1.067.288

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Programozás

Programozás elmélet, Quick basic

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: BBS-E Betéti Társaság
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 128 oldal
Sorozatcím: Informatikai füzetek
Kötetszám: 7
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-03-5286-9
Megjegyzés: Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Könyvsorozatunk segítségével alapszintről elindulva, a számítógép megvásárlásától és első bekapcsolásától kezdve a DOS parancsain és üzenetein át, a különböző felhasználói programok alkalmazásáig mindent könnyedén megtanulhat.
A leírtak tanfolyamok tapasztalataira épülve, gyakorlati példákat bemutatva segítenek elsajátítani a számítógép kezelését, megismerni részegységeinek használatát oly módon, hogy azt Ön mindennapi munkájában is kamatoztathassa.
Kiadványaink a nagy sikerű Hogyan használjam? című könyv alapján készültek, teljesen kezdő felhasználókhoz szólnak, s önálló tanulásnál is jól használhatóak. Továbbra is fontosnak tartottuk, hogy ne azt mutassuk meg, hogy egy adott programfunkció mire való, hanem azt, hogy egy adott feladatot milyen módon tudunk megoldani.

Tartalom

Bevezetés a programozásba5
Bevezetés5
A program készítésének menete6
A program elkészítésének lépései6
Az algoritmus és szerkezete6
Az algoritmussal szemben támasztott követelmények8
Folyamatábrák9
A strukturált problémamegoldás10
A program készítésének folyamata11
Programozási alapfogalmak12
A programírás konvenciói13
Az azonosítók13
A konstans13
A változók13
Kifejezések14
A műveletek végrehajtásának sorrendje (prioritása)14
Boole-féle algebra14
Az értékadó utasítás16
Input és output17
A soros programozás17
A programok szerkezete18
Alternatívák és ciklusok kezelése a programban20
Egyágú döntések20
Kétágú döntés22
Több lehetséges érték közötti választás23
Feltétel nélküli vezérlés átadás24
A ciklikus tevékenység (iteráció) kezelése a programban25
Tömbök30
A tömbök használata30
Tömb elemeire való hivatkozás31
Tömb feltöltése31
Tömb elemeinek kiíratása31
Alprogramok31
Függvények32
Eljárás32
A főprogram és az alprogram kapcsolata33
Az azonosítók hatásköre33
Programozás Quick Basic nyelven34
Bevezetés34
A Quick Basic programozási környezete36
A programról általában36
A Quick Basic indítása36
A fejlesztői környezet36
A program szerkesztése37
A kész program futtatása38
A képernyő felépítése38
Az első lépések: Képernyőkezelés39
Egyszerű kiíratások39
Használjunk színeket!42
Egyszerű számolások45
A képernyő felbontásának megváltoztatása46
Változók47
Értékadás48
Változók értékének kiíratása48
A változók egyszerű alkalmazásai49
Értékadás a program futása közben50
Számlálós ciklusok53
A ciklusváltozó felhasználása56
A FOR-NEXT-STEP szerkezet61
Egymásba ágyazott ciklusok62
Elágazások65
Elágazások három- vagy többfelé69
Feltételes ugrások72
Tesztelős ciklusok76
Elöltesztelős ciklusok77
Hátultesztelős ciklusok78
Feladatok tesztelős ciklusokra80
Egy kis matematika83
Szövegek kezelése86
Több adat együttes kezelése94
Konstans adatok94
Tömbök95
Írjunk játékprogramot!99
Menü készítése106
Alprogramok111
Szubrutinok112
Függvények116
Grafika a Quick Basic-ben118
Mellékletek124
ASCII kódtábla124
A könyvben szereplő utasítások és függvények jegyzéke125
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem