1.062.087

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pszichológia és nevelés

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A rendszerváltás után megváltozott gazdasági és eszmei környezetbe kerültek az iskolák, a tanárok és diákok, új problémák vetődtek fel, új nézőpontok kerültek előtérbe a családi és az iskolai nevelés terén. Az elmúlt évtizedben változtak a tudományos megközelítés szempontjai is. Minderről, ha nem is teljes képet, de legalább ízelítőt ad kötetünk.
Egyre jobban érdekli mind a kutatókat, mind a képzéssel foglalkozó intézményeket, mitől függ a "laikusok", a szülők felfogása a nevelésről, a gyerekek fejlődéséről, milyen felfogást sajátítanak el az oktatás-nevelés kérdéseiben annak professzionális képviselői, a pedagógusok. A kötetben szereplő tanulmányokban többet között arról olvashatunk, reálisan ítélik-e meg a szülők saját gyerekük fejlődését és tulajdonságait, elvárásaik megfelelnek-e a gyerek valódi igényeinek? Több cikk is foglalkozik a pedagógusok képzésének, felfogásának, elfáradásának, szakmai és anyagi megbecsülésének kérdéseivel. A pedagógusképzés lehetőségei és korlátai több... Tovább

Fülszöveg

A rendszerváltás után megváltozott gazdasági és eszmei környezetbe kerültek az iskolák, a tanárok és diákok, új problémák vetődtek fel, új nézőpontok kerültek előtérbe a családi és az iskolai nevelés terén. Az elmúlt évtizedben változtak a tudományos megközelítés szempontjai is. Minderről, ha nem is teljes képet, de legalább ízelítőt ad kötetünk.
Egyre jobban érdekli mind a kutatókat, mind a képzéssel foglalkozó intézményeket, mitől függ a "laikusok", a szülők felfogása a nevelésről, a gyerekek fejlődéséről, milyen felfogást sajátítanak el az oktatás-nevelés kérdéseiben annak professzionális képviselői, a pedagógusok. A kötetben szereplő tanulmányokban többet között arról olvashatunk, reálisan ítélik-e meg a szülők saját gyerekük fejlődését és tulajdonságait, elvárásaik megfelelnek-e a gyerek valódi igényeinek? Több cikk is foglalkozik a pedagógusok képzésének, felfogásának, elfáradásának, szakmai és anyagi megbecsülésének kérdéseivel. A pedagógusképzés lehetőségei és korlátai több írásban is megjelennek: szó esik a pedagógusi önismeret szükségességéről, a szülők és pedagógusok közötti konfliktusok hátteréről, a tanulmányi eredmények eltérő megítéléséről a szülők, a diákok és a pedagógusok körében.
Jelen vannak a kötetben más, az olvasók érdeklődésére joggal számot tartó kérdések is: hogyan modellezhető számítógéppel a diszlexia? Mennyire érzik kockázatosnak a fiatalok a különböző, hosszabb vagy rövidebb távon veszélyeket rejtő szokásokat, mint a dohányzást vagy a drogfogyasztást?
Úgy gondoljuk, hogy kötetünk joggal tarthat számot a pedagógiával hivatásszerűen foglalkozók, illetve a tudomány és a társadalom mai problémái iránt általában kíváncsiak érdeklődésére. Vissza

Tartalom

Vajda Zsuzsanna: Köszöntjük az olvasót!3
Elméleti problémák az oktatás és nevelés tárgykörében
Kőrössy Judit: Szülők vélekedései a gyermek fejlődéséről - Egyéni tapasztalatok vagy szociális konstrukciók?5
Séra László: A fejlődési deszlexia felosztása a lexikális modellek alapján. Irodalmi áttekintés21
Vajda Zsuzsanna: Az erkölcsi ítélet fejlődésének kutatása Piaget és Kohlberg után37
Környezet és befolyásolhatóság
Boross Ottilia: Az "Igazságos közösség" egyes módszereinek alkalmazása néhány közép- és általános iskolában55
Rácz József - Szakács Katalin: Irreális optimizmus és kockázatbecslés a serdülőkorban69
Révész György: A felnőtt világ gyermekekkel kapcsolatos elvárásai és a gyermekbántalmazás85
Az iskolai szereplők elvárásai és nehézségei
N. Kollár Katalin - Martonné Tamás Márta - Porkolábné Balogh Katalin - Gyenei Melinda: Iskolás gyerekek terhelési szintje, pszichoszomatikus egészségi állapota és társas kapcsolatai103
Petróczi Erzsébet - Fazekas Márta - Tombácz Zsuzsanna - Zimányi Mária: A kiégés jelensége pedagógusoknál127
Szabó Éva: Mire neveljünk és hogyan? Szülők és tanárok vélekedései az iskolai nevelés céljáról és egyes pedagógiai módszerekről141
Kádár Gabriella - Szarvas Anett: Önismeret a pedagógiai gyakorlatban165
Zsoldos Márta: Hogyan látják a gyenge tanulókat szüleik, pedagógusaik és osztálytársaik?179
Gerő Zsuzsa 1940-1999197
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem