kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 200 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 23 cm x 17 cm |
ISBN: | |
Megjegyzés: | Kézirat. Megjelent 314 példányban. Tankönyvi száma: J4-875. Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
A pszichológia tárgya és megnevezése | 3 |
A pszichológia történetének rövid áttekintése | 3 |
A pszichológia feladata | 10 |
A pszichológia ágai és alkalmazási területe | 10 |
A pszichológiai módszerek | 12 |
A pszichológiai és fiziológiai faktorok kölcsönhatása | 18 |
A pszichológia fiziológiai alapjai | 19 |
Az idegsejt | 19 |
Az idegrendszer részei | 20 |
A belső elválasztású mirigyek | 23 |
A reflexek mint a szervezet alkalmazkodási mechanizmusa a környezethez | 24 |
Az idegrendszer működésének alapvető törvényei | 27 |
Az agykéreg rendszeressége | 30 |
A pszichikum fejlődése | 34 |
Ösztönök | 36 |
Az állatok intellektuális viselkedése | 37 |
Az ember intellektuális cselekvésének jellemző sajátosságai | 38 |
A munka szerepe az ember pszichikus folyamatainak fejlődésében | 39 |
A nyelv és a beszéd szerepe az emberi tudat fejlődésében | 41 |
Az ember tudatának szociális meghatározottsága | 43 |
Az egyén lelki fejlődése | 45 |
Az ember pszichikus fejlődését meghatározó főbb tényezők | 47 |
Az ontogenetikus fejlődés alapvető szakaszai | 48 |
Az érzékelés | 53 |
Az érzékelés általános jellemzése | 55 |
Az érzékelés finomsága és küszöbei | 56 |
Az adaptáció | 56 |
Az érzékelés fajtái | 57 |
Az érzékelés fejlődése és fejlesztése a pedagógiai tevékenységben | 61 |
Az észlelés | 63 |
Az észlelés általános leírása | 65 |
Az észlelés fiziológiai alapjai | 65 |
Az észlelési folyamat elemzése | 66 |
A tér, az idő és mások mozgásának észlelése | 68 |
Az észlelés hibái, illúziói és hallucináció | 69 |
A figyelem | 73 |
A figyelemről általában | 75 |
A figyelem fiziológiai alapjai | 75 |
A figyelem külső, testi megnyilvánulásai | 76 |
A figyelem fajtái | 76 |
A figyelem tulajdonságai | 77 |
Az észlelés és figyelem fejlődése és fejlesztése | 79 |
Az emlékezés | 83 |
Az emlékezés általános jellemzése | 85 |
Az emlékezés fiziológiai alapjai | 85 |
A képzetek | 86 |
A képzetekről általában | 86 |
Miben különböznek a képzetek az észlelésektől | 87 |
A képzetek fajtái és típusai | 88 |
A bevésés és fajtái | 89 |
A bevésés feltételei | 89 |
A megőrzés és a felejtés | 92 |
Az emlékezés típusai és egyéni különbségei | 94 |
Az emlékezés fejlődése és fejlesztése | 94 |
A képzelet | 97 |
A képzeletről általában | 99 |
A képzelet fajtái | 100 |
A képzelet fejlődése és fejlesztése | 100 |
A gondolkodás | 102 |
A gondolkodás általános jellemzése | 105 |
A gondolkodás fiziológiai alapjai | 106 |
A gondolkodás formái | 107 |
Bonyolult feladatok megoldásakor végbemenő gondolkodási folyamatok | 109 |
A gondolkodás egyéni tulajdonságai, sajátosságai | 110 |
A gondolkodás fejlődése és fejlesztése különböző életkorokban | 111 |
A beszéd | 115 |
A beszéd általános jellemzése | 117 |
A beszéd jelentősége a társadalmi fejlődésben | 118 |
A beszéd anatómiai és fiziológiai alapjai | 118 |
A beszéd fajtái | 119 |
A beszéd fejlődése és nevelés | 120 |
Az érzelmek | 123 |
Az érzelmek alaptulajdonságai | 125 |
Az érzelmek jelentősége | 125 |
Az érzelmek fiziológiai alapjai | 126 |
Az érzelmek külső megnyilvánulásai | 127 |
Az érzelmek és azok külső megnyilvánulásai feletti uralomról | 129 |
Az érzelem fajtái | 129 |
Az érzelem átélésének alakjai | 131 |
Az érzelmek fejlődése és nevelése | 132 |
Az akarat | 141 |
Az akarat általános jellemzése | 143 |
Az akarat fiziológiai alapjai | 144 |
A szándékos cselekvés elemzése | 145 |
Az akarat egyéni tulajdonságai | 147 |
Az akarat fejlődése és nevelése | 149 |
A tevékenység lélektani jellemzése | 153 |
A játék | 155 |
A tanulás | 156 |
A munka | 157 |
A készségek és szokások | 158 |
A készségek és szokások jelentősége | 160 |
A készségek és szokások fiziológiai alapjai | 160 |
A készségek és szokások kialakulása | 161 |
A személyiség | 165 |
A személyiség általános jellemzése | 167 |
A szükségletek | 168 |
A szükségletek fajtái | 168 |
A szükségletek fejlődése az egyéni fejlődés során | 169 |
Az érdeklődés, kedvtelés és hajlam | 169 |
Az érdeklődés fajtái és tulajdonságai | 170 |
A kedvtelés és hajlam | 171 |
Az érdeklődés fejlődése és nevelése | 172 |
Eszmények | 173 |
A képességek fajtái | 176 |
Egyéni különbségek az emberi képességekben és okaik | 177 |
A vérmérséklet | 180 |
A vérmérséklet általános jellemzése | 180 |
A tanulók vérmérséklete és a nevelés | 182 |
A vérmérséklet fejlődése | 185 |
A jellem | 185 |
A jellemvonások | 187 |
A jellem fejlődése | 190 |
A tanulók pszichológiai jellemzése | 193 |
Mi a lélektani jellemzés | 195 |
A lélektani jellemzés tartalma | 196 |
A lélektani jellemzés módszere | 198 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.