalmi szerep | 87 |
A szociális szerep fogalma | 87 |
A szociális szerep elsajaátítási folyamata | 88 |
A szerepviselkedés elsajátítását elősegítő és gátló tényezők | 90 |
Szerepkonfliktusok és szerepfeszültségek | 91 |
Az attitűdök - a beállítódás - szerepe a szocializációban | 92 |
Az attitűd fogalma és alkotóelemei | 92 |
Az attitűdök funkciói | 93 |
Az attitűdök kialakulása | 94 |
Az attitűdök kapcsolata a viselkedéssel | 96 |
Az attitűdök változásának mechanizmusa | 97 |
Az attitűdök megváltoztatása | 98 |
Tanulási útmutató | 100 |
Ellenőrző kérdések | 101 |
Megismerési folyamatok | 103 |
Az érzékelés és az észlelés (percepció) | 103 |
Az érzékelésről és az észlelésről általában | 103 |
Az érzékelés fajtái | 105 |
A külső érzékelések | 106 |
A belső érzékelések | 113 |
Az érzékelési csalódások | 114 |
A figyelem | 114 |
A figyelemről általában | 114 |
A figyelem fajtái | 117 |
A figyelem sajátosságai | 120 |
A figyelem zavarai | 124 |
Az emlékezés | 124 |
Az emlékezés fogalma. A képzet. Az asszociáció törvényei | 124 |
Az emlékezés alapfolyamatai | 126 |
Az emlékezés zavarai | 131 |
A képzelet (fantázia) | |
A képzeletről általában | 132 |
A képzelet működésének formái | 134 |
A kóros képzelet | 137 |
A gondolkodás | 137 |
A gondolkodás fogalma. A második jelzőrendszer | 137 |
A gondolkodás műveletei | 139 |
A problémamegoldó gondolkodás | 140 |
Az intelligencia | 141 |
A kreativitás | 143 |
Tanulási útmutató | 145 |
Ellenőrző kérdések | 146 |
A cselekvés dinamikája | 147 |
Motíváció | 147 |
A motivációra vonatkozó általános ismeretek | 147 |
A motiváció idegrendszeri alapjai | 147 |
A motivációk felosztása | 149 |
Néhány kiemelt emberi motívum | 151 |
Ösztönök | 151 |
Az érzelem | 156 |
Az énkép alakulását kísérő motivumok | 161 |
Cselekvés | 164 |
Tanulási útmutató | 166 |
Ellenőrző kérdések | 166 |
A pszichológia módszerei | 167 |
A pszichikum tanulmányozásának lehetőségei | 167 |
A viselkedés | 168 |
A közlés | 168 |
A vegetatív tünetek | 169 |
Főbb pszichológiai módszerek | 169 |
A megfigyelés | 170 |
A kikérdezés | 171 |
A kísérlet | 173 |
A műszeres eljárások | 174 |
A teszt-módszer | 176 |
A pszichológia és a statisztika | 178 |
Tanulási útmutató | 180 |
Ellenőrző kérdések | 181 |
Az antiszociális személyiségfejlődés folyamata | 183 |
Az antiszocialitás gyökerei gyermekkorban | 183 |
Az antiszociális személyiség kialakulását elősegítő környezeti hatások | 184 |
Az érzelmi fejlődés korai zavarai | 188 |
A veszélyeztetettség; a prekriminalitás fázisa | 190 |
A fiatalkori galerik jellemzői a kriminalitás fázisa | 193 |
A gyermek- és fiatalkori bűnözés sajátosságai | 197 |
A gyermek- és fiatalkori bűnözés alakulása | 197 |
A gyermek- és fiatalkori bűnözés alakulására negatívan ható tényezők | 198 |
A gyermek- és fiatalkori bűnözés megelőzésének lehetőségei | 201 |
Tanulási útmutató | 202 |
Ellenőrző kérdések | 203 |
A kriminális személyiségzavar | 205 |
A kriminális személyiségzavar az antiszociális személyiségzavar fogalma | 205 |
A kriminális személyiségzavar fogalma | 205 |
Az antiszociális deviáció fogalma | 208 |
A kriminális személyiség jellemzője | 209 |
A kriminális személy éretlensége | 209 |
A morális defektus | 219 |
Tanulási útmutató | 227 |
Ellenőrző kérdések | 228 |
A kóros személyiségfejlődés | 229 |
A pszichiátriai betegségek fogalma és felosztása | 229 |
Szomatogén elmebántalmak | 230 |
A szkizofrénia | 230 |
A mániáko-depressziva | 232 |
A pszichogén eredetű betegségek | 235 |
A neurózis | 235 |
A pszichopátia | 238 |
A paranoia | 239 |
Az alkoholizmus | 241 |
Kábító hatású szerektől való függőség | 244 |
A perverzitás | 245 |
Tanulási útmutató | 247 |
Ellenőrző kérdések | 248 |
A kriminálpszichológia gyakorlati kérdései | 249 |
A kriminálpszichológia belső tagozódása | 249 |
Korszerű eredmények a kriminológiai pszichológiában | 252 |
A nemi erkölcs ellen elkövetett néhány bűncselekmény pszichológiai struktúrája | 252 |
Az emberölést elkövető nő pszichológiai vizsgálata | 255 |
A kriminalisztikai pszichológia néhány gyakorlati eredménye | 259 |
A tényállás-diagnosztika | 260 |
A gyanúsított kihallgatásának pszichológiai sajátosságai | 262 |
A büntetés-végrehajtási intézetekben folyó pszichológiai kutatások főbb irányai | 270 |
Az elitésltek kategóriák szerinti vizsgálata | 271 |
A büntetés-végrehajtás hatékonyabbá tételéhez kapcsolódó pszichológiai kutatások | 273 |
Tanulási útmutató | 274 |
Ellenőrző kérdések | 275 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.