kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Osiris Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 847 oldal |
Sorozatcím: | Osiris Tankönyvek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 29 cm x 20 cm |
ISBN: | 963-389-713-0 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva. |
Előszó | 15 |
A pszichológia természete | 23 |
A pszichológia témái | 26 |
Részösszefoglalás | 28 |
Gondolkodtató kérdések | 28 |
A pszichológia gyökerei | 28 |
Öröklés-környezet vita | 29 |
A tudományos pszichológia kezdetei | 29 |
Strukturalizmus és funkcionalizmus | 30 |
Behaviorizmus | 30 |
Alaklélektan (Gestalt-pszichológia) | 31 |
Pszichoanalízis | 31 |
A XX. századi pszichológia újabb fejleményei | 32 |
Részösszefoglalás | 33 |
Gondolkodtató kérdések | 33 |
A pszichológia mai nézőpontjai | 33 |
A viselkedés idegi alapjai: Biológiai nézőpont | 34 |
Behaviorista nézőpont | 34 |
Kognitív nézőpont | 35 |
Pszichoanalitikus nézőpont | 35 |
Szubjektivista nézőpont | 36 |
A viselkedés idegi alapjai: A pszichológiai és a biológiai nézőpontok közötti kapcsolatok | 37 |
A pszichológia legfontosabb területei | 38 |
Részösszefoglalás | 39 |
Gondolkodtató kérdések | 39 |
Kutatási módszerek a pszichológiában | 41 |
Hipotézisek megfogalmazása | 41 |
Kísérletek | 42 |
Korreláció | 44 |
Megfigyelés | 45 |
A szakirodalom áttekintése | 47 |
A pszichológiai kutatás etikai kérdései | 47 |
Részösszefoglalás | 51 |
Gondolkodtató kérdések | 51 |
A legújabb kutatások: A XXI. század pszichológiája | 40 |
Az érem két oldala: A vérünkben van az önzés? | 48 |
A fejezet összefoglalása | 52 |
Kulcsfogalmak | 53 |
Weboldalak | 53 |
A pszichológia biológiai alapjai | 55 |
Az idegrendszer építőköve, a neuron | 57 |
Akciós potenciál | 58 |
Szinaptikus átvitel | 59 |
Részösszefoglalás | 61 |
Gondolkodtató kérdések | 61 |
Neurotranszmitterek | 61 |
Részösszefoglalás | 62 |
Gondolkodtató kérdések | 63 |
Az idegrendszer szervezése | 63 |
Az idegrendszer felosztása | 63 |
Az agy szervezése | 63 |
Központi mag | 63 |
Limbikus rendszer | 66 |
Nagyagy | 67 |
Az élő agy képei | 69 |
Aszimmetriák az agyban | 70 |
Nyelv és agy | 75 |
Vegetatív idegrendszer | 75 |
Részösszefoglalás | 77 |
Gondolkodtató kérdések | 77 |
A belső elválasztású mirigyek rendszere | 77 |
Részösszefoglalás | 78 |
Gondolkodtató kérdések | 78 |
Evolúció, gének, viselkedés | 79 |
A viselkedés evolúciója | 79 |
Kromoszómák és gének | 80 |
A viselkedés genetikai vizsgálata | 84 |
Részösszefoglalás | 86 |
Gondolkodtató kérdések | 86 |
A legújabb kutatások: Tényleg növeszthetünk új agyat? | 72 |
Az érem két oldala: Biológiai vagy környezeti tényezők felelősek-e az agresszív viselkedésért? | 82 |
A fejezet összefoglalása | 87 |
Kulcsfogalmak | 88 |
Weboldalak | 88 |
A pszichológiai fejlődés | 89 |
Öröklés és környezet | 91 |
A fejlődés szakaszai | 93 |
Részösszefoglalás | 94 |
Gondolkodtató kérdések | 94 |
Az újszülött képességei | 94 |
Látás | 94 |
Hallás | 95 |
Ízlelés és szaglás | 96 |
Tanulás és emlékezés | 96 |
Részösszefoglalás | 98 |
Gondolkodtató kérdések | 99 |
Kognitív fejlődés gyermekkorban | 99 |
Piaget szakaszelmélete | 99 |
Piaget elméletének értékelése | 102 |
Piaget alternatívái | 104 |
Elmeteória | 107 |
Az erkölcsi gondolkodás fejlődése | 108 |
Részösszefoglalás | 110 |
Gondolkodtató kérdések | 110 |
A személyiség és a társas kapcsolatok fejlődése | 110 |
Temperamentum | 111 |
Korai társas viselkedés | 112 |
Kötődés | 113 |
A szülők nevelési stílusa | 115 |
Későbbi fejlődés | 116 |
Az óvoda hatása | 117 |
Nemi identitás és nemhez igazodás | 118 |
Részösszefoglalás | 121 |
Gondolkodtató kérdések | 122 |
Serdülőkori fejlődés | 122 |
Részösszefoglalás | 127 |
Gondolkodtató kérdések | 127 |
Legújabb kutatások: A veszélyeztetett csecsemők masszázsterápiája | 97 |
Az érem két oldala: Valóban a szülő lenne gyermeke sorsának kovácsa? | 124 |
A fejezet összefoglalása | 128 |
Kulcsfogalmak | 129 |
Weboldalak | 129 |
Érzékelés | 131 |
A különböző érzékleti modalitások jellemzői | 133 |
Érzékenység | 133 |
Szignáldetekciós elmélet | 136 |
Érzékszervi kódolás | 138 |
Részösszefoglalás | 140 |
Gondolkodtató kérdések | 141 |
Látás | 141 |
Fény és látás | 141 |
A látórendszer | 141 |
Fényérzékelés | 143 |
Mintalátás | 145 |
Színlátás | 146 |
Részösszefoglalás | 151 |
Gondolkodtató kérdések | 152 |
Hallás | 152 |
Hanghullámok | 152 |
A hallórendszer | 153 |
A hangerő érzékelése | 154 |
A hangmagasság érzékelése | 155 |
Részösszefoglalás | 156 |
Gondolkodtató kérdések | 157 |
Egyéb érzékletek | 157 |
Szaglás | 157 |
Ízlelés | 160 |
Nyomás- és hőérzékelés | 161 |
Fájdalom | 162 |
Részösszefoglalás | 166 |
Gondolkodtató kérdések | 166 |
A legújabb kutatások: Mesterséges fülek és szemek | 158 |
Az érem két oldala: Használjunk-e opiátokat a krónikus fájdalom enyhítésére? | 164 |
A fejezet összefoglalásaa | 167 |
Kulcsfogalmak | 168 |
Weboldalak | 168 |
Észlelés | 169 |
Mire jó az észlelés? | 171 |
Részösszefoglalás | 172 |
Gondolkodtató kérdések | 173 |
Figyelem | 173 |
Szelektív figyelem | 173 |
Hallás és figyelem | 174 |
Figyelem, észlelés, emlékezet | 174 |
Részösszefoglalás | 175 |
Gondolkodtató kérdések | 175 |
Lokalizáció | 176 |
A tárgyak elkülönítése | 176 |
Távolságészlelés | 179 |
Mozgásészlelés | 181 |
Részösszefoglalás | 184 |
Gondolkodtató kérdések | 184 |
Felismerés | 184 |
Az összeillesztési probléma: figyelem előtti és figyelmi folyamatok | 185 |
A tárgyak azonosítása | 186 |
A felismerés későbbi szakaszai: hálózati modellek | 188 |
A természetes tárgyak felismerése és a felülről lefelé irányuló folyamatok | 189 |
A felismerés zavarai | 192 |
Részösszefoglalás | 193 |
Gondolkodtató kérdések | 196 |
Absztrakció | 193 |
Részösszefoglalás | 196 |
Gondolkodtató kérdések | 196 |
Perceptuális konstanciák | 196 |
Élénkség- és színkonstancia | 197 |
Alakkonstancia | 198 |
Nagyságkonstancia | 198 |
Illúziók | 199 |
Minden szenzoros modalitásban léteznek konstanciák | 202 |
Részösszefoglalás | 202 |
Gondolkodtató kérdések | 202 |
A viselkedés idegi alapjai: Munkamegosztás az agyban | 202 |
A figyelem idegi alapjai | 202 |
A látókéreg | 203 |
Felismerés és lokalizáció | 204 |
Részösszefoglalás | 206 |
Gondolkodtató kérdések | 206 |
Perceptuális fejlődés | 206 |
A csecsemők diszkriminációs képességei | 207 |
Szabályozott ingerfeltételek | 209 |
Részösszefoglalás | 213 |
Gondolkodtató kérdések | 213 |
A legújabb kutatások: A virtuális valóság csökkenti az erős fájdalmakat | 176 |
Az érem két oldala: A perceptuális fejlődés veleszületett vagy szociális tanulással elsajátított folyamat? | 210 |
A fejezet összefoglalása | 214 |
Kulcsfogalmak | 215 |
Weboldalak | 215 |
Tudat és tudatállapotok | 217 |
A tudat jellemzői | 218 |
A tudat | 219 |
Tudatelőttes emlékek | 220 |
A tudattalan | 220 |
Automatikus készségek és disszociáció | 221 |
Részösszefoglalás | 222 |
Gondolkodtató kérdések | 222 |
Alvás és álom | 222 |
A viselkedés idegi alapjai: Az alvási szakaszok | 222 |
Az alvás elmélete | 224 |
Alvászavarok | 225 |
Az álom | 227 |
Álomelméletek | 228 |
Részösszefoglalás | 230 |
Gondolkodtató kérdések | 230 |
Meditáció | 230 |
Részösszefoglalás | 231 |
Gondolkodtató kérdések | 231 |
Hipnózis | 231 |
Hipnózisindukció | 232 |
Hipnotikus szuggesztiók | 233 |
A rejtett megfigyelő | 234 |
Részösszefoglalás | 235 |
Gondolkodtató kérdések | 235 |
Pszichoaktív szerek | 235 |
Depresszánsok | 237 |
Opiátok | 242 |
Stimulánsok | 243 |
Hallucinogének | 245 |
Cannabis | 246 |
Részösszefoglalás | 247 |
Gondolkodtató kérdések | 248 |
A pszi-jelenségek | 248 |
Kísérleti bizonyítékok | 248 |
Vita a bizonyítékokról | 249 |
Anekdotikus bizonyítékok | 251 |
Részösszefoglalás | 254 |
Gondolkodtató kérdések | 254 |
A legújabb kutatások: A dohányzás génje nyomában | 238 |
Az érem két oldala: Létezik-e a pszi-jelenség? | 252 |
A fejezet összefoglalása | 255 |
Kulcsfogalmak | 256 |
Weboldalak | 256 |
Tanulás és kondicionálás | 257 |
A tanulás különböző megközelítései | 259 |
Részösszefoglalás | 260 |
Gondolkodtató kérdések | 260 |
Klasszikus kondicionálás | 260 |
Pavlov kísérletei | 260 |
A jelenség és alkalmazási területei | 261 |
Bejósolhatóság és kognítiv tényezők | 264 |
Biológiai korlátok | 265 |
Részösszefoglalás | 267 |
Gondolkodtató kérdések | 267 |
Instrumentális kondicionálás | 267 |
Az effektus törvénye | 267 |
Skinner kísérletei | 268 |
Jelenségek és alkalmazásaik | 271 |
Averzív kondicionálás | 274 |
Kontroll és kognitív tényezők | 275 |
Biológiai korlátok | 276 |
Részösszefoglalás | 277 |
Gondolkodtató kérdések | 277 |
Komplex tanulás | 277 |
Kognitív térképek és absztrakt fogalmak | 277 |
Belátásos tanulás | 278 |
Előzetes vélekedések | 280 |
Részösszefoglalás | 282 |
Gondolkodtató kérdések | 282 |
A viselkedés idegi alapjai: Tanulás és kondicionálás | 282 |
Habituáció és szenzitizáció | 282 |
Klasszikus kondicionálás | 283 |
A tanulás sejtszintjű alapjai | 285 |
Részösszefoglalás | 287 |
Gondolkodtató kérdések | 287 |
A legújabb kutatások: Építsünk magunknak okosabb agyat! | 284 |
Az érem két oldala: Hozzuk-e vagy szerezzük fóbiáinkat? | 288 |
A fejezet összefoglalása | 290 |
Kulcsfogalmak | 291 |
Weboldalak | 291 |
Emlékezés | 293 |
Három alaptétel | 295 |
Az emlékezet három szakasza | 295 |
Háromféle emlékezeti tár | 296 |
Különböző emléknyomok különböző jellegű információk számára | 296 |
Részösszefoglalás | 297 |
Gondolkodtató kérdések | 297 |
Szenzoros emlékezet | 297 |
Sperling kísérletei: a részleges beszámolós kísérlet | 297 |
A látványperzisztencia: az idő integrációs kísérlet | 298 |
A részleges beszámoló, a látványperzisztencia és a kettőt integráló elmélet | 299 |
Részösszefoglalás | 300 |
Gondolkodtató kérdések | 300 |
Munkamemória | 300 |
Kódolás | 300 |
Tárolás | 302 |
Előhívás | 304 |
Munkamemória és gondolkodás | 305 |
Az információ átvitele a munkamemóriából a hosszú távú emlékezetbe | 306 |
A viselkedés idegi alapjai: Az agy munkamegosztása, valamint a munkamemória és a hosszú távú emlékezet | 307 |
Részösszefoglalás | 307 |
Gondolkodtató kérdések | 308 |
Hosszú távú emlékezet | 308 |
Kódolás | 308 |
Előhívás | 309 |
A viselkedés idegi alapjai: Felejtés - a tárolás során is vesznek el információk | 312 |
A kódolás és az előhívás közötti kölcsönhatások | 313 |
A felejtés érzelmi tényezői | 314 |
Részösszefoglalás | 316 |
Gondolkodtató kérdések | 316 |
Implicit emlékezet | 316 |
Emlékezés és amnézia | 316 |
Az emlékezeti rendszerek osztályozása | 319 |
Az egészségesek implicit memóriája | 319 |
Részösszefoglalás | 320 |
Gondolkodtató kérdések | 321 |
Konstruktív emlékezet | 321 |
Piaget gyerekkori története | 321 |
Az emlékek bevésésének kontstruktív folyamatai | 322 |
Esemény utáni emlékezeti rekonstrukció | 323 |
A konstruktív emlékezet és az igazságszolgáltatás | 326 |
Részösszefoglalás | 329 |
Gondolkodtató kérdések | 329 |
Az emlékezet fejlesztése | 329 |
Tömbösítés és memóriaterjedelem | 329 |
Képzelet és kódolás | 330 |
Feldolgozás és kódolás | 331 |
Kontextus és előhívás | 331 |
Szervezés | 332 |
Az előhívás gyakorlása | 332 |
Részösszefoglalás | 333 |
Gondolkodtató kérdések | 333 |
A legújabb kutatások: Gyógynövénnyel az emlékezetzavar ellen? | 320 |
Az érem két oldala: Valódiak-e az elfojtott emlékek? | 334 |
A fejezet összefoglalása | 336 |
Kulcsfogalmak | 337 |
Weboldalak | 337 |
Gondolkodás és nyelv | 339 |
Nyelv és kommunikáció | 340 |
Nyelvi szintek | 341 |
Nyelvi egységek és folyamatok | 341 |
A kontextus hatása a megértésre és a produkcióra | 343 |
A viselkedés idegi alapjai: A nyelv | 345 |
Részösszefoglalás | 346 |
Gondolkodtató kérdések | 346 |
A nyelv fejlődése | 347 |
Mit sajátítunk el? | 347 |
A tanuls folyamata | 348 |
Veleszületett tényezők | 350 |
Részösszefoglalás | 353 |
Gondolkodtató kérdések | 353 |
Fogalmak és kategorizáció: a gondolkodás építőkövei | 353 |
A fogalmak funkciói | 353 |
Prototípusok | 354 |
Fogalmi hierarchiák | 356 |
A különböző kategorizációs folyamatok | 357 |
Fogalomelsajátítás | 357 |
A viselkedés idegi alapjai: Fogalmak és kategorizáció | 359 |
Részösszefoglalás | 361 |
Gondolkodtató kérdések | 361 |
Következtetések | 361 |
Deduktív következtetés | 361 |
Induktív következtetés | 363 |
A viselkedés idegi alapjai: A következtetés | 366 |
Részösszefoglalás | 367 |
Gondolkodtató kérdések | 367 |
A képzeleti gondolkodás | 367 |
Képzeleti műveletek | 367 |
A viselkedés idegi alapjai: A képzelet | 369 |
Részösszefoglalás | 370 |
Gondolkodtató kérdések | 370 |
Amikor az eszünket használjuk: problémamegoldás | 370 |
Problémamegoldási stratégiák | 370 |
A probléma leképezése | 372 |
Szakértők és kezdők | 373 |
Részösszefoglalás | 376 |
Gondolkodtató kérdések | 376 |
A legújabb kutatások: A döntéshozatal és az agy | 367 |
Az érem két oldala: A nyelv alakítja a gondolkodást, vagy a gondolkodás a nyelvet? | 374 |
A fejezet összefoglalása | 377 |
Kulcsfogalmak | 378 |
Weboldalak | 378 |
Alapvető motívumok | 379 |
Jutalom és incentív motiváció | 382 |
Drogfüggés és jutalom | 384 |
Részösszefoglalás | 385 |
Gondolkodtató kérdések | 385 |
Homeosztázis és késztetés | 385 |
Hőmérséklet és homeosztázis | 386 |
A szomjúság mint homeosztatikus motívum | 386 |
Részösszefoglalás | 387 |
Gondolkodtató kérdések | 387 |
Éhség | 387 |
A homeosztázis és az incentív célok kölcsönhatásai | 388 |
Az éhség élettani jelzései | 390 |
A viselkedés idegi alapjai: Az éhségjelzések agyi integrációja | 391 |
Elhízás | 393 |
Anorexia és bulimia | 397 |
Részösszefoglalás | 400 |
Gondolkodtató kérdések | 400 |
Nemek és szexualitás | 400 |
Korai szexuális fejlődés | 401 |
Hormonok és környezet | 402 |
Felnőttkori szexualitás | 403 |
Nemi orientáció | 407 |
Részösszefoglalás | 412 |
Gondolkodtató kérdések | 412 |
A legújabb kutatások: Akarni és szeretni valamit | 383 |
Az érem két oldala: Veleszületett vagy szociálisan meghatározott jelenség-e a nemi orientáció? | 410 |
A fejezet összefoglalása | 413 |
Kulcsfogalmak | 414 |
Weboldalak | 414 |
Érzelmek | 415 |
Az érzelmek összetevői | 417 |
Részösszefoglalás | 418 |
Gondolkodtató kérdések | 418 |
Kognitív kiértékelés és érzelem | 419 |
A kiértékelés felfedezése | 419 |
A kiértékelés tartalmaz és dimenziói | 420 |
Tudatos és tudattalan kiértékelés | 422 |
A viselkedés idegi alapjaia: Agy és kiértékelés | 422 |
Részösszefoglalás | 423 |
Gondolkodtató kérdések | 423 |
Szubjektív élmények és érzelem | 423 |
Gondolkodási és cselekvési tendenciák | 424 |
Az érzések figyelemre és tanulásra gyakorolt hatása | 424 |
Az érzések hatása az értékelésre és az ítéletalkotásra | 425 |
Részösszefoglalás | 428 |
Gondolkodtató kérdések | 428 |
Fiziológiai változások és érzelem | 428 |
Az érzelmek intenzitása | 429 |
Az érzelmek megkülönböztetése | 430 |
Részösszefoglalás | 432 |
Gondolkodtató kérdések | 432 |
Mimika és érzelem | 432 |
Az érzelmek mimikai kommunikálása | 432 |
A mimikai visszacsatolás hipotézise | 434 |
Részösszefoglalás | 435 |
Gondolkodtató kérdések | 435 |
Az érzelmekre adott válaszok: érzelemszabályozás | 435 |
Részösszefoglalás | 437 |
Gondolkodtató kérdések | 437 |
Érzelmek, nemek, kultúrák | 437 |
Nemi különbségek | 437 |
Kulturális különbségek | 439 |
Részösszefoglalás | 440 |
Gondolkodtató kérdések | 440 |
Agresszió | 440 |
Az agresszió mint késztetés (drive) | 441 |
Az agresszió mint tanult válasz | 442 |
Az agresszió kifejezése és a katarzis | 444 |
Részösszefoglalás | 447 |
Gondolkodtató kérdések | 447 |
A legújabb kutatások: A pozitív érzelmek jótékony hatása | 426 |
Az érem két oldala: Milyen az érzelmek felépítése és szerkezete? | 448 |
A fejezet összefoglalása | 450 |
Kulcsfogalmak | 451 |
Weboldalak | 451 |
Az intelligencia | 453 |
Az intellektuális képességek mérése | 454 |
Megbízhatóság | 455 |
Érvényesség | 456 |
Az első intelligenciatesztek | 456 |
A Stanford-Binet-intelligenciaskála | 457 |
A Wechsler-féle intelligenciateszt | 458 |
Csoportos képességvizsgáló tesztek | 458 |
A faktoriális megközelítés | 460 |
Kulturális megfontolások | 461 |
Részösszefoglalás | 462 |
Gondolkodtató kérdések | 462 |
Az intelligencia mai elméletei | 462 |
Gardner többrétűintelligencia-elmélete | 463 |
Anderson intelligencia és kongitívfejlődés-elmélete | 464 |
Sternberg háromrétű elmélete | 465 |
Ceci bioökológiai elmélete | 467 |
Az intelligenciaelméletek összehasonlítása | 468 |
Az intelligencia kultúrközi megközelítése | 470 |
Részösszefoglalás | 470 |
Gondolkodtató kérdések | 470 |
Genetika és intelligencia | 470 |
Örökletesség | 471 |
Részösszefoglalás | 473 |
Gondolkodtató kérdések | 473 |
A legújabb kutatások: Érzelmi intelligencia | 466 |
Az érem két oldala: Valóban a képességeket tükrözik-e az intelligenciatesztek? | 474 |
A fejezet összefoglalása | 476 |
Kulcsfogalmak | 477 |
Weboldalak | 477 |
A személyiség | 479 |
A személyiség mérése | 481 |
Személyiség-kérdőívek | 483 |
Részösszefoglalás | 486 |
Gondolkodtató kérdések | 486 |
Pszichoanalitikus megközelítés | 486 |
A személyiség szerkezete | 487 |
A személyiség dinamikája | 488 |
A személyiség fejlődése | 491 |
Freud elméletének módosításai | 492 |
Projektív tesztek | 493 |
A projektív tesztek problémái | 495 |
A pszichoanalitikus emberkép | 495 |
A pszichoanalitikus megközelítés értékelése | 496 |
Részösszefoglalás | 497 |
Gondolkodtató kérdések | 498 |
Behaviorista megközelítés | 498 |
Szociális tanulás és kondicionálás | 498 |
A behaviorista emberkép | 499 |
A behaviorista megközelítés értékelése | 499 |
Részösszefoglalás | 500 |
Gondolkodtató kérdések | 500 |
Kognitív megközelítés | 500 |
Szociális tanuláselmélet | 500 |
Kelly elmélete a személyes konstruktumokról | 502 |
Énsémák | 503 |
A kognitív megközelítés értékelése | 504 |
Részösszefoglalás | 505 |
Gondolkodtató kérdések | 505 |
Humanisztikus megközelítés | 505 |
Carl Rogers | 505 |
Abraham Maslow | 507 |
A humanisztikus emberkép | 508 |
A humanisztikus megközelítés értékelése | 509 |
Részösszefoglalás | 510 |
Gondolkodtató kérdések | 510 |
Evolúciós megközelítés | 510 |
Az evolúciós emberkép | 511 |
Az evolúciós megközelítés értékelése | 511 |
Részösszefoglalás | 512 |
Gondolkodtató kérdések | 512 |
A személyiség genetikája | 512 |
A személyiség és a környezet közti kölcsönhatás | 513 |
Részösszefoglalás | 519 |
Gondolkodtató kérdések | 519 |
A legújabb kutatások: Egyetlen pirula a személyiség ára? | 514 |
Az érem két oldala: Számít-e még Freud a pszichológiában | 516 |
A fejezet összefoglalása | 520 |
Kulcsfogalmak | 521 |
Weboldalak | 521 |
Stressz és egészség | 523 |
A stresszesemények jellemzői | 524 |
Traumatikus események | 525 |
Befolyásolhatóság | 526 |
Bejósolhatóság | 527 |
Az életkörülmények változása | 527 |
Belső konfliktusok | 528 |
Részösszefoglalás | 529 |
Gondolkodtató kérdések | 529 |
Pszichés stresszválaszok | 529 |
Szorongás | 529 |
Harag és agresszió | 532 |
Fásultság és depresszió | 533 |
Kognitív károsodások | 533 |
Részösszefoglalás | 534 |
Gondolkodtató kérdések | 534 |
A viselkedés idegi alapjai: Fiziológiai stresszválaszok | 534 |
Az "üss vagy fuss" válasz | 534 |
A poszttraumás stresszzavar fiziológiája | 536 |
Hogyan befolyásolja a stressz az egészséget | 536 |
Részösszefoglalás | 541 |
Gondolkodtató kérdések | 541 |
Stresszválasz és pszichés tényezők | 542 |
Pszichoanalitikus elmélet | 542 |
Behaviorista elmélet | 542 |
Kognitív elmélet | 542 |
Az A típusú személyiség | 545 |
Részösszefoglalás | 547 |
Gondolkodtató kérdések | 547 |
Megküzdési készségek | 547 |
Problémaközpontú megküzdés | 547 |
Érzelemközpontú megküzdés | 548 |
Részösszefoglalás | 550 |
Gondolkodtató kérdések | 550 |
Stresszkezelés | 551 |
Viselkedéses eljárások | 551 |
Kognitív eljárások | 553 |
Az A típusú viselkedés módosítása | 553 |
A legújabb kutatások: Segíti-e a vallás az egészség megőrzését? | 551 |
Az érem két oldala: Káros-e a határtalan optimizmus? | 554 |
A fejezet összefoglalása | 557 |
Kulcsfogalmak | 558 |
Weboldalak | 558 |
Pszichés rendellenességek | 559 |
Az abnormalitás meghatározása | 560 |
A kulturális normáktól való eltérés | 560 |
A statisztikai normáktól való eltérés | 561 |
A maladaptív, rosszul alkalmazkodó viselkedés | 561 |
Személyes distressz | 561 |
Mi a normalitás? | 562 |
Az abnormális, rendellenes viselkedések osztályozása | 562 |
A mentális zavarok különböző megközelítései | 565 |
Részösszefoglalás | 566 |
Gondolkodtató kérdések | 566 |
Szorongásos zavarok | 566 |
Pánikzavarok | 567 |
A pánikzavar és az agorafóbia értelmezése | 568 |
Fóbiák | 571 |
A fóbiák értelmezése | 571 |
Kényszeres zavarok | 572 |
A kényszeres zavarok értelmezése | 573 |
Részösszefoglalás | 575 |
Gondolkodtató kérdések | 575 |
Hangulatzavarok | 573 |
Depresszió | 576 |
Bipoláris zavar | 577 |
A hangulatzavarok értelmezése | 578 |
Részösszefoglalás | 583 |
Gondolkodtató kérdések | 583 |
Skizofrénia | 583 |
A skizofrénia jellemzői | 584 |
Mozgásos tünetek és a valóságtól való elszigetelődés | 586 |
A skizofrénia súlyossága és a kultúra | 586 |
A skizofrénia értelmezése | 587 |
Részösszefoglalás | 590 |
Gondolkodtató kérdések | 590 |
Személyiségzavarok | 590 |
Antiszociális személyiség | 591 |
Az antiszociális személyiségzavar értelmezése | 592 |
Borderline személyiségzavar | 593 |
A borderline személyiségzavar értelmezése | 595 |
Részösszefoglalás | 595 |
Gondolkodtató kérdések | 595 |
Pszichoterápiás módszerek | 611 |
Pszichodinamikus terápiák | 611 |
Viselkedésterápiák | 613 |
Kognitív viselkedésterápiák | 616 |
Humanisztikus terápiák | 619 |
Szociokulturális szemléletű terápiák | 620 |
Eklektikus megközelítés | 624 |
Gyermekek kezelésének sajátosságai | 625 |
A pszichoterápia hatékonysága | 626 |
A pszichoterápiák közös vonásai | 627 |
Részösszefoglalás | 628 |
Gondolkodtató kérdések | 629 |
A viselkedés idegi alapjai: Biológiai terápiák | 629 |
Gyógyszeres kezelés | 629 |
Elektrokonvulzív terápia | 632 |
Biológiai és pszichológiai terápiák együttes alkalmazása | 633 |
Részösszefoglalás | 633 |
Gondolkodtató kérdések | 638 |
A mentális egészség karbantartása | 638 |
Részösszefoglalás | 639 |
Gondolkodtató kérdések | 639 |
A legújabb kutatások: Lehet-e közönséges gyógynövényekkel hatni a mentális zavarokra? | 634 |
Az érem két oldala: Hatékony-e az Anonim Alkoholisták klubja az alkoholizmus elleni küzdelemben? | 636 |
A fejezet összefoglalása | 640 |
Kulcsfogalmak | 641 |
Weboldalak | 641 |
Társas befolyásolás | 643 |
Mások jelenléte | 645 |
Társas serkentés és társas gátlás | 645 |
Egyéniségvesztés a csoportban | 648 |
Szemtanúhatás | 650 |
Részösszefoglalás | 653 |
Gondolkodtató kérdések | 653 |
Engedelmesség és ellenállás | 653 |
Alkalmazkodás a többséghez | 653 |
A kisebbségek befolyása | 656 |
Engedelmeskedés a tekintélynek | 658 |
Részösszefoglalás | 665 |
Internalizáció | 666 |
Önigazolás | 666 |
Referenciacsoportok és azonosulás | 671 |
Részösszefoglalás | 672 |
Gondolkodtató kérdések | 672 |
Csoportközi interakciók | 673 |
Intézményes normák | 673 |
Kollektív döntéshozatal | 674 |
Részösszefoglalás | 680 |
Gondolkodtató kérdések | 680 |
Még egyszer a látszólag megmagyarázhatatlan dolgok pszichológiájáról | 681 |
Gondolkodtató kérdések | 681 |
A legújabb kutatások: A csoportos ignorancia esete a részeges diákokkal | 657 |
Az érem két oldala: Szeressük-e a pozitív diszkriminációt? | 678 |
A fejezet összefoglalása | 682 |
Kulcsfogalmak | 683 |
Weboldalak | 682 |
Társas megismerés | 685 |
Benyomásformálás | 687 |
Sztereotípiák | 687 |
Individuáció | 694 |
Attribúciók | 696 |
Részösszefoglalás | 699 |
Gondolkodtató kérdések | 699 |
Attitűdök | 699 |
Meggyőző közlés | 702 |
Attitűdök és viselkedés | 704 |
Részösszefoglalás | 706 |
Gondolkodtató kérdések | 706 |
Személyközi vonzalom | 706 |
Rokonszerv és vonzalom | 706 |
Szerelem és párválasztás | 711 |
Részösszefoglalás | 716 |
Gondolkodtató kérdések | 717 |
Összegzés: A társas megismerés két modellje | 717 |
Gondolkodtató kérdések | 717 |
A legújabb kutatások: Megismerés és kultúra | 700 |
Az érem két oldala: Evolúciós vagy társas eredetűek-e a párválasztásban megmutatkozó nemi különbségek? | 714 |
A fejezet összefoglalása | 718 |
Kulcsfogalmak | 719 |
Weboldalak | 719 |
Statisztikai módszerek és mérés | 721 |
Leíró statisztika | 722 |
Gyakorisági eloszlás | 722 |
A középérték mérőszámai | 723 |
A szóródás mérőszámai | 724 |
Statisztikai következtetések | 726 |
Népesség és minta | 726 |
A normális eloszlás | 726 |
Az adatok skálázása | 728 |
Mennyire reprezentatív egy átlag? | 728 |
A különbség szignifikanciája | 729 |
Korrelációs együttható | 730 |
Lineráis korrelációs együttható | 730 |
A korrelációs együttható értelmezése | 731 |
Szakkifejezések | 733 |
Hivatkozott irodalom | 756 |
Magyar nyelvű irodalom | 822 |
Névmutató | 826 |
Tárgymutató | 829 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.