kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Akadémiai Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 288 oldal |
Sorozatcím: | Tanulj magad! |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 20 cm x 13 cm |
ISBN: | 963-05-7310-5 |
Megjegyzés: | Fekete-fehér ábrákkal illusztrálva. |
Mi a pszichológia? | 13 |
Magyarázószintek | 14 |
A pszichológia ágai | 17 |
Kognitív pszichológia | 17 |
Szociálpszichológia | 18 |
Személyiség-lélektan | 18 |
Biológiai pszichológia | 18 |
Fejlődéslélektan | 19 |
Összehasonlító pszichológia | 19 |
Adatszerzés a pszichológiában | 19 |
Introspekció | 20 |
Kísérletek | 21 |
Megfigyelések | 22 |
Esettanulmányok | 24 |
Beszámolók és interjúk | 25 |
Mi a pszichológus munkája? | 26 |
Én és a többiek | 28 |
Az első kapcsolatok | 28 |
Szociabilitás | 29 |
Az énfogalom | 33 |
Társas kapcsolatok | 33 |
Személyes kapcsolatok | 35 |
Kulturális és társadalmi hatások | 38 |
Az én kulturális vonatkozásai | 38 |
Társadalmi identitás | 41 |
Érzelmek | 45 |
Boldogság és szerelem | 45 |
Pozitiv érzelmek | 46 |
Szeretet | 48 |
Félelem és harag | 52 |
Szorongás és stressz | 58 |
Az arousal | 59 |
A tudat állapotai | 64 |
Biológiai ritmusok | 64 |
Évszakokhoz kapcsolódó érzelmi zavarok | 65 |
Napi ritmusok | 65 |
Tudat és agy | 67 |
Az agy ritmusai | 68 |
Hasítottagy-vizsgálatok | 70 |
Éberség és figyelem | 72 |
Drog és tudat | 73 |
Alvás és álom | 80 |
A motiváció | 85 |
Fiziológiai és viselkedéses motívumok | 85 |
Viselkedéses motívumok | 87 |
Kognitív motívumok | 88 |
Szmélyes konstruktumok | 88 |
Elhárító mechanizmusok | 91 |
Önértékelés és tanult tehetetlenség | 93 |
Társas motívumok | 95 |
A társas elismerés | 95 |
Kognitív disszonancia | 96 |
Agresszió és bűnbakkeresés | 97 |
A társas reprezentáció | 99 |
A társas identifikáció | 100 |
Szükséglethierarchia és magyarázószintek | 102 |
A kogníció | 106 |
A gondolkodás | 106 |
A fogalmak | 107 |
A sémák | 112 |
Bellítódás | 113 |
A percepció | 115 |
A percepció szerveződése | 116 |
A perceptuális beállítódás | 118 |
A perceptuális ciklus | 120 |
Az emlékezet | 121 |
Az aktív emlékezet | 121 |
Az emlékek tárolása | 124 |
Milyen a jó memória | 127 |
Tanulás | 130 |
A csecsemő tanulása | 130 |
Adaptáció | 130 |
Tranzakciók | 131 |
Asszociációs tanulás | 133 |
Klasszikus kondicionálás | 134 |
Operáns kondicionálás | 136 |
A tanulás egyéb formái | 139 |
Utánzás és modellkövetés | 139 |
A kognitív tanulás | 141 |
Készségtanulás | 143 |
Az intelligencia | 146 |
Intelligencia-elméletek | 148 |
Társaink megértése | 152 |
Együttműködés és behódolás | 152 |
Társaink megértése | 154 |
Kommunikáció | 156 |
Párbeszédelemzés | 158 |
Társas reprezentáció | 160 |
Segítségnyújtás | 162 |
Engedelmesség | 163 |
A hatalom előtti behódolás | 164 |
Pszichológia és munka | 170 |
Munkanélküliség és nyugdíj | 170 |
Miért dolgozunk? | 174 |
Vezetés tudományos alapon | 174 |
A munka társas vonatkozásai | 175 |
Elvárások és vezetés | 176 |
Humánerőforrás-gazdálkodás | 177 |
Teamépítés | 178 |
A vezetői munka | 179 |
Szervezeti kultúrák | 183 |
A megfelelő ember kiválasztása | 186 |
Pszichometriai tesztelés | 186 |
Pszichológia és pihenés | 189 |
Televíziózás | 189 |
A tévénézés hatásai | 189 |
A televízió és az olvasás | 192 |
A fogyasztás pszichológiája | 193 |
A fogyasztói bemenet | 195 |
A figyelem | 195 |
Az emlékezet | 198 |
Személyes ráhatás és döntéshozatal | 199 |
Sportpszichológia | 201 |
Fizikai készségek elsajátítása | 202 |
A motiváció fenntartása | 206 |
Csúcsteljesítmény elérése | 207 |
Oktatás- és egészségpszichológia | 211 |
A tanítás és tanulás pszichológiája | 212 |
A tanulók motivációja | 212 |
A tanítás és tanulás személyes tényezői | 214 |
A tanítás és tanulás társadalmi oldalai | 218 |
Az oktatás problémái | 219 |
Tanácsadás és terápia | 223 |
Klinikai pszichológia | 223 |
A tanácsadás pszichológiája | 226 |
Egészségpszichológia | 226 |
Pszichógia és környezet | 230 |
Proxémika és magánszféra | 231 |
Személyes tér | 231 |
Honnan erednek a környezet stresszhatásai? | 236 |
Katasztrófák és balesetek | 239 |
Rendszerek és tévedések | 240 |
Az életút pszichológiája | 246 |
Az életút-szemléletű megközelítés | 246 |
Intelligencia és öregedés | 247 |
Emlékezet és öregedés | 249 |
Az életút-pszichológia alapelvei | 250 |
Gyermekkor és serdülőkor | 251 |
A játék | 251 |
A serdülőkor elméletei | 256 |
Felnőttkor és hajlott kor | 261 |
Öregség | 264 |
Pszichológia és evolúció | 268 |
Az evolúció | 268 |
Az evolúció genetikai alapjai | 269 |
A természetes szelekció | 271 |
Evolúciós kölcsönhatások | 275 |
Az állatok tanulása | 277 |
Imprinting | 278 |
Ösztönös tanulás | 282 |
Ajánlott irodalom | 287 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.