kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Osiris Kiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 401 oldal |
Sorozatcím: | Osiris Tankönyvek |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-389-773-4 |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. |
Előszó | 11 |
A pszicholingvisztika kialakulása | 13 |
Tények és adatok | 13 |
Összefoglalás | 16 |
A pszicholingvisztika meghatározása | 16 |
A pszicholingvisztika előzményeiről | 18 |
A pszicholingvisztika ma | 21 |
Összefoglalás | 23 |
Irodalom | 24 |
A beszédfolyamatok szervezése: az agy | 27 |
Agy, tudat, lélek | 28 |
Összefoglalás | 31 |
Az agy felépítése | 32 |
Összefoglalás | 38 |
Módszerek a nyelv és a beszéd agyi reprezentációjának vizsgálatára | 39 |
A két agyfélteke funkciómegoszlása | 40 |
Összefoglalás | 48 |
Az agyfélteke-dominancia | 49 |
A kezesség (kézdominancia) | 51 |
Összefoglalás | 55 |
Az értelmi képesség | 56 |
Agyműködési elméletek | 58 |
Emlékezés, emlékezet | 60 |
Összefoglalás | 65 |
Irodalom | 66 |
A beszédprodukció folyamata | 71 |
A beszédprodukció vizsgálata | 72 |
Megakadásjelenség-korpuszok | 73 |
Az első magyar megakadásjelenség-korpusz | 75 |
Összefoglalás | 79 |
Beszédprodukciós modellek | 80 |
Levelt modellje | 83 |
A beszédprodukciós folyamat működése | 84 |
A szándéktól az artikulációig | 85 |
A spontán beszéd jellegzetességei | 88 |
Összefoglalás | 94 |
A megakadásjelenségek tanúságtétele | 95 |
A hibajelenségek | 98 |
A megakadásjelenségek a beszédprodukciós folyamat egyes szintjein | 100 |
Előfordulási gyakoriság | 106 |
A korrekciós folyamatok működése | 112 |
Összefoglalás | 115 |
Irodalom | 116 |
A beszédészlelés és a beszédmegértés folyamata | 120 |
A beszédpercepció szakaszai | 121 |
A percepciós bázis | 122 |
Beszédmegértési modellek | 125 |
A motoros teória | 126 |
Az analízis szintézissel vagy aktív-passzív modell | 128 |
A globális beszédmegértés modellje | 129 |
A Bondarko-féle elmélet | 129 |
A hierarchikus megértési modell | 130 |
A beszédmegértés kognitív modelljei | 130 |
Összefoglalás | 133 |
Szegmentálás a beszédészlelésben és a beszédmegértésben | 133 |
A visszacsatolás (késleltetett kötés) elve | 136 |
Az elemi percepciós egység | 136 |
Az invariancia (az 'állandó') jelensége | 140 |
Összefoglalás | 146 |
A beszédészlelési folyamat működése | 147 |
A hallás | 149 |
Az emberi hallás | 152 |
Az emberi hallás vizsgálata | 153 |
A beszédészlelés akusztikai szintje | 155 |
A beszédészlelés fonetikai szintje | 157 |
A beszédészlelés fonológiai elemzései | 158 |
Beszédészlelési részfolyamatok | 163 |
Szupraszegmentumok észlelése | 166 |
Multimodális percepció | 171 |
Összefoglalás | 172 |
A beszédmegértés működése | 172 |
A morfológia pszicholingvisztikája | 174 |
Mondatmegértés | 175 |
A szöveg tagolása | 178 |
Szövegértés és tudás | 180 |
A beszédpercepció vizsgálata | 184 |
GMP-diagnosztika | 184 |
Összefoglalás | 185 |
Irodalom | 186 |
A mentális lexikon | 193 |
A mentális lexikon szerkezete | 193 |
A mentális lexikon nagysága | 195 |
Felépítés és működés | 197 |
Szótövek, szóösszetételek és toldalékok | 200 |
A szóasszociációk | 203 |
Összefoglalás | 207 |
A lexikális hozzáférés folyamata | 208 |
Aktiválás a beszédprodukcióban | 208 |
A lemma és a lexéma szint | 211 |
A lexikális előhívás problémája | 213 |
A "nyelvem hegyén van" jelenség | 218 |
Összefoglalás | 222 |
Aktiválás a beszédmegértésben | 223 |
Téves riasztások | 231 |
A lexikális hozzáférés tényezői | 233 |
Összefoglalás | 236 |
Irodalom | 237 |
Az anyanyelv elsajátítása | 241 |
Elméleti kérdések, felfogások, modellek | 241 |
A "vad gyermekek" és a nyelvelsajátítás | 249 |
Az anyanyelv-elsajátítás kritikus periódusa | 252 |
Az anyanyelv elsajátításának rövid áttekintése | 253 |
A magyar gyermeknyelvi kutatások kezdetei | 255 |
Összefoglalás | 256 |
A magyar gyermek beszédprodukciójának és beszédmegértésének fejlődése | 256 |
Preverbális hangjelenségek | 257 |
A gőgicsélés fejlődése | 260 |
Az anyanyelv-elsajátítás kezdeti szakaszai | 261 |
A hangjelenségektől a szókezdeményekig (8-15 hónapos kor) | 262 |
Mondatszók/szómondatok, holofrázisok | 263 |
A holofrázisoktól a telegrafikus beszédig (12-24 hónapos kor) | 265 |
A szó formai változását meghatározó folyamatok | 268 |
A telegrafikus beszédtől hároméves korig (20-36 hónapos kor) | 273 |
A nyelv kialakulása alapfokon (3-4 éves kor) | 277 |
A zöngésségi hasonulás fejlődése | 279 |
Az ötödik és hatodik életév | 281 |
Hatéves kor után | 283 |
Tízéves kor fölött | 284 |
A gyermek szókincsének fejlődéséről | 286 |
A beszédészlelési és a beszédmegértési folyamat fejlődése | 292 |
Az óvodáskorúak beszédfeldolgozási folyamatai | 294 |
A beszédfeldolgozás további fejlődése | 297 |
Az anyai beszéd hatása a gyermek nyelvére | 298 |
Nemi különbségek az anyanyelv-elsajátítás folyamatában? | 299 |
Gyermeknyelvi adatbázis | 300 |
Összefoglalás | 301 |
Irodalom | 302 |
A beszédprodukció és a beszédfeldolgozás zavarai | 307 |
Beszédzavar - nyelvi zavar | 307 |
Rendszerezés és rendszerezési nehézségek | 310 |
Az anyanyelv-elsajátítás zavarait magyarázó elméletek | 312 |
Diszfázia és specifikus nyelvi zavar | 313 |
Megkésett beszédfejlődés | 315 |
Afázia | 321 |
Összefoglalás | 329 |
A nagyothallás következménye a beszédre | 330 |
Az értelmi fogyatékosság hatása a beszédre | 334 |
Mutizmus | 336 |
Beszéd és mentálhigiéné | 338 |
Összefoglalás | 339 |
A zöngeképzés és a hangszínezet zavarai | 340 |
A beszédprodukció zavarai | 342 |
Beszédhangképzési zavarok | 343 |
Agrammatizmus | 345 |
A beszédfolyamat zavarai | 346 |
A mondatértés és a szövegértés zavarai | 353 |
Vizsgálati módszerek a gyermekkori nyelvi és beszédzavarok felismerésére | 354 |
Összefoglalás | 355 |
Irodalom | 356 |
Az olvasás és az olvasási nehézség | 362 |
Az olvasás folyamata | 362 |
Olvasási modellek | 365 |
A hallott nyelv és az írott nyelv összefüggése | 368 |
Összefoglalás | 371 |
Az olvasás tanulása | 372 |
Az olvasástanítás | 374 |
Az olvasás típusai | 380 |
A korrektúraolvasás | 382 |
Összefoglalás | 384 |
Olvasási nehézség és diszlexia | 385 |
A diszlexia meghatározása, tünetei és típusai | 386 |
A diszlexia okai | 390 |
Az olvasás fejlesztése | 392 |
Összefoglalás | 393 |
Irodalom | 394 |
Tárgymutató | 397 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.