kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | UNIÓ Lap- és Könyvkiadó Kereskedelmi Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 156 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-388-354-7 |
Előszó | 5 |
A pszichológia tudománya | 7 |
A pszichológia önálló tudománnyá válása | 7 |
A pszichológia tárgya | 8 |
A pszichológia szakágai | 9 |
A pszichológia módszerei | 9 |
Általános lélektani ismeretek | 13 |
Az ember és környezete | 15 |
Az ember fogalma, kettős meghatározottsága | 15 |
Az emberi alkalmazkodás sajátosságai | 16 |
A tevékenység | 17 |
A lelki jelenségek és idegrendszeri hátterük | 19 |
Az emberi pszichikum és a tudat | 22 |
A megismerő tevékenység | 27 |
A megismerés közvetlen (érzéki) szakasza | 27 |
Érzékelés és észlelés | 30 |
A megismerés közvetett (logikai) szakasza | 32 |
A gondolkodás | 32 |
Az emlékezet | 37 |
A képzelet | 39 |
A figyelem | 42 |
A környezethez való szubjektív viszonyulás | 45 |
Az érzelem funkciói, tulajdonságai | 45 |
Az érzelmek osztályozása | 47 |
Az akarati cselekvés | 51 |
A cselekvés szerkezete | 52 |
A cselekvés szabályozása | 54 |
Automatizmusok a cselekvésben | 55 |
A tanulás | 57 |
A tanulás komplex értelmezése | 57 |
Tanulási szintek | 58 |
A tanulás válfajai | 59 |
Törvényszerűségek a tanulásban | 61 |
A hatékony tanulás általános követelményei | 62 |
Személyiség-lélektani ismeretek | 63 |
A személyiség | 65 |
A személyiség fogalma | 65 |
A személyiségfogalom lélektani értelmezése | 66 |
A személyiség szerkezete | 68 |
Ösztönző rendszer | 70 |
Tájékozódó rendszer | 74 |
Értékelő rendszer | 80 |
Végrehajtó rendszer | 82 |
A jellem | 82 |
A személyiség fejlődése | 85 |
A személyiségfejlődés determinánsai | 85 |
A személyiségfejlődés lélektani törvényei | 86 |
Életkori szakaszok | 88 |
Újszülöttkor | 88 |
Csecsemőkor | 89 |
Kisgyermekkor | 89 |
Óvodáskor | 89 |
Kisiskoláskor | 90 |
Prepubertáskor | 90 |
Serdülőkor | 90 |
Ifjúkor | 91 |
Felnőttkor | 92 |
Öregkor | 92 |
A felnőtt személyiség életkori sajátosságai | 93 |
A személyiség megismerése | 97 |
Az emberismeret fogalma, szintjei | 97 |
A konkrét személyiség megismerésének lehetőségei, forrásai | 100 |
A tipológiák | 103 |
Az aktuális személyiség | 109 |
A kóros személyiség | 112 |
Szomatogén zavarok | 113 |
Pszichogén zavarok | 115 |
A személyiség formálása | 117 |
A személyiségformálás fogalma | 117 |
A hatáskeltés előfeltételei | 119 |
Jó kapcsolatteremtés | 119 |
Pozitív attitűd | 120 |
Empátia | 120 |
Humánus bánásmód | 122 |
A személyiségformálás módszerei, eszközei | 122 |
A követeménytámasztás | 123 |
A meggyőzés | 125 |
A gyakoroltatás | 128 |
Az ellenőrzés | 128 |
Az értékelés | 128 |
Ajánlott irodalom | 131 |
Függelék | 133 |
A szövegben előforduló idegen szavak, szakkifejezések magyarázata | 135 |
Személyiségvonások (jellemvonások) értelmezése | 141 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.