kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Osiris Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 660 oldal |
Sorozatcím: | Osiris tankönyvek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 29 cm x 21 cm |
ISBN: | 963-389-338-0 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal és ábrákkal illusztrálva. |
Előszó az első kiadáshoz | 5 |
Előszó az átdolgozott kiadáshoz | 7 |
Köszönetnyilvánítás | 9 |
Néhány szó a diákokhoz | |
Hogyan olvassunk tankönyvet: a PQRST-módszer | 17 |
A pszichológia tudománya | |
A pszichológia természete | 20 |
A pszichológia témái | 22 |
Nézőpontok a pszichológiában | 23 |
A pszichológia módszerei | 29 |
Vitatott kérdések: A pszichológiai kutatás etikai kérdései | 34 |
Interdiszciplináris kérdések | 35 |
Vitatott kérdések: A pszichológia területei | 38 |
Könyvünk szerkezete | 38 |
Biológiai és pszichológiai megközelítések | 40 |
Biológiai és fejlődési folyamatok | |
A pszichológia biológiai alapjai | 44 |
Az idegsejt | 45 |
Vitatott kérdések: Molekuláris pszichológia | 50 |
A központi mag és a limbikus rendszer | 52 |
Vitatott kérdések: Az élő agy képei | 54 |
A nagyagy | 55 |
Aszimmetriák az agyban | 58 |
Vitatott kérdések: A nyelv és az agy | 60 |
Vegetatív idegrendszer | 62 |
A belső elválasztású mirigyek rendszere | 63 |
A viselkedés genetikai tényezői | 64 |
A pszichológiai fejlődés | |
Az öröklés és a környezet viszonya | 71 |
A fejlődés szakaszai | 72 |
Az újszülött képességei | 73 |
Vitatott kérdések: Utánoznak-e az újszülöttek? | 76 |
Kognitív fejlődés a gyermekkorban | 77 |
A személyiség és a társas kapcsolatok fejlődése | 86 |
Vitatott kérdések: Megakadályozhatja-e a nemi nevelés a gyermekkori "szexizmust"? | 98 |
A gyermekkor utáni fejlődés | 98 |
Biológiai és pszichológiai megközelítések | 103 |
Észlelés és tudat | |
Érzékelés | 106 |
A különböző érzékelési modalitások közös jellemzői | 107 |
Látás | 112 |
Vitatott kérdések: Döntés és észlelés | 114 |
Hallás | 122 |
Vitatott kérdések: Mesterséges fülek és szemek | 126 |
Egyéb érzékletek | 128 |
Biológiai és pszichológiai megközelítések | 134 |
Észlelés | 136 |
Munkamegosztás az agyban | 137 |
Lokalizáció | 139 |
Felismerés | 144 |
Vitatott kérdések: A felismerés zavarai | 150 |
A figyelem | 150 |
Perceptuális konstanciák | 154 |
Perceptuális fejlődés | 158 |
Biológiai és pszichológiai megközelítések | 162 |
Tudat és tudatállapotok | 164 |
A tudattal kapcsolatos fogalmak | 165 |
Disszociáció | 167 |
Alvás és álom | 169 |
Vitatott kérdések: Az emléknyomok konszolidációja a REM-alvás folyamán | 174 |
Pszichoaktív szerek | 176 |
Meditáció | 183 |
Hipnózis | 186 |
Vitatott kérdések: A rejtett megfigyelő a hipnózisban | 188 |
Pszí-jelenségek | 190 |
Biológiai és pszichológiai megközelítések | 194 |
Tanulás, emlékezés és gondolkodás | |
Tanulás és kondicionálás | 198 |
A tanulás különböző megközelítései | 199 |
Klasszikus kondicionálás | 200 |
Vitatott kérdések: A habituáció és a szenzitizáció idegi alapja | 208 |
Operáns kondicionálás | 208 |
Komplex tanulás | 216 |
Biológiai és pszichológiai megközelítések | 220 |
Emlékezés | 222 |
Az emlékezet típusai és biológiai alapjai | 223 |
Rövid távú memória | 225 |
Hosszú távú memória | 231 |
Vitatott kérdések: A memória konnekcionista modelljei | 236 |
Implicit memória | 239 |
Vitatott kérdések: A gyermekkori amnézia | 240 |
Az emlékezet fejlesztése | 243 |
Konstruktív emlékezet | 248 |
Vitatott kérdések: Felszínre hozott avagy rekonstruált emlékek? | 250 |
Biológiai és pszichológiai megközelítések | 252 |
Gondolkodás és nyelv | 254 |
Programok és kategorizáció | 255 |
Vitatott kérdések: A nyelvi realizmus hipotézise | 260 |
Következtetés | 261 |
Nyelv és kommunikáció | 265 |
A nyelv fejlődése | 268 |
Vitatott kérdések:A nyelv agyi lokalizációja | 274 |
Képzeletbeli gondolkodás | 275 |
Problémamegoldás | 278 |
Biológiai és pszichológiai megközelítések | 283 |
A motiváció és az érzelmek | |
Alapvető motívumok | 286 |
Jutalom és ösztönzés | 288 |
Vitatott kérdések: Imprinting: a tanulás és az ösztönök kölcsönhatása | 290 |
Homeosztázis és késztetések | 292 |
Éhség | 294 |
Kövérség és soványság | 299 |
Korai szexuális fejlődés | 307 |
Felnőttkori szexualitás | 309 |
Biológiai és pszichológiai megközelítések | 318 |
Érzelmek | 320 |
Az érzelmek összetevői | 321 |
Arousal és érzelmek | 322 |
Kogníció és érzelmek | 325 |
Vitatott kérdések: Az arousal használata a hazugság leleplezésében | 326 |
Érzelemkifejezés | 332 |
Az érzelmi állapotra adott általános reakciók | 335 |
Az agresszió mint érzelmi reakció | 337 |
Biológiai és pszichológiai megközelítések | 344 |
A személyiség és az egyéniség | |
Egyéni különbségek | 348 |
Az egyéni különbségek mérése | 349 |
Az öröklés és a környezet kölcsönhatása | 349 |
Vitatott kérdések: Külön nevelt ikrek Minnesota-vizsgálata | 366 |
A személyiség kontinuitása | 370 |
Vitatott kérdések: A személyiség tanulmányozása: hosszú menetelés | 372 |
Biológiai és pszichológiai megközelítések | 375 |
Személyiség | |
Pszichoanalitikus megközelítés | 379 |
Vitatott kérdések: A freudi ödipális elmélet vitatott bizonyítékai | 384 |
Behaviorista megközelítés | 386 |
Vitatott kérdések: Hat érv amellett, hogy a konzisztenciára vonatkozó intuícióink hibásak | 390 |
Fenomenológiai megközelítés | 392 |
Biológiai és pszichológiai megközelítések | 399 |
Stressz, pszichopatológia és pszichoterápia | |
Sressz | 402 |
A stresszkeltő események jellemzői | 403 |
Pszichológiai reakciók a stresszre | 407 |
Vitatott kérdések: A szexuális bántalmazás mint stresszforrás | 408 |
Fiziológiai reakciók a stresszre | 411 |
Hogyan befolyásolja a stressz az egészséget? | 413 |
Helyzetmegítélések és személyiségstílusok mint a stresszreakciók közvetítői | 417 |
Megküzdési készségek | 421 |
A stressz kezelése | 425 |
Vitatott kérdések: Képes-e a pszichológiai beavatkozás befolyásolni a rák befolyását? | 428 |
Biológiai és pszichológiai megközelítések | 429 |
Pszichopatológia | 430 |
Az abnormális viselkedés | 431 |
Szorongásos betegségek | 436 |
Hangulatbetegségek | 443 |
Vitatott kérdések: Az öngyilkosság és a depresszió | 446 |
Vitatott kérdések: Illúzió és jóllét | 450 |
Szkizofrénia | 450 |
Személyiségzavarok | 458 |
Vitatott kérdések: A beszámíthatatlanság mint jogi védekezés | 462 |
Biológiai és pszichológiai megközelítések | 464 |
Terápiás módszerek | 466 |
Történeti háttér | 467 |
Pszichoterápiás technikák | 470 |
A pszichoterápia hatékonysága | 482 |
Biológiai terápiák | 484 |
Vitatott kérdések: A placébóhatás | 486 |
Mentális egészségvédelem | 488 |
Biológiai és pszichológiai megközelítések | 490 |
A társas viselkedés | |
A társas világ kognitív és érzelmi vonatkozásai | 494 |
A társas viselkedés intuitív elméletei | 495 |
Vitatott kérdések: Az attribúciós folyamat kulturális különbségei | 504 |
Attitűdök | 506 |
Személyközi vonzalom | 512 |
Vitatott kérdések: Szenvedélykeltés külső gerjesztéssel | 518 |
Biológiai és pszichológiai megközelítések | 521 |
Társas kölcsönhatás és társas befolyásolás | 524 |
Mások jelenléte | 525 |
Engedelmesség és ellenállás | 531 |
Vitatott kérdések: Milgram engedelmességi kísérleteinek etikai kérdései | 538 |
Azonosulás és internalizáció | 541 |
Kollektív döntéshozatal | 546 |
Biológiai és pszichológiai megközelítések | 550 |
Rövid pszichológiatörténet | 553 |
Pszichológiai iskolák | 554 |
Újabb fejlemények | 557 |
Statisztikai módszerek és mérés | 561 |
Leíró statisztika | 561 |
Statisztikai következtetések | 564 |
Korrelációs együttható | 568 |
Szakkifejezések | 571 |
Irodalom | 603 |
Magyar nyelvű irodalom | 647 |
Név- és tárgymutató | 649 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.