kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Nemzeti Tankönyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 223 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 14 cm |
ISBN: | 963-18-5907-X |
Az általános pszichológia anyagának ismétlése | 3 |
A fejlődéslélektan fogalma, tárgya, jelentősége és módszerei | 7 |
A fejlődéslélektan fogalma, tárgya | 7 |
A fejlődéspszichológia jelentősége, kapcsolata más tudományokkal | 10 |
A fejlődéslélektan felosztása, területei és vizsgálati irányai | 11 |
A fejlődéspszichológia módszerei | 14 |
A pszichés fejlődés fogalma, tényezői és főbb törvényszerűségei | 19 |
A filogenezis és az ontogenezis | 20 |
A pszichikum filogenetikus fejlődése | 20 |
A pszichikum ontogenezise | 27 |
A személyiségfejlődés meghatározó tényezői | 31 |
Életkori sajátosságok és fejlődési szakaszok | 38 |
A pszichikus fejlődés főbb törvényszerűségei | 40 |
Az újszülött- és csecsemőkor | 45 |
A méhen belüli fejlődés | 45 |
Az újszülött alkalmazkodása környezetéhez | 49 |
Az anya-gyermek kapcsolat jelentősége | 52 |
A szeretetkapcsolat kialakulása, hiányának következményei | 56 |
A csecsemő fejlődése | 60 |
Az érzékszervi és mozgásfejlődés | 60 |
A beszédfejlődés kezdete | 65 |
A kisgyermekkor | 67 |
A kisgyermek testalkatának és mozgásának fejlődése | 68 |
A manipuláció fejlődése | 69 |
Az eszközök használata | 71 |
A kisgyermek játéka | 71 |
A kisgyermek gondolkodásának fejlődése | 75 |
A beszéd fejlődése | 78 |
A kisgyermek érzelmi világa | 86 |
Az önállóság fokozódása és az éntudat kialakulása | 89 |
Az óvodáskor | 93 |
Az óvodás gyermek testi, idegrendszeri és mozgásfejlődése | 94 |
A csont- és izomrendszer jellemzői | 94 |
Az idegrendszer jellemzői | 95 |
A mozgásfejlődés | 96 |
A pszichikus folyamatok fejlődése | 98 |
A megismerő folyamatok fejlődése | 100 |
Az érzékelés, észlelés | 100 |
A figyelem | 104 |
Az emlékezet | 107 |
A képzelet | 110 |
A gondolkodás | 116 |
A gyermeki világkép | 127 |
A beszédfejlődés az óvodáskorban | 129 |
Az érzelmi és akarati élet jellemzése | 136 |
Az óvodás érzelemvilága | 136 |
Az óvodás korú gyerek akarati élete | 140 |
A játék - az óvodáskor legjellemzőbb tevékenysége | 146 |
A játékfajták csoportosítása | 147 |
Zavarok a gyerek játékfejlődésében | 158 |
Az ábrázolási tevékenység fejlődése | 161 |
A barkácsolás és a munkatevékenység jellemzői | 163 |
A társas kapcsolatok alakulása az óvodáskorban | 165 |
A spontán csoportosulások tartalma | 171 |
A "barátválasztás" jellemzése, fejlődése | 173 |
Az iskolaérettség | 174 |
A kisiskoláskor | 177 |
Iskolásszerep, az iskolába kerülő gyermek jellemzése | 177 |
A megismerő tevékenység sajátosságai | 180 |
A gyakorlati cselekvés fejlődése | 186 |
A figyelem és az érdeklődés | 187 |
A társas kapcsolatok, az érzelmek és az akarat fejlődése | 189 |
A serdülőkor | 195 |
Biológiai és pszichés változások | 195 |
A pszichoszexuális fejlődés | 200 |
Az énkép alakulása | 203 |
A serdülő és a család | 206 |
A serdülő társas kapcsolatai | 208 |
Az ifjúkor és a felnőttkor | 211 |
Az ifjúkor sajátosságai | 211 |
Az érett felnőttkor | 213 |
A változás kora | 215 |
Az öregkor | 216 |
Összefoglaló kérdések | 217 |
Ajánlott irodalom | 219 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.