1.062.359

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Programozás Elannal

Az ELAN 0 nyelvről és az ELAN 0 programozási környezetről tanároknak és tanulóknak/50-nél több teljes példaprogrammal

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 210 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-10-7738-1
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 80009.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés9
Erről és más könyvekről9
Az ELAN nyelvről10
Az ELAN 0 programozási környezetről10
Köszönetnyilvánítás11
Az ELAN 0 nyelv rövid ismertetése12
A programozási nyelvek néhány alapfogalma12
Programegységek12
Elemi és összetett programegységek12
Absztrakt és konkrét programegységek12
Programépítő eszközök13
Az ELAN programegységek osztályozása13
Algoritmusok leírása13
Az algoritmusok neve13
Vezérlési szerkezetek14
Felsorolás14
Ismétlés14
Választás16
Értéket adó vezérlési szerkezetek17
A finomítás17
A LEAVE utasítás18
Objektumok leírása19
Az objektumok deklarálása19
Az objektumko neve20
Típusok20
Értékek20
A használati jog20
Deklarációk20
Értékek jelölése21
Kifejezések21
Az értékadás22
Összetett objektumok: sorok23
Szinonimadeklarációk24
Az ELAN 0 nyelv összefoglalása26
Eltérések az ELAN nyelvről26
Szintaxisábrák27
Az ELAN 0 programozási környezet könyvtára30
Műveletek egész típusú értékekkel32
Műveletek logikai típusú értékekkel32
Műveletek szöveg típusú értékekkel33
Állományok kezelése34
Egyéb eljárások35
Az ELAN 0 programozási környezet37
A programozási környezet részei37
A programozási környezet moduljai37
A Tár37
A felhasználói felület38
Üzemmódok38
Parancsok38
A fókusz39
A program és gyökere39
A kezdeti állapot39
A parancs üzemmód39
Programok bevitele és a szövegszerkesztő üzemmód41
Lokális szövegszerkesztés42
Lépésenkénti javítás42
Megszakítás43
A végrehajtó és a kapcsolódó üzemmódok43
Az Ellenőrző43
A követő üzemmód43
Példa a programozási környezet használatára45
Így kezdjük...45
... és így hagyjuk abba46
Beolvastatunk egy programot46
Megnézünk és végrehajtunk egy finomítást47
Megváltoztatjuk a fókuszt48
Módosítunk egy finomítást48
Elmentjük a programot49
Töröljük a Tárat50
Kiíratjuk a tárolt programok nevét50
Kidobunk egy finomítást51
Beírunk egy finomítást51
Beírunk egy finomítást53
Hiba után nyomozunk53
Nyomozás közben módosítjuk a finomítás törzsét54
Nyomozás közben definiáljuk a finomítás törzsét54
Szemantikai hibát találunk55
Követjük a program futását58
Megváltoztatjuk a finomítás nevét59
Kíratjuk az objektumok értékét60
Alapprogramok és alappakkok60
Így használjuk az alapprogramokat60
Így használjuk az alappakkokat60
Az első programozási nyelv jelentőségéről62
Oktatási célú programozási nyelvek63
Az ELAN nyelv65
Mit tanulhatunk a BASIC nyelvű számítógépektől?67
Az ELAN 0 programozási környezet68
Tapasztalatok69
Példák71
Példák az egész számok köréből71
Egyszerű ismétlések71
Fibonacci-nyulak72
Fatkoriálisok73
Prímszámok74
Eratoszthenész szitája75
A Pascal-háromszög76
Példa a valós számok köréből77
A pi közelítő számítása77
Példák a szövegkezelés témaköréből79
Dobozrajzolás79
Számok átalakítása szöveggé80
Szöveg léptetése körbe-körbe81
Szövegek háromszög alakban82
Kígyó83
Játékok85
Lóverseny85
Gondolj egy számot!86
Hány éves a kapitány?87
Kaleidoszkóp88
Állományok kezelése90
Állományok másolása90
Állományok másolása91
Állományok törlése92
Karesz, a robot92
Karesz világa92
Tevékenységek93
Vizsgálatok9
A Karesz alappakk93
Karesz körbesétál96
A környezet alappakk97
Karesz elhozza a reggeli lapot99
Karesz szobát épít és takarít101
Karesz sétál103
Karesz utat tör103
Karesz fel-alá járkálva söpör104
Karesz csigavonalban söpör105
Karesz szobát épít ajtóval107
Karesz megkeresi az ajtót109
Karesz útvesztőt épít109
Karesz megeszi a sajtot113
Csupa játék115
Bűvös négyzet115
Számcsata117
Nim-játék120
Huszonegyes125
Tengeri csata129
Master Mind134
Hanoi tornyai139
Tüskejáték143
A róka és a libák149
Golyók154
Krixi és a zombik162
Királynők a sakktáblán172
Pro és kontra176
Korhatár nélkül ajánlott176
Bábeli nyelvzavar177
Programok megtervezése ELAN nyelven179
Algoritumosk kipróbálása ELAN nyelven182
Rendszerprogramok modellezése186
Az ELAN 0 korlátairól196
A parancsok és az üzenetek összefoglalása206
ASCII kódok táblázata209
Irodalomjegyzék210
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem