kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Műszaki Könyvkiadó |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 210 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-10-7738-1 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 80009. |
Bevezetés | 9 |
Erről és más könyvekről | 9 |
Az ELAN nyelvről | 10 |
Az ELAN 0 programozási környezetről | 10 |
Köszönetnyilvánítás | 11 |
Az ELAN 0 nyelv rövid ismertetése | 12 |
A programozási nyelvek néhány alapfogalma | 12 |
Programegységek | 12 |
Elemi és összetett programegységek | 12 |
Absztrakt és konkrét programegységek | 12 |
Programépítő eszközök | 13 |
Az ELAN programegységek osztályozása | 13 |
Algoritmusok leírása | 13 |
Az algoritmusok neve | 13 |
Vezérlési szerkezetek | 14 |
Felsorolás | 14 |
Ismétlés | 14 |
Választás | 16 |
Értéket adó vezérlési szerkezetek | 17 |
A finomítás | 17 |
A LEAVE utasítás | 18 |
Objektumok leírása | 19 |
Az objektumok deklarálása | 19 |
Az objektumko neve | 20 |
Típusok | 20 |
Értékek | 20 |
A használati jog | 20 |
Deklarációk | 20 |
Értékek jelölése | 21 |
Kifejezések | 21 |
Az értékadás | 22 |
Összetett objektumok: sorok | 23 |
Szinonimadeklarációk | 24 |
Az ELAN 0 nyelv összefoglalása | 26 |
Eltérések az ELAN nyelvről | 26 |
Szintaxisábrák | 27 |
Az ELAN 0 programozási környezet könyvtára | 30 |
Műveletek egész típusú értékekkel | 32 |
Műveletek logikai típusú értékekkel | 32 |
Műveletek szöveg típusú értékekkel | 33 |
Állományok kezelése | 34 |
Egyéb eljárások | 35 |
Az ELAN 0 programozási környezet | 37 |
A programozási környezet részei | 37 |
A programozási környezet moduljai | 37 |
A Tár | 37 |
A felhasználói felület | 38 |
Üzemmódok | 38 |
Parancsok | 38 |
A fókusz | 39 |
A program és gyökere | 39 |
A kezdeti állapot | 39 |
A parancs üzemmód | 39 |
Programok bevitele és a szövegszerkesztő üzemmód | 41 |
Lokális szövegszerkesztés | 42 |
Lépésenkénti javítás | 42 |
Megszakítás | 43 |
A végrehajtó és a kapcsolódó üzemmódok | 43 |
Az Ellenőrző | 43 |
A követő üzemmód | 43 |
Példa a programozási környezet használatára | 45 |
Így kezdjük... | 45 |
... és így hagyjuk abba | 46 |
Beolvastatunk egy programot | 46 |
Megnézünk és végrehajtunk egy finomítást | 47 |
Megváltoztatjuk a fókuszt | 48 |
Módosítunk egy finomítást | 48 |
Elmentjük a programot | 49 |
Töröljük a Tárat | 50 |
Kiíratjuk a tárolt programok nevét | 50 |
Kidobunk egy finomítást | 51 |
Beírunk egy finomítást | 51 |
Beírunk egy finomítást | 53 |
Hiba után nyomozunk | 53 |
Nyomozás közben módosítjuk a finomítás törzsét | 54 |
Nyomozás közben definiáljuk a finomítás törzsét | 54 |
Szemantikai hibát találunk | 55 |
Követjük a program futását | 58 |
Megváltoztatjuk a finomítás nevét | 59 |
Kíratjuk az objektumok értékét | 60 |
Alapprogramok és alappakkok | 60 |
Így használjuk az alapprogramokat | 60 |
Így használjuk az alappakkokat | 60 |
Az első programozási nyelv jelentőségéről | 62 |
Oktatási célú programozási nyelvek | 63 |
Az ELAN nyelv | 65 |
Mit tanulhatunk a BASIC nyelvű számítógépektől? | 67 |
Az ELAN 0 programozási környezet | 68 |
Tapasztalatok | 69 |
Példák | 71 |
Példák az egész számok köréből | 71 |
Egyszerű ismétlések | 71 |
Fibonacci-nyulak | 72 |
Fatkoriálisok | 73 |
Prímszámok | 74 |
Eratoszthenész szitája | 75 |
A Pascal-háromszög | 76 |
Példa a valós számok köréből | 77 |
A pi közelítő számítása | 77 |
Példák a szövegkezelés témaköréből | 79 |
Dobozrajzolás | 79 |
Számok átalakítása szöveggé | 80 |
Szöveg léptetése körbe-körbe | 81 |
Szövegek háromszög alakban | 82 |
Kígyó | 83 |
Játékok | 85 |
Lóverseny | 85 |
Gondolj egy számot! | 86 |
Hány éves a kapitány? | 87 |
Kaleidoszkóp | 88 |
Állományok kezelése | 90 |
Állományok másolása | 90 |
Állományok másolása | 91 |
Állományok törlése | 92 |
Karesz, a robot | 92 |
Karesz világa | 92 |
Tevékenységek | 93 |
Vizsgálatok | 9 |
A Karesz alappakk | 93 |
Karesz körbesétál | 96 |
A környezet alappakk | 97 |
Karesz elhozza a reggeli lapot | 99 |
Karesz szobát épít és takarít | 101 |
Karesz sétál | 103 |
Karesz utat tör | 103 |
Karesz fel-alá járkálva söpör | 104 |
Karesz csigavonalban söpör | 105 |
Karesz szobát épít ajtóval | 107 |
Karesz megkeresi az ajtót | 109 |
Karesz útvesztőt épít | 109 |
Karesz megeszi a sajtot | 113 |
Csupa játék | 115 |
Bűvös négyzet | 115 |
Számcsata | 117 |
Nim-játék | 120 |
Huszonegyes | 125 |
Tengeri csata | 129 |
Master Mind | 134 |
Hanoi tornyai | 139 |
Tüskejáték | 143 |
A róka és a libák | 149 |
Golyók | 154 |
Krixi és a zombik | 162 |
Királynők a sakktáblán | 172 |
Pro és kontra | 176 |
Korhatár nélkül ajánlott | 176 |
Bábeli nyelvzavar | 177 |
Programok megtervezése ELAN nyelven | 179 |
Algoritumosk kipróbálása ELAN nyelven | 182 |
Rendszerprogramok modellezése | 186 |
Az ELAN 0 korlátairól | 196 |
A parancsok és az üzenetek összefoglalása | 206 |
ASCII kódok táblázata | 209 |
Irodalomjegyzék | 210 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.