1.067.081

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pszichológia

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tankönyvkiadó Vállalat
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 446 oldal
Sorozatcím: Tanárképző főiskolai tankönyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-17-9503-9
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 47150. Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Előszó3
Bevezetés5
A pszichológia tárgya, feladata (dr. Domján Károly)5
A pszichológia fejlődésének főbb sajátosságai és szakaszai (dr. Szilágyi Vilmos)9
A pszichológia fontosabb szakágai (dr. Domján Károly)13
A pszichológia módszerei (dr. Domján Károly)15
Kutatási módszerek16
Vizsgálati módszerek19
A lelki jelenség és a magasabb idegműködés összefüggésének néhány sajátossága (dr. Geréb György)19
ÁLTALÁNOS PSZICHOLÓGIA
A megismerési folyamatok27
Az érzékelés és az észlelés (dr. Domján Károly)27
Az érzékelés és az észlelés helye és szerepe a megismerében27
Az érzékelés fiziológiai alapjai27
A receptorok osztályozása31
Az észlelés sajátosságai és feltételei35
A tárgyak összjellegének és állandó tulajdonságainak tükröződése az észlelésben39
Tér-, idő- és mozgásészlelés39
Érzéki csalódások41
A figyelem (Dr. Geréb György)43
A figyelem általános jellemzése és kísérő jelenségei43
A figyelem fajtái és ezek egymással való kapcsolatai46
A figyelem tulajdonságai. Ereje, tartóssága és hullámzása48
A figyelem zavarai51
Az emlékezés (dr. Geréb György)51
Az emlékezés fogalma51
A képzetek53
Az emlékezés alapfolyamatai55
Az emlékezés fajtái és egyéni sajátosságai61
Az emlékezés hibái és zavarai62
A képzelet (dr. Geréb György)64
A gondolkodás fogalma73
A nyelv és a gondolkodás74
A gondolkodás fajtái76
A gondolkodás folyamata77
Problémamegoldás és kreativitás80
Problémamegoldás és gépi modell81
A gondolkodás műveletei81
Intelligencia és gondolkodás82
A gondolkodás zavarai83
Motiváció és tevékenység (dr. Kiss Lajos)85
A motiváció fogalma és jelentősége85
A motiváció állapot és a szükséglet kapcsolata86
A motiváltság állapota, lefolyása88
A motiváció és az idegrendszeri alapok89
A motívumok fejlődése, osztályozása90
A motiváció hatásmechanizmus (Kielégülés, frusztráció, konfliktus)94
Az érzelem (dr. Geréb György)96
Az érzelem fogalma96
Az érzelmek fiziológiai alapjai98
Az érzelmek kifejezése100
Az érzelmi állapotok és élmények főbb fajtái101
Az akarati cselekvés (dr. Szilágyi Vilmos)105
A cselekvés szabályozásának szintjei106
Az akarat szerepe a cselekvés szabályozásában110
A személyiség problémái a pszichológiában (dr. Domján Károly)118
A személyiség fogalma, személyiségelméletek, a személyiség szerkezete118
Adottság, rátermettség, hajlam, temperamentum127
Az érdeklődés, képesség és tehetség131
A személyiség vizsgálatának eljárásai141
A személyiség zavarai144
FEJLŐDÉSPSZICHOLÓGIA
Bevezetés (dr. Szilágyi Vilmos)151
A fejlődéspszichológia tárgya, jelentősége és módszerei151
A pszichikum filogenezise153
Az ingerelhetőségtől az állati intelligenciáig154
Az emberré válás155
Az emberi faj pszichikus fejlődése156
Az egyén pszichikus fejlődésének fő tényezői158
A fejlődés fogalma és hajtóerői158
A pszichikus fejlődés feltételei159
A pszichikus ontogenezis általános jellemzése162
A tevékenységközpontú fáziselmélet163
A periodizáció problémája165
A főbb életkori szakaszok jellemzése166
A gyermek fejlődése az első életévben (dr. Kiss Lajos)170
Prentatális fejlődés170
Az újszülöttkor171
A csecsemőkor (2-12. hónap)174
A kisgyermekkor (dr. Kiss Lajos)183
A testi fejlődés183
Mozgás fejlődés183
Manipuláció - tárgyi cselekvés184
Az eszközök használata185
A tevékenység és a gondolkodás kapcsolata185
A beszéd fejlődése a kisgyermekkorban187
Az akarati fejlődés sajátosságai190
Az óvodáskor (dr. Kiss Lajos)192
Testi fejlődés192
Önállósodási tendencia és dac193
A játék jelentősége194
A szerepjáték mint az óvodás korú gyermek tevékenységének fő típusa195
A játék fejlődése az óvodáskorban196
Az óvodás korú gyermek egyéb tevékenységi formái198
A megismerő tevékenység fejlődése az óvodáskorban200
Az óvodás érzelmei és akarata208
A kisiskoláskor (dr. Kiss Lajos)211
Általános jellemzés211
Az iskolaérettség legfontosabb követelményei213
A kisiskolás alapvető pszichikus magatartása215
A kisiskolás értelmi fejlődése216
Az érzelmek fejlődése232
Az akarat fejlődése235
A prepubertás (dr. Szilágyi Vilmos)242
Testi változások242
Tevékenység és motiváció243
Társas kapcsolatok a prepubertásban245
A megismerő funkciók fejlődése249
A serdülő- és ifjúkor (dr. Szilágyi Vilmos)255
A testi és lelki fejlődés viszonya. Akceleráció és retardáció257
Emancipáció a családban. "Érzelmi leválás" a szülőkről260
A kortárscsoport és a barátok hatása a személyiségfejlődésre263
Pszichoszexuális fejlődés, párválasztási szocializáció269
A partnerkapcsolatok fejlődése273
A párválasztási érettség kialakulása276
Intellektuális fejlődés, pályaválasztási érettség277
Értelmi fejlődés és személyiség278
Az érdeklődés differenciálódása279
A pályaválasztás döntés megalapozása280
Az értékorientáció fejlődése és zavarai284
Személyiségfejlődés a felnőttkorban (Dr. Szilágyi Vilmos)288
A korai és középső felnőttkori jellemzése289
A késői felnőttkor292
Az öregkor294
PEDAGÓGIAI PSZICHOLÓGIA
A pedagógiai pszichológia tárgya és kutatási módszerei (S. dr. Gergencsik Eszter)299
A személyiségfejlesztés törvényei301
A pedagógiai pszichológia kutatási módszerei304
A tanulói személyiség fejlesztésének pszichológiai problémái (P. dr. Balogh Katalin)307
A fejleszthetőség, a pszichikus determináció problémái307
A tanulók megismerésének programja314
A pedagógus személyi hatásának pedagógiai pszichológiai elemzése (P. dr. Balogh Katalin)319
A pedagógus mint magatartási modell319
A pedagógus mint struktúraszervező, irányító személy321
A pedagógusi hivatás betöltéséhez szükséges, kívánatos személyiségvonások323
A tanulói közösség kapcsolata336
A személyiségfejlődés problémái csoporthelyzetben336
Az iskolai gyermekközösségek pszichológiai elemzése339
A nevelési folyamat pszichológiai elemzése (S. dr. Gergencsik Eszter)346
A nevelési folyamat értelmezése346
A családi nevelés349
Az óvodai nevelés350
Az iskolai nevelés350
A nevelés módszerei354
Az oktatási folyamat pszichológiai elemzése (P. dr. Balogh Katalin)362
Az ismeretelsajátítás és -alkalmazás pszichológiai problémái362
Az iskolai tanulás pedagógiai pszichológiai problémái373
A tanulás teljesítmény mérése, értékelése mint a személyiségfejlesztés eszköze386
A pályaválasztás és családi életre nevelés tételének lehetőségei391
A pályaválasztás pszichológiai problémái (S. dr. Gergencsik Eszter)394
A családi életre nevelés pszichológiai problémái (dr. Szilágyi Vilmos)401
Az átlagtól eltérő gyermekek személyiségfejlesztésének pszichológiai problémái (S. dr. Gergencsik Eszter)412
A kiemelkedő képességű tanulókkal való bánásmód413
A tanulási nehézségekkel küzdő tanulókkal való bánásmód pszichológiai problémái. A korrekciós osztályok szerepe415
A nehezen nevelhető (problematikus) gyermekekkel való bánásmód pszichológiai kérdései418
Fontosabb idegen szavak magyarázata427
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem