1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pszichológia

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Nemzeti Tankönyvkiadó Rt.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 445 oldal
Sorozatcím: Tanárképző főiskolai tankönyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 963-18-8976-9
Megjegyzés: Tankönyvi száma: 47 150.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A pszichológia a jelenségek meghatározott csoportjával: a lelki jelenségekkel foglalkozik. Lelki jelenségekkel minden normális és egészséges ember rendelkezik. Így minden ember érzékel színeket,... Tovább

Előszó

A pszichológia a jelenségek meghatározott csoportjával: a lelki jelenségekkel foglalkozik. Lelki jelenségekkel minden normális és egészséges ember rendelkezik. Így minden ember érzékel színeket, hangokat, ízeket, szagokat, fájdalmat stb., észlel és megfigyel tárgyakat, jelenségeket, emlékezik múltban megtörtént eseményekre, elképzeli jövendő terveit, gondolkozik az összefüggéseken, érzelmek serkentik vagy csüggesztik; minden ember törekszik, vágyakozik, elhatároz és akar. Az érzékelés, az észlelés, a megfigyelés, az emlékezés, a képzelet, a gondolkodás, az érzelem, az akarat - lelki jelenségek. Az ember természetes, mindennapos életmegnyilvánulásaiban ezek a jelenségek állandóan jelen vannak, és olyan természetesnek találjuk jelenlétüket, hogy általában nem is figyelünk külön rájuk. Pl. egy film megtekintésénél valamennyi többször is előfordul, a történéseknek megfelelően át- és átszövik egymást, miközben figyelmünk a film egészének folyamatát követi. Vissza

Tartalom

Előszó3
Bevezetés5
A pszichológia tárgya, feladata (dr. Domján Károly)5
A pszichológia fejlődésének főbb sajátosságai és szakaszai (dr. Szilágyi Vilmos)9
A pszichológia fontosabb szakágai (dr. Domján Károly)13
A pszichológia módszerei (dr. Domján károly)15
Kutatási módszerek16
Vizsgálati módszerek19
A lelki jelenség és a magasabb idegműködés összefüggésének néhány sajátosságai (dr. Geréb György)19
Általános pszichológia
A megismerési folyamatok27
Az érzékelés és az észlelés (dr. Domján Károly)27
A figyelem (dr. Geréb György)43
Az emlékezés (dr. Geréb György)51
A képzelet (dr. Geréb György)64
A gondolkodás (dr. Domján Károly)73
Motiváció és tevékenység (dr. Kiss Lajos)85
A motiváció fogalma és jelentősége85
A motivációs állapot és a szükséglet kapcsolata86
A motiváltság állapota, lefolyása88
A motiváció és az idegrendszeri alapok89
A motívumok fejlődése, osztályozása90
A motíváció hatásmechanizmusa (Kielégülés, frusztráció, konfliktus)94
Az érzelem (dr. Geréb György)96
Az érzelem fogalma96
Az érzelmek fiziológiai alapjai98
Az érzelmek kifejezése100
Az érzelmi állapotok és élmények főbb fajtái101
Az akarati cselekvés (dr. Szilágyi Vilmos)105
A cselekvés szabályozásának szintjai106
Az akarat szerepe a cselekvés szabályozásában110
A fáradtság pszichológiai értelmezése (dr. Geréb György)114
A személyiség problémái a pszichológiában (dr. Domján Károly)118
A személyiség fogalma, személyiségelméletek, a személyiség szerkezete118
Adottság, rátermettség, hajlam, temperamentum127
Az érdeklődés, képesség és tehetség131
Személyiségtípusok. Jellem136
A személyiség vizsgálatának eljárásai141
A személyiség zavarai144
Fejlődéspszichológia
Bevezetés (dr. Szilágyi Vilmos)151
A fejlődéspszichológia tárgya, jelentősége és módszerei151
A pszichikum filogenezise153
Az egyén pszichikus fejlődésének fő tényezői158
A pszichikus ontogenezis általános jellemzése162
A gyermek fejlődése az első életévben (dr. Kiss Lajos)170
Prenatális fejlődés170
Az újszülöttkor171
A csecsemőkor (2-12. hónap)174
A kisgyermekkkor (dr. Kiss Lajos)183
A testi fejlődés183
Mozgásos fejlődés183
Manipuláció - tárgyi cselekvés184
Az eszközök használata185
A tevékenység és a gondolkodás kapcsolata185
A beszéd fejlődése a kisgyermekkorban187
Az akarati fejlődés sajátosságai190
Az óvodáskor (dr. Kiss Lajos)192
Testi fejlődés192
Önállósodási tendencia és dac193
A játék jelentősége194
A szerepjáték mint az óvodás korú gyermek tevékenységének fő típusa195
A játék fejlődése az óvodáskorban196
Az óvodáskorú gyermek egyéb tevékenységi formái198
A megismerő tevékenység fejlődése az óvodáskorban200
Az óvodás érzelmei és akarata208
A kisiskoláskor (dr. Kiss Lajos)211
Általános jellemzés211
Az iskolaérettség legfontosabb követelményei213
A kisiskolás alapvető pszichikus magatartása215
A kisiskolás értelmi fejlődése216
Az érzelmek fejlődése232
Az akarat fejlődése235
A prepubertás (dr. Szilágyi Vilmos)242
Testi változások242
Tevékenység és motiváció243
Társas kapcsolatok a prepubertásban245
A megismerő funkciók fejlődése249
A serdülő- és ifjúkor (dr. Szilágyi Vilmos)255
A testi és lelki fejlődés viszonya. Akceleráció és retardáció257
Emancipáció a családban. "Érzelmi leválás" a szülőkről260
A kortárscsoport és a barátok hatása a személyiségfejlődésre263
Pszichoszexuális fejlődés, párválasztási szocializáció269
Intellektuális fejlődés, pályaválasztási érettség277
Az értékorientáció fejlődése és zavarai284
Személyiségfejlődés a felnőttkorban (dr. Szilágyi Vilmos)288
A korai és középső felnőttkor jellemzése289
A késői felnőttkor 292
Az öregkor294
Pedagógiai pszichológia
A pedagógiai pszichológia tárgya és kutatási módszerei (S.dr. Gerencsik Eszter)299
A személyiségfejlesztés törvényei301
A pedagógiai pszichológia kutatási módszerei304
A tanulói személyiség fejlesztésének pszichológiai problémái (P. dr. Balogh Katalin)307
A fejleszthetőség, a pszichikus determináció problémái307
A tanulók megismerésének programja314
A pedagógus személyi hatásának pedagógiai pszichológiai elemzése (P. dr. Balogh Katalin)319
A pedagógus mint magatartási modell319
A pedagógus mint struktúraszervező, irányító személy321
A pedagógusi hivatás betöltéséhez szükséges, kívánatos személyiségvonások323
A tanulói közösségek pszichológiai elemzése (P. dr. Balogh Katalin)328
A kiscsoportkutatás történeti áttekintése329
Egyén és közösség kapcsolata336
Az iskolai gyermekközösségek pszichológiai elemzése339
A nevelési folyamat pszichológiai elemzése (S.dr. Gerencsik Eszter)346
A nevelési folyamat értelmezése346
A családi nevelés349
Az óvodai nevelés350
Az iskolai nevelés354
A nevelés módszerei360
Az oktatási folyamat pszichológiai elemzése (P. dr. Balogh Katalin)362
Az ismeretelsajátítás és -alkalmazás pszichológiai problémái362
Az iskolai tanulás pedagógiai pszichológiai elemzése374
A tanulás eredményességét affektíven meghatározó tényezők. A fáradtság és túlterhelés problémái (S. dr. Gerencsik Eszter)379
A tanulói teljesítmény mérése, értékelése mint a személyiségfejlesztés eszköze386
A pályaválasztás és családi életre nevelés pszichológiai problémái394
A pályaválasztás pszichológiai problémái (S. dr. Gerencsik Eszter)394
A családi életre nevelés pszichológiai problémái (dr. Szilágyi Vilmos)401
Az átlagtól eltérő gyermekek személyiségfejlesztésének pszichológiai problémái (S. dr. Gerencsik Eszter)412
A kiemelkedő képességű tanulókkal való bánásmód413
A tanulási nehézségekkel küzdő tanulókkal való bánásmód pszichológiai problémái. A korrekciós osztályok szerepe415
A nehezen nevelhető (problematikus) gyermekekkel való bánásmód pszichológiai kérdései418
Fontosabb idegen szavak magyarázata427
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Pszichológia Pszichológia

Néhány lapon ceruzás aláhúzás, jelölés látható.

Állapot:
1.880 ,-Ft
9 pont kapható
Kosárba