1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pszichológia III.

Az óvónői szakközépiskola IV. osztálya számára/Pedagógiai pszichológia

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 215 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A pedagógiai pszichológia fogalma, tárgya, jelentősége3
A pedagógiai hatás és folyamat pszichológiai jellemzői12
A nevelő hatás modellje és pszichológiai törvényei20
A pedagógiai folyamat pszichológiai elemzése24
A nevelőközösség pszichológiai hatása30
A közösség fogalma, pszichológiai jellemzői32
A közösségek pszichológiai vizsgálata40
A családi nevelés pszichológiai elemzése48
A családi nevelés pszichológiai elemzése48
A gyermek személyiségének fejlődését meghatározó családi nevelési tényezők50
A családi nevelés alapfelfogása és a gyakorlat hibái59
A traumatizáló családi nevelés64
A családlátogatás pszichológiai szempontjai67
A bölcsődei nevelés pszichológiai elemzése71
A gondozónő személyiségének jelentősége71
A gyermekkel való együttműködés és a szokáskialakítás pszichológiai problémái72
A hospitalizáció elkerülése a bölcsődében76
Az óvodai nevelés pszichológiai elemzése80
Az óvónő személyisége80
Az óvodai nevelés pszichológiai alapjai87
Az óvodai gyermekközösség kialakulásának folyamata90
Társas kapcsolatok a gyermekcsoportban95
Az óvodai gondozási tevékenység pszichológiai tényezői102
Az egészségügyi szokások kialakításának pszichológiai mechanizmusa102
Nehézségek az egészségügyi szokásformák kialakulásának területén105
Az óvodai erkölcsi nevelés pszichológiai elemzése112
A helyes magatartás szokásainak kialakítása113
Az erkölcsi tudat kialakítása115
Az érzelmek és a meggyőződés szerepe az erkölcsi nevelésben117
Az akarati és az erkölcsi nevelés az óvodában119
A játék pedagógiai-pszichológiai vizsgálata121
A játék szerepe a gyermeki személyiség megismerésében121
A játék fejlesztő, személyiségformáló hatása123
A pszichés problémákra utaló játékformák127
A munka pszichológiai vizsgálata130
A munka szerepe a gyermek személyiségének fejlesztésében130
Az egyéni és az életkori sajátosságok szerepe130
Az óvodai oktatás pszichológiai vizsgálata139
Az óvodai oktatás pszichikus jellemzői, a motiváltság fontossága139
Az óvodás korú gyermek ismeretszerzésének útja143
Az óvodai oktatás módszereinek áttekintése152
A gyermek személyiségfejlődését elősegítő, sajátosan óvodai tényezők161
A mese pszichológiai hatása161
A bábjáték pszichológiai hatása163
A mese és a bábjáték szerepe a gyermek megismerésében166
A mese és a bábozás felhasználása az óvodai nevelési és oktatási feladatok megoldásában169
A mese és a bábozás mint pszichológiai vizsgálati és terápiás eszköz172
A problematikus gyermek nevelésének pszichológiai vizsgálata178
A "problematikusság" fogalma178
A problematikus gyermek tünetei179
A problematikus eseteket létrehozó okok és mechanizmusok184
A problematikus gyermek nevelésével kapcsolatos feladatok187
Az iskolai nevelőközösség pszichológiai hatása193
Az iskolai, az osztály mint nevelőközösség pszichológiai jellemzői193
Az óvoda iskola-előkészítő szerepe201
Az iskolaérettség és vizsgálata204
Összefoglaló kérdések és feladatok207
Ajánlott irodalom209
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem