1.067.297

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pszichológia

Szerző
Budapest
Kiadó: Osiris Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 847 oldal
Sorozatcím: Osiris Tankönyvek
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN: 963-389-713-0
Megjegyzés: Fekete-fehér fotókkal, ábrákkal illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Az "Atkinson" új kiadása nemcsak formailag, hanem tartalmilag is jelentős átdolgozáson ment keresztül. Szerzői között a régiek közül csak Smith és Nolen Hoeksema szerepel (Amaga Atkinson is visszavonult), Friedrickson és Loftus személyében pedig két kiváló, az elméleti kutatást s a gyakorlati szempontokat egyesítő szerző csatlakozott a csapathoz. A könyv a fejezetek sorrendjét és az anyag felosztását több-kevésbé megtartotta (kivéve a személyiség-lélektannal és a szociálpszichológiával foglalkozó két-két fejezetet), de egészében véve valamivel terjedelmesebb lett. Az új, mindenütt előtérbe helyezett szempontok az evolúciós magyarázat keresését, a modern idegtudományi módszerek és eredmények részletes bemutatását s az alkalmazások részletes illusztrálását hangsúlyozzák. Új színfolt a kötetben az ellentétes vélemények ütköztetése, amely "Az érem két oldala" betétekben többnyire a szakma nagyjainak - sokszor gyökeresen ellentétes - véleményét ismerteti, érzékeltetve egyben azt is, hogy... Tovább

Fülszöveg

Az "Atkinson" új kiadása nemcsak formailag, hanem tartalmilag is jelentős átdolgozáson ment keresztül. Szerzői között a régiek közül csak Smith és Nolen Hoeksema szerepel (Amaga Atkinson is visszavonult), Friedrickson és Loftus személyében pedig két kiváló, az elméleti kutatást s a gyakorlati szempontokat egyesítő szerző csatlakozott a csapathoz. A könyv a fejezetek sorrendjét és az anyag felosztását több-kevésbé megtartotta (kivéve a személyiség-lélektannal és a szociálpszichológiával foglalkozó két-két fejezetet), de egészében véve valamivel terjedelmesebb lett. Az új, mindenütt előtérbe helyezett szempontok az evolúciós magyarázat keresését, a modern idegtudományi módszerek és eredmények részletes bemutatását s az alkalmazások részletes illusztrálását hangsúlyozzák. Új színfolt a kötetben az ellentétes vélemények ütköztetése, amely "Az érem két oldala" betétekben többnyire a szakma nagyjainak - sokszor gyökeresen ellentétes - véleményét ismerteti, érzékeltetve egyben azt is, hogy a pszichológiában nincsenek örök érvényű, megfellebbezhetetlen igazságok. Az új kiadáshoz kapcsolódik a Pléh Csaba és Boross Ottilia szerkesztette Bevezetés a pszichológiába című olvasókönyv. Vissza

Tartalom

Előszó15
A pszichológia természete23
A pszichológia témái26
Részösszefoglalás28
Gondolkodtató kérdések28
A pszichológia gyökerei28
Öröklés-környezet vita29
A tudományos pszichológia kezdetei29
Strukturalizmus és funkcionalizmus30
Behaviorizmus30
Alaklélektan (Gestalt-pszichológia)31
Pszichoanalízis31
A XX. századi pszichológia újabb fejleményei32
Részösszefoglalás33
Gondolkodtató kérdések33
A pszichológia mai nézőpontjai33
A viselkedés idegi alapjai: Biológiai nézőpont34
Behaviorista nézőpont34
Kognitív nézőpont35
Pszichoanalitikus nézőpont35
Szubjektivista nézőpont36
A viselkedés idegi alapjai: A pszichológiai és a biológiai nézőpontok közötti kapcsolatok37
A pszichológia legfontosabb területei38
Részösszefoglalás39
Gondolkodtató kérdések39
Kutatási módszerek a pszichológiában41
Hipotézisek megfogalmazása41
Kísérletek42
Korreláció44
Megfigyelés45
A szakirodalom áttekintése47
A pszichológiai kutatás etikai kérdései47
Részösszefoglalás51
Gondolkodtató kérdések51
A legújabb kutatások: A XXI. század pszichológiája40
Az érem két oldala: A vérünkben van az önzés?48
A fejezet összefoglalása52
Kulcsfogalmak53
Weboldalak53
A pszichológia biológiai alapjai55
Az idegrendszer építőköve, a neuron57
Akciós potenciál58
Szinaptikus átvitel59
Részösszefoglalás61
Gondolkodtató kérdések61
Neurotranszmitterek61
Részösszefoglalás62
Gondolkodtató kérdések63
Az idegrendszer szervezése63
Az idegrendszer felosztása63
Az agy szervezése63
Központi mag63
Limbikus rendszer66
Nagyagy67
Az élő agy képei69
Aszimmetriák az agyban70
Nyelv és agy75
Vegetatív idegrendszer75
Részösszefoglalás77
Gondolkodtató kérdések77
A belső elválasztású mirigyek rendszere77
Részösszefoglalás78
Gondolkodtató kérdések78
Evolúció, gének, viselkedés79
A viselkedés evolúciója79
Kromoszómák és gének80
A viselkedés genetikai vizsgálata84
Részösszefoglalás86
Gondolkodtató kérdések86
A legújabb kutatások: Tényleg növeszthetünk új agyat?72
Az érem két oldala: Biológiai vagy környezeti tényezők felelősek-e az agresszív viselkedésért?82
A fejezet összefoglalása87
Kulcsfogalmak88
Weboldalak88
A pszichológiai fejlődés89
Öröklés és környezet91
A fejlődés szakaszai93
Részösszefoglalás94
Gondolkodtató kérdések94
Az újszülött képességei94
Látás94
Hallás95
Ízlelés és szaglás96
Tanulás és emlékezés96
Részösszefoglalás98
Gondolkodtató kérdések99
Kognitív fejlődés gyermekkorban99
Piaget szakaszelmélete99
Piaget elméletének értékelése102
Piaget alternatívái104
Elmeteória107
Az erkölcsi gondolkodás fejlődése108
Részösszefoglalás110
Gondolkodtató kérdések110
A személyiség és a társas kapcsolatok fejlődése110
Temperamentum111
Korai társas viselkedés112
Kötődés113
A szülők nevelési stílusa115
Későbbi fejlődés116
Az óvoda hatása117
Nemi identitás és nemhez igazodás118
Részösszefoglalás121
Gondolkodtató kérdések122
Serdülőkori fejlődés122
Részösszefoglalás127
Gondolkodtató kérdések127
Legújabb kutatások: A veszélyeztetett csecsemők masszázsterápiája97
Az érem két oldala: Valóban a szülő lenne gyermeke sorsának kovácsa?124
A fejezet összefoglalása128
Kulcsfogalmak129
Weboldalak129
Érzékelés131
A különböző érzékleti modalitások jellemzői133
Érzékenység133
Szignáldetekciós elmélet136
Érzékszervi kódolás138
Részösszefoglalás140
Gondolkodtató kérdések141
Látás141
Fény és látás141
A látórendszer141
Fényérzékelés143
Mintalátás145
Színlátás146
Részösszefoglalás151
Gondolkodtató kérdések152
Hallás152
Hanghullámok152
A hallórendszer153
A hangerő érzékelése154
A hangmagasság érzékelése155
Részösszefoglalás156
Gondolkodtató kérdések157
Egyéb érzékletek157
Szaglás157
Ízlelés160
Nyomás- és hőérzékelés161
Fájdalom162
Részösszefoglalás166
Gondolkodtató kérdések166
A legújabb kutatások: Mesterséges fülek és szemek158
Az érem két oldala: Használjunk-e opiátokat a krónikus fájdalom enyhítésére?164
A fejezet összefoglalásaa167
Kulcsfogalmak168
Weboldalak168
Észlelés169
Mire jó az észlelés?171
Részösszefoglalás172
Gondolkodtató kérdések173
Figyelem173
Szelektív figyelem173
Hallás és figyelem174
Figyelem, észlelés, emlékezet174
Részösszefoglalás175
Gondolkodtató kérdések175
Lokalizáció176
A tárgyak elkülönítése176
Távolságészlelés179
Mozgásészlelés181
Részösszefoglalás184
Gondolkodtató kérdések184
Felismerés184
Az összeillesztési probléma: figyelem előtti és figyelmi folyamatok185
A tárgyak azonosítása186
A felismerés későbbi szakaszai: hálózati modellek188
A természetes tárgyak felismerése és a felülről lefelé irányuló folyamatok189
A felismerés zavarai192
Részösszefoglalás193
Gondolkodtató kérdések196
Absztrakció193
Részösszefoglalás196
Gondolkodtató kérdések196
Perceptuális konstanciák196
Élénkség- és színkonstancia197
Alakkonstancia198
Nagyságkonstancia198
Illúziók199
Minden szenzoros modalitásban léteznek konstanciák202
Részösszefoglalás202
Gondolkodtató kérdések202
A viselkedés idegi alapjai: Munkamegosztás az agyban202
A figyelem idegi alapjai202
A látókéreg203
Felismerés és lokalizáció204
Részösszefoglalás206
Gondolkodtató kérdések206
Perceptuális fejlődés206
A csecsemők diszkriminációs képességei207
Szabályozott ingerfeltételek209
Részösszefoglalás213
Gondolkodtató kérdések213
A legújabb kutatások: A virtuális valóság csökkenti az erős fájdalmakat176
Az érem két oldala: A perceptuális fejlődés veleszületett vagy szociális tanulással elsajátított folyamat?210
A fejezet összefoglalása214
Kulcsfogalmak215
Weboldalak215
Tudat és tudatállapotok217
A tudat jellemzői218
A tudat219
Tudatelőttes emlékek220
A tudattalan220
Automatikus készségek és disszociáció221
Részösszefoglalás222
Gondolkodtató kérdések222
Alvás és álom222
A viselkedés idegi alapjai: Az alvási szakaszok222
Az alvás elmélete224
Alvászavarok225
Az álom227
Álomelméletek228
Részösszefoglalás230
Gondolkodtató kérdések230
Meditáció230
Részösszefoglalás231
Gondolkodtató kérdések231
Hipnózis231
Hipnózisindukció232
Hipnotikus szuggesztiók233
A rejtett megfigyelő234
Részösszefoglalás235
Gondolkodtató kérdések235
Pszichoaktív szerek235
Depresszánsok237
Opiátok242
Stimulánsok243
Hallucinogének245
Cannabis246
Részösszefoglalás247
Gondolkodtató kérdések248
A pszi-jelenségek248
Kísérleti bizonyítékok248
Vita a bizonyítékokról249
Anekdotikus bizonyítékok251
Részösszefoglalás254
Gondolkodtató kérdések254
A legújabb kutatások: A dohányzás génje nyomában238
Az érem két oldala: Létezik-e a pszi-jelenség?252
A fejezet összefoglalása255
Kulcsfogalmak256
Weboldalak256
Tanulás és kondicionálás257
A tanulás különböző megközelítései259
Részösszefoglalás260
Gondolkodtató kérdések260
Klasszikus kondicionálás260
Pavlov kísérletei260
A jelenség és alkalmazási területei261
Bejósolhatóság és kognítiv tényezők264
Biológiai korlátok265
Részösszefoglalás267
Gondolkodtató kérdések267
Instrumentális kondicionálás267
Az effektus törvénye267
Skinner kísérletei268
Jelenségek és alkalmazásaik271
Averzív kondicionálás274
Kontroll és kognitív tényezők275
Biológiai korlátok276
Részösszefoglalás277
Gondolkodtató kérdések277
Komplex tanulás277
Kognitív térképek és absztrakt fogalmak277
Belátásos tanulás278
Előzetes vélekedések280
Részösszefoglalás282
Gondolkodtató kérdések282
A viselkedés idegi alapjai: Tanulás és kondicionálás282
Habituáció és szenzitizáció282
Klasszikus kondicionálás283
A tanulás sejtszintjű alapjai285
Részösszefoglalás287
Gondolkodtató kérdések287
A legújabb kutatások: Építsünk magunknak okosabb agyat!284
Az érem két oldala: Hozzuk-e vagy szerezzük fóbiáinkat?288
A fejezet összefoglalása290
Kulcsfogalmak291
Weboldalak291
Emlékezés293
Három alaptétel295
Az emlékezet három szakasza295
Háromféle emlékezeti tár296
Különböző emléknyomok különböző jellegű információk számára296
Részösszefoglalás297
Gondolkodtató kérdések297
Szenzoros emlékezet297
Sperling kísérletei: a részleges beszámolós kísérlet297
A látványperzisztencia: az idő integrációs kísérlet298
A részleges beszámoló, a látványperzisztencia és a kettőt integráló elmélet299
Részösszefoglalás300
Gondolkodtató kérdések300
Munkamemória300
Kódolás300
Tárolás302
Előhívás304
Munkamemória és gondolkodás305
Az információ átvitele a munkamemóriából a hosszú távú emlékezetbe306
A viselkedés idegi alapjai: Az agy munkamegosztása, valamint a munkamemória és a hosszú távú emlékezet307
Részösszefoglalás307
Gondolkodtató kérdések308
Hosszú távú emlékezet308
Kódolás308
Előhívás309
A viselkedés idegi alapjai: Felejtés - a tárolás során is vesznek el információk312
A kódolás és az előhívás közötti kölcsönhatások313
A felejtés érzelmi tényezői314
Részösszefoglalás316
Gondolkodtató kérdések316
Implicit emlékezet316
Emlékezés és amnézia316
Az emlékezeti rendszerek osztályozása319
Az egészségesek implicit memóriája319
Részösszefoglalás320
Gondolkodtató kérdések321
Konstruktív emlékezet321
Piaget gyerekkori története321
Az emlékek bevésésének kontstruktív folyamatai322
Esemény utáni emlékezeti rekonstrukció323
A konstruktív emlékezet és az igazságszolgáltatás326
Részösszefoglalás329
Gondolkodtató kérdések329
Az emlékezet fejlesztése329
Tömbösítés és memóriaterjedelem329
Képzelet és kódolás330
Feldolgozás és kódolás331
Kontextus és előhívás331
Szervezés332
Az előhívás gyakorlása332
Részösszefoglalás333
Gondolkodtató kérdések333
A legújabb kutatások: Gyógynövénnyel az emlékezetzavar ellen?320
Az érem két oldala: Valódiak-e az elfojtott emlékek?334
A fejezet összefoglalása336
Kulcsfogalmak337
Weboldalak337
Gondolkodás és nyelv339
Nyelv és kommunikáció340
Nyelvi szintek341
Nyelvi egységek és folyamatok341
A kontextus hatása a megértésre és a produkcióra343
A viselkedés idegi alapjai: A nyelv345
Részösszefoglalás346
Gondolkodtató kérdések346
A nyelv fejlődése347
Mit sajátítunk el?347
A tanuls folyamata348
Veleszületett tényezők350
Részösszefoglalás353
Gondolkodtató kérdések353
Fogalmak és kategorizáció: a gondolkodás építőkövei353
A fogalmak funkciói353
Prototípusok354
Fogalmi hierarchiák356
A különböző kategorizációs folyamatok357
Fogalomelsajátítás357
A viselkedés idegi alapjai: Fogalmak és kategorizáció359
Részösszefoglalás361
Gondolkodtató kérdések361
Következtetések361
Deduktív következtetés361
Induktív következtetés363
A viselkedés idegi alapjai: A következtetés366
Részösszefoglalás367
Gondolkodtató kérdések367
A képzeleti gondolkodás367
Képzeleti műveletek367
A viselkedés idegi alapjai: A képzelet369
Részösszefoglalás370
Gondolkodtató kérdések370
Amikor az eszünket használjuk: problémamegoldás370
Problémamegoldási stratégiák370
A probléma leképezése372
Szakértők és kezdők373
Részösszefoglalás376
Gondolkodtató kérdések376
A legújabb kutatások: A döntéshozatal és az agy367
Az érem két oldala: A nyelv alakítja a gondolkodást, vagy a gondolkodás a nyelvet?374
A fejezet összefoglalása377
Kulcsfogalmak378
Weboldalak378
Alapvető motívumok379
Jutalom és incentív motiváció382
Drogfüggés és jutalom384
Részösszefoglalás385
Gondolkodtató kérdések385
Homeosztázis és késztetés385
Hőmérséklet és homeosztázis386
A szomjúság mint homeosztatikus motívum386
Részösszefoglalás387
Gondolkodtató kérdések387
Éhség387
A homeosztázis és az incentív célok kölcsönhatásai388
Az éhség élettani jelzései390
A viselkedés idegi alapjai: Az éhségjelzések agyi integrációja391
Elhízás393
Anorexia és bulimia397
Részösszefoglalás400
Gondolkodtató kérdések400
Nemek és szexualitás400
Korai szexuális fejlődés401
Hormonok és környezet402
Felnőttkori szexualitás403
Nemi orientáció407
Részösszefoglalás412
Gondolkodtató kérdések412
A legújabb kutatások: Akarni és szeretni valamit383
Az érem két oldala: Veleszületett vagy szociálisan meghatározott jelenség-e a nemi orientáció?410
A fejezet összefoglalása413
Kulcsfogalmak414
Weboldalak414
Érzelmek415
Az érzelmek összetevői417
Részösszefoglalás418
Gondolkodtató kérdések418
Kognitív kiértékelés és érzelem419
A kiértékelés felfedezése419
A kiértékelés tartalmaz és dimenziói420
Tudatos és tudattalan kiértékelés422
A viselkedés idegi alapjaia: Agy és kiértékelés422
Részösszefoglalás423
Gondolkodtató kérdések423
Szubjektív élmények és érzelem423
Gondolkodási és cselekvési tendenciák424
Az érzések figyelemre és tanulásra gyakorolt hatása424
Az érzések hatása az értékelésre és az ítéletalkotásra425
Részösszefoglalás428
Gondolkodtató kérdések428
Fiziológiai változások és érzelem428
Az érzelmek intenzitása429
Az érzelmek megkülönböztetése430
Részösszefoglalás432
Gondolkodtató kérdések432
Mimika és érzelem432
Az érzelmek mimikai kommunikálása432
A mimikai visszacsatolás hipotézise434
Részösszefoglalás435
Gondolkodtató kérdések435
Az érzelmekre adott válaszok: érzelemszabályozás435
Részösszefoglalás437
Gondolkodtató kérdések437
Érzelmek, nemek, kultúrák437
Nemi különbségek437
Kulturális különbségek439
Részösszefoglalás440
Gondolkodtató kérdések440
Agresszió440
Az agresszió mint késztetés (drive)441
Az agresszió mint tanult válasz442
Az agresszió kifejezése és a katarzis444
Részösszefoglalás447
Gondolkodtató kérdések447
A legújabb kutatások: A pozitív érzelmek jótékony hatása426
Az érem két oldala: Milyen az érzelmek felépítése és szerkezete?448
A fejezet összefoglalása450
Kulcsfogalmak451
Weboldalak451
Az intelligencia453
Az intellektuális képességek mérése454
Megbízhatóság455
Érvényesség456
Az első intelligenciatesztek456
A Stanford-Binet-intelligenciaskála457
A Wechsler-féle intelligenciateszt458
Csoportos képességvizsgáló tesztek458
A faktoriális megközelítés460
Kulturális megfontolások461
Részösszefoglalás462
Gondolkodtató kérdések462
Az intelligencia mai elméletei462
Gardner többrétűintelligencia-elmélete463
Anderson intelligencia és kongitívfejlődés-elmélete464
Sternberg háromrétű elmélete465
Ceci bioökológiai elmélete467
Az intelligenciaelméletek összehasonlítása468
Az intelligencia kultúrközi megközelítése470
Részösszefoglalás470
Gondolkodtató kérdések470
Genetika és intelligencia470
Örökletesség471
Részösszefoglalás473
Gondolkodtató kérdések473
A legújabb kutatások: Érzelmi intelligencia466
Az érem két oldala: Valóban a képességeket tükrözik-e az intelligenciatesztek?474
A fejezet összefoglalása476
Kulcsfogalmak477
Weboldalak477
A személyiség479
A személyiség mérése481
Személyiség-kérdőívek483
Részösszefoglalás486
Gondolkodtató kérdések486
Pszichoanalitikus megközelítés486
A személyiség szerkezete487
A személyiség dinamikája488
A személyiség fejlődése491
Freud elméletének módosításai492
Projektív tesztek493
A projektív tesztek problémái495
A pszichoanalitikus emberkép495
A pszichoanalitikus megközelítés értékelése496
Részösszefoglalás497
Gondolkodtató kérdések498
Behaviorista megközelítés498
Szociális tanulás és kondicionálás498
A behaviorista emberkép499
A behaviorista megközelítés értékelése499
Részösszefoglalás500
Gondolkodtató kérdések500
Kognitív megközelítés500
Szociális tanuláselmélet500
Kelly elmélete a személyes konstruktumokról502
Énsémák503
A kognitív megközelítés értékelése504
Részösszefoglalás505
Gondolkodtató kérdések505
Humanisztikus megközelítés505
Carl Rogers505
Abraham Maslow507
A humanisztikus emberkép508
A humanisztikus megközelítés értékelése509
Részösszefoglalás510
Gondolkodtató kérdések510
Evolúciós megközelítés510
Az evolúciós emberkép511
Az evolúciós megközelítés értékelése511
Részösszefoglalás512
Gondolkodtató kérdések512
A személyiség genetikája512
A személyiség és a környezet közti kölcsönhatás513
Részösszefoglalás519
Gondolkodtató kérdések519
A legújabb kutatások: Egyetlen pirula a személyiség ára?514
Az érem két oldala: Számít-e még Freud a pszichológiában516
A fejezet összefoglalása520
Kulcsfogalmak521
Weboldalak521
Stressz és egészség523
A stresszesemények jellemzői524
Traumatikus események525
Befolyásolhatóság526
Bejósolhatóság527
Az életkörülmények változása527
Belső konfliktusok528
Részösszefoglalás529
Gondolkodtató kérdések529
Pszichés stresszválaszok529
Szorongás529
Harag és agresszió532
Fásultság és depresszió533
Kognitív károsodások533
Részösszefoglalás534
Gondolkodtató kérdések534
A viselkedés idegi alapjai: Fiziológiai stresszválaszok534
Az "üss vagy fuss" válasz534
A poszttraumás stresszzavar fiziológiája536
Hogyan befolyásolja a stressz az egészséget536
Részösszefoglalás541
Gondolkodtató kérdések541
Stresszválasz és pszichés tényezők542
Pszichoanalitikus elmélet542
Behaviorista elmélet542
Kognitív elmélet542
Az A típusú személyiség545
Részösszefoglalás547
Gondolkodtató kérdések547
Megküzdési készségek547
Problémaközpontú megküzdés547
Érzelemközpontú megküzdés548
Részösszefoglalás550
Gondolkodtató kérdések550
Stresszkezelés551
Viselkedéses eljárások551
Kognitív eljárások553
Az A típusú viselkedés módosítása553
A legújabb kutatások: Segíti-e a vallás az egészség megőrzését?551
Az érem két oldala: Káros-e a határtalan optimizmus?554
A fejezet összefoglalása557
Kulcsfogalmak558
Weboldalak558
Pszichés rendellenességek559
Az abnormalitás meghatározása560
A kulturális normáktól való eltérés560
A statisztikai normáktól való eltérés561
A maladaptív, rosszul alkalmazkodó viselkedés561
Személyes distressz561
Mi a normalitás?562
Az abnormális, rendellenes viselkedések osztályozása562
A mentális zavarok különböző megközelítései565
Részösszefoglalás566
Gondolkodtató kérdések566
Szorongásos zavarok566
Pánikzavarok567
A pánikzavar és az agorafóbia értelmezése568
Fóbiák571
A fóbiák értelmezése571
Kényszeres zavarok572
A kényszeres zavarok értelmezése573
Részösszefoglalás575
Gondolkodtató kérdések575
Hangulatzavarok573
Depresszió576
Bipoláris zavar577
A hangulatzavarok értelmezése578
Részösszefoglalás583
Gondolkodtató kérdések583
Skizofrénia583
A skizofrénia jellemzői584
Mozgásos tünetek és a valóságtól való elszigetelődés586
A skizofrénia súlyossága és a kultúra586
A skizofrénia értelmezése587
Részösszefoglalás590
Gondolkodtató kérdések590
Személyiségzavarok590
Antiszociális személyiség591
Az antiszociális személyiségzavar értelmezése592
Borderline személyiségzavar593
A borderline személyiségzavar értelmezése595
Részösszefoglalás595
Gondolkodtató kérdések595
Pszichoterápiás módszerek611
Pszichodinamikus terápiák611
Viselkedésterápiák613
Kognitív viselkedésterápiák616
Humanisztikus terápiák619
Szociokulturális szemléletű terápiák620
Eklektikus megközelítés624
Gyermekek kezelésének sajátosságai625
A pszichoterápia hatékonysága626
A pszichoterápiák közös vonásai627
Részösszefoglalás628
Gondolkodtató kérdések629
A viselkedés idegi alapjai: Biológiai terápiák629
Gyógyszeres kezelés629
Elektrokonvulzív terápia632
Biológiai és pszichológiai terápiák együttes alkalmazása633
Részösszefoglalás633
Gondolkodtató kérdések638
A mentális egészség karbantartása638
Részösszefoglalás639
Gondolkodtató kérdések639
A legújabb kutatások: Lehet-e közönséges gyógynövényekkel hatni a mentális zavarokra?634
Az érem két oldala: Hatékony-e az Anonim Alkoholisták klubja az alkoholizmus elleni küzdelemben?636
A fejezet összefoglalása640
Kulcsfogalmak641
Weboldalak641
Társas befolyásolás643
Mások jelenléte645
Társas serkentés és társas gátlás645
Egyéniségvesztés a csoportban648
Szemtanúhatás 650
Részösszefoglalás653
Gondolkodtató kérdések653
Engedelmesség és ellenállás653
Alkalmazkodás a többséghez653
A kisebbségek befolyása656
Engedelmeskedés a tekintélynek658
Részösszefoglalás665
Internalizáció666
Önigazolás666
Referenciacsoportok és azonosulás671
Részösszefoglalás672
Gondolkodtató kérdések672
Csoportközi interakciók673
Intézményes normák673
Kollektív döntéshozatal674
Részösszefoglalás680
Gondolkodtató kérdések680
Még egyszer a látszólag megmagyarázhatatlan dolgok pszichológiájáról681
Gondolkodtató kérdések681
A legújabb kutatások: A csoportos ignorancia esete a részeges diákokkal657
Az érem két oldala: Szeressük-e a pozitív diszkriminációt?678
A fejezet összefoglalása682
Kulcsfogalmak683
Weboldalak682
Társas megismerés685
Benyomásformálás687
Sztereotípiák687
Individuáció694
Attribúciók696
Részösszefoglalás699
Gondolkodtató kérdések699
Attitűdök699
Meggyőző közlés702
Attitűdök és viselkedés704
Részösszefoglalás706
Gondolkodtató kérdések706
Személyközi vonzalom706
Rokonszerv és vonzalom706
Szerelem és párválasztás711
Részösszefoglalás716
Gondolkodtató kérdések717
Összegzés: A társas megismerés két modellje717
Gondolkodtató kérdések717
A legújabb kutatások: Megismerés és kultúra700
Az érem két oldala: Evolúciós vagy társas eredetűek-e a párválasztásban megmutatkozó nemi különbségek?714
A fejezet összefoglalása718
Kulcsfogalmak719
Weboldalak719
Statisztikai módszerek és mérés721
Leíró statisztika722
Gyakorisági eloszlás722
A középérték mérőszámai723
A szóródás mérőszámai724
Statisztikai következtetések726
Népesség és minta726
A normális eloszlás726
Az adatok skálázása728
Mennyire reprezentatív egy átlag?728
A különbség szignifikanciája729
Korrelációs együttható730
Lineráis korrelációs együttható730
A korrelációs együttható értelmezése731
Szakkifejezések733
Hivatkozott irodalom756
Magyar nyelvű irodalom822
Névmutató826
Tárgymutató829
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem