kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött papírkötés |
Oldalszám: | 102 oldal |
Sorozatcím: | Pszichológia-nevelőknek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 12 cm |
ISBN: | 963-170-317-7 |
Megjegyzés: | Tankönyvi száma: 52536/8. Fekete-fehér ábrákkal. |
Az iskolapszichológia kialakulása | 7 |
Az iskolapszichológia kialakulása külföldön | 7 |
Az iskolapszichológia történeti előzményei Magyarországon | 11 |
Különböző felfogások az iskolapszichológia feladatáról | 13 |
Magyar szakemberek véleménye az iskolapszichológiáról | 17 |
Az iskolapszichológia iránti szükséglet megnyilvánulása hazánkban | 19 |
Az iskolapszichológusi hálózat kialakulásának és képzésének jövője Magyarországon | 21 |
A pszichológus és a nevelők együttműködése az oktatási, illetve tanulási problémák megoldásában | 24 |
Egyévi munkánk ismertetése | 25 |
Tanulási problémák | 27 |
Az iskolaérettség vizsgálatáról szóló rendelkezés | 28 |
Az iskolaértettség kritériumai | 28 |
Tanulási problémák az általános iskola alsó tagozatában | 34 |
A pszichológus részvétele oktatási kísérletben | 40 |
Támasznyújtás a 6-10 éves gyermekek mentális fejlődéséhez | 43 |
A gyógypedagógiai áttelepítés szempontjai | 43 |
Az alsó tagozatból és felső tagozatba való átkerülés problémái | 48 |
A szülőkkel való együttműködés | 49 |
Az átmenet tanulási problémáinak felmérése | 52 |
A tanítási-tanulási módszerek hatásának vizsgálata | 55 |
A továbbtanulás problémái és a pályaválasztás | 59 |
Az iskolapszichológus és a nevelők együttműködése a tanulók személyiségének alakításában és a magatartási problémák megoldásában | 63 |
A gyermek születési körülményeinek hatása fejlődésére, magatartására | 64 |
A környezet hatása a gyermek személyiségének alakulására | 65 |
A közösségi élet jelentősége a problematikus gyermek számára | 67 |
Sérülést okozó körülmények és a gyermekek korai problematikus viselkedésformái | 68 |
A neurotikus magatartás és jellemzői | 70 |
A problematikus gyermek magatartásának okairól | 71 |
Magatartási problémák serdülőkorban | 75 |
Az iskolapszichológus egyéni foglalkozása a problematikus gyermekekkel | 78 |
Együttműködés a szakintézettel | 79 |
Pszichológiai segítségnyújtás a tanulók önismeretéhez | 80 |
Az osztályfőnök és az iskolapszichológus együttműködése a tanulók személyiségének megismerése és fejlesztése céljából | 82 |
Az iskolapszichológus feladatai az osztályok társas szerkezetének megismerése terén | 86 |
A tanulók testi fejlődésének figyelemmel kísérése | 92 |
Irodalom | 94 |