A pszichoterápia tévútjai | |
Bevezetés | 3 |
"A pszichológiai társadalom" | 4 |
Isten igéje helyett "tudományos" pszichológia | 4 |
Isten helyett az én (Selbst) | 5 |
Bűnfogalom helyett orvosi betegségfogalom | 7 |
Isten segítsége helyett pszichiátria és pszichoterápia | 17 |
A pszichológia "mindenütt jelenvalóságaq" | 18 |
Homo psychologicus | 22 |
A pszichologizált ifjúság | 23 |
"Új próféták" vagy "látnokok" | 29 |
Freud, a modern pszichoterápia szellemi atyja | 31 |
Freud "neurotikus személyisége" | 33 |
Freud becsvágya és dicsvágya | 34 |
Freud szexuális problémái | 35 |
Freud babonássága és okkultizmusa | 36 |
Freud viszonya Istenhez és a szentíráshoz | 40 |
A zsidó misztika befolyása | 44 |
Emberek, akik hatással voltak Freudra | 46 |
A pszichoterápiával kapcsolatos néhány probléma | 51 |
Az alapvető pszichológiai elméletekkel kapcsolatos problémák | 51 |
Egyéb, magát a pszichoterápiát érintő problémák | 61 |
A pszichoterápia téves következtetései | 85 |
A terápia formájának és jellegének kiértékelése | 86 |
A lélekgyógyász személyének kiértékelése | 87 |
A páciensek tulajdonságánk kiértékelése | 89 |
Mi a gyógyító hatás alapja? | 90 |
A kezelési eredmények kiértékelése | 94 |
A meghiúsult lélekgyógyászati kezelések | 96 |
Irodalom | 99 |
A magam szeretete és a magam elfogadása? | |
Erich Fromm és az önszeretet | 109 |
Ki volt Erich Fromm? | 109 |
Fromm: Pszichoanalízis és etika | 112 |
Fromm emberképe | 114 |
Fromm humanista problémaanalízise | 117 |
Fromm humanista problémamegoldása | 118 |
"A szeretet művészete" | 122 |
Összefoglalás | 127 |
Walter Trobisch és az önszeretet | 128 |
Önszeretet - az idő szava? | 139 |
A Máté 22,29-ben tett kijelentés nem bibliai parancs | 139 |
Az önszeretet sohasem előfeltétele az Isten és felebarát iránti szeretetnek | 142 |
Nincs kétféle önszeretet | 143 |
Az önszeretet ideológiája | 143 |
Az önmagam elfogadásáról | 143 |
Walter Trobisch és a magam elfogadása | 145 |
Dr. Erwin Scharrer és az "önelfogadás" | 149 |
"Önelfogadás Krisztus elfogadása által"? | 151 |
A humanista emberkép összeegyeztethetetlen a bibliai emberképpel | 158 |
Dr. Carl Gustav jung | 163 |
Bevezetés - Irodalom | 165 |
A pszichológus személye és speciális pszichológiája | 166 |
Összefoglalás | 168 |
Jung ősei és szülei | 168 |
Jung fiatalkori élményei | 173 |
Néhány végzetes következmény | 177 |
Jung okkult inspirációja | 187 |
Néhány záró gondolat | 199 |
A modern tanatológia-mozgalom | 203 |
Bevezetés | 205 |
A tanatológia-mozgalom fő gyökerei | 205 |
A spiritizmus | 205 |
Az ún. testenkívüli tapasztalatok (AKE) | 207 |
Az ún. reinkarnációs tapasztalatok | 208 |
LSD-tapasztalatok | 208 |
Néhány ismert tanatológus | 208 |
Robert A. Monroe | 208 |
Dr. Elisabeth Kübler-Ross | 210 |
Dr. Raymond Moody | 212 |
A "tudományos" szempont | 214 |
A megkérdezettek közül senki nem volt igazán halott | 215 |
A tudományelméleti szempont | 215 |
A tudományos kutatás összetévesztése annak magyarázatával | 218 |
A tanatológia-mozgalom irodalma nem objektív | 218 |
A megszépített vagy elfelejtett tapasztalatok jelensége | 219 |
Irányított testenkívüli tapasztalatok? | 220 |
A tapasztalatok nem sajátosak és nem kizárólagosak | 221 |
A teológiai szempont | 224 |
Némely kutató és szerző nem semleges | 224 |
A tanatológia-mozgalom irodalma nem semleges | 226 |
Nincs különbség keresztyének és nem-keresztények között? | 230 |
Kübler-Ross "5-fázis elmélete" nem semleges | 230 |
A tanatológia-mozgalom célja nem semleges | 231 |
A (lehetséges) következmények nem semlegesen | 232 |
A tapasztalat kiindulópont vagy mérték? | 233 |
Néhány zárómegjegyzés | 234 |
Keresztyén könyvismertetéseket is meg kell vizsgálni | 234 |
Sátáni félrevezetés | 238 |
Tanulhatunk-e valamit a "túlvilági élményekből" | 239 |
Irodalom | 240 |