1.061.492

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Programozáselméleti alapismeretek, programozás Turbo Pascal nyelven

Szerző
Lektor
Budapest
Kiadó: TerraPrint Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 171 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 16 cm
ISBN: 963-9186-25-2
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A könyv olyan kezdő programozóknak készük akik már felhasználók és alapfokú kezelői ismeretekkel rendelkeznek, de most ülnek le először számítógép elé úgy, hogy nem csak felhasználói legyenek a... Tovább

Előszó

A könyv olyan kezdő programozóknak készük akik már felhasználók és alapfokú kezelői ismeretekkel rendelkeznek, de most ülnek le először számítógép elé úgy, hogy nem csak felhasználói legyenek a programoknak, hanem elkészítői is. A könyv a Számítástechnika I, II, III. könyvek folytatásaként tekinthető.
A középiskolákban tantervi előírás programozás oktatása, a képzés célja a problémamegoldó készség kialakítása. A tanuló ismerje meg a számítógépes problémamegoldás lépéseit a programszerkesztési alapelveken keresztül. További követelmény az algoritmikus gondolkodásmód elsajátítása. fejlesztése. A tanuló ismerjen meg egy programnyelvet, és fejlesztői környezetét. Legyen képes az adott programnyelven feladatokat megoldani.
A könyv a programozási alapismereteken túl a PASCAL programnyelvet mutatja be, ennek az az oka, hogy pl. a nyelv tanulása előtt ajánlatos egy könnyebben emészthető'" programnyelv megismerése, a programozási gondolkodásmód elsajátítása érdekében (az egyetemi oktatásban is ez a gyakorlat, nem véletlenül). Vissza

Tartalom

PROGRAMOZÁSELMÉLETI ALAPISMERETEK.............19
1.1 Programozási ismeretek alapfogalmai..................................................9
1.2 Programozási módok..........................................................................10
1.2.1 A moduláris programozás............................................................10
L2.2 A strukturált programozás............................................................11
1.2.3 Az objektum-orientált programozás.............................................11
i .3 A programozási nyelvek.....................................................................12
1.3.1 A gépi kód....................................................................................12
1.3.2 A gépi nyelv...............................................................................12
1.3.3 Az alacsony szintű programnyelvek.............................................13
1.3.4 A magas szintű programozási nyelvek.........................................13
1.4 A programok fordítása, értelmezése...................................................14
1.4.1 Compiler (fordítóprogram).........................................................14
1.4.2 Interpreter (értelmezőprogram)....................................................15
1.5 Adattípusok, adatszerkezetek..............................................................16
1.6 Programozási nyelvek sajátosságai...................................................17
1.7 A feladatmegoldás lépései..................................................................18
2. PROGRAMOZÁS TURBO PASCAL NYELVEN...................25
2.1 Alapfogalmak......................................................................................25
2.2 A Pascal program felépítése................................................................29
2.3 A deklarációs rész.............................................................................29
2.3.1 USES............................................................................................29
2.3.2 Címke LABEL.............................................................................30
2.3.3 Konstansok CONST.....................................................................30
2.3.4 Típusok TYPE..........................................................................31
2.3.5 Változók VARIABLE..................................................................31
2.3.6 Eljárások PROCEDURE..............................................................32
2.3.7 Függvények FUNCTION.........................................................32
2.3.8 BEGIN ... END szerkezet.............................................................32
2.4 Turbo Pascal fejlesztői környezet.......................................................33
2.4.1 A programok mentése..................................................................34
2.4.2 A programfájlok megnyitása.......................................................35
2.4.3 A programok futtatása..................................................................36
2.4.4 Nyomkövetés (Debugger) használata...........................................37
2.4.5 Hibaüzenetek................................................................................38
2.5 Adatok kiírása.....................................................................................38
2.6 Adatok beolvasása..............................................................................38
2.7 A műveletek precedencia....................................................................41
2.8 Konstansok és típusok..................................................................47
2.8.1 Sorszámozott vagy megszámlálható típusok................................47
2.8.2 A valós típusok.............................................................................55
2.9 Feltételes elágazás...............................................................................59
2.9.1 IF ... THEN ... ELSE szerkezet....................................................59
2.9.2 CASE szerkezet............................................................................64
2.10 Ciklusszervezés.................................................................................67
2.10.1 FOR ... TO, FOR ... DOWNTO.................................................67
2.10.2 REPEAT...UNTIL......................................................................69
2.10.3 WH1LE.......................................................................................70
2.11 A strukturált típusok.........................................................................71
2.11.1 Tömbök használata.....................................................................71
2.11.2 A rekord......................................................................................75
2.11.3 A halmaz....................................................................................77
2.11.4 A fájl...........................................................................................78
2.12 Eljárások és függvények...................................................................83
2.12.1 Paraméterátadás, hatáskör..........................................................83
2.12.2 Eljárások PROCEDURE............................................................84
2.12.3 Függvények FUNCTION...........................................................86
2.13 Pointer (mutató típus).......................................................................90
2.14 Rendezés...........................................................................................92
2.15 Képernyőkezelés...............................................................................97
2.16 Színbeállítás......................................................................................98
2.17 Billentyűzetkezelés...........................................................................99
2.18 Hanggenerálás.................................................................................100
2.19 Grafikus alkalmazás........................................................................102
2.20 Programozási gyakorlatok, feladatok..............................106
3. Függelék...............................................................................109
3.1 Unit-ok................................................................109
3.2 ELJÁRÁSOK..................................................................110
3.3 FÜGGVÉNYEK......................... 136
3.4 Turbo Pascal menürendszere............................................................150
3.5 Megoldások......................................................................162
3.6 ASCII kódtáblázat.......................................................167
4. Tárgymutató..............170

Fischer Henrik

Fischer Henrik műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Fischer Henrik könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem