kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | BBS-E Betéti Társaság |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 128 oldal |
Sorozatcím: | InterPC Iskola |
Kötetszám: | 7 |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-03-5286-9 |
Megjegyzés: | Néhány fekete-fehér ábrával illusztrálva. |
Bevezetés a programozásba | 5 |
Bevezetés | 5 |
A program készítésének menete | 6 |
A program elkészítésének lépései | 6 |
Az algoritmus és szerkezete | 6 |
Az algoritmussal szemben támasztott követelmények | 8 |
Folyamatábrák | 9 |
A strukturált problémamegoldás | 10 |
A program készítésének folyamata | 11 |
Programozási alapfogalmak | 12 |
A programírás konvenciói | 13 |
Az azonosítók | 13 |
A konstans | 13 |
A változók | 13 |
Kifejezések | 14 |
A műveletek végrehajtásának sorrendje (prioritása) | 14 |
Boole-féle algebra | 14 |
Az értékadó utasítás | 16 |
Input és output | 17 |
A soros programozás | 17 |
A programok szerkezete | 18 |
Alternatívák és ciklusok kezelése a programban | 20 |
Egyágú döntések | 20 |
Kétágú döntés | 22 |
Több lehetséges érték közötti választás | 23 |
Feltétel nélküli vezérlés átadás | 24 |
A ciklikus tevékenység (iteráció) kezelése a programban | 25 |
Tömbök | 30 |
A tömbök használata | 30 |
Tömb elemeire való hivatkozás | 31 |
Tömb feltöltése | 31 |
Tömb elemeinek kiíratása | 31 |
Alprogramok | 31 |
Függvények | 32 |
Eljárás | 32 |
A főprogram és az alprogram kapcsolata | 33 |
Az azonosítók hatásköre | 33 |
Programozás Quick Basic nyelven | 34 |
Bevezetés | 34 |
A Quick Basic programozási környezete | 36 |
A programról általában | 36 |
A Quick Basic indítása | 36 |
A fejlesztői környezet | 36 |
A program szerkesztése | 37 |
A kész program futtatása | 38 |
A képernyő felépítése | 38 |
Az első lépések: Képernyőkezelés | 39 |
Egyszerű kiíratások | 39 |
Használjunk színeket! | 42 |
Egyszerű számolások | 45 |
A képernyő felbontásának megváltoztatása | 46 |
Változók | 47 |
Értékadás | 48 |
Változók értékének kiíratása | 48 |
A változók egyszerű alkalmazásai | 49 |
Értékadás a program futása közben | 50 |
Számlálós ciklusok | 53 |
A ciklusváltozó felhasználása | 56 |
A FOR-NEXT-STEP szerkezet | 61 |
Egymásba ágyazott ciklusok | 62 |
Elágazások | 65 |
Elágazások három- vagy többfelé | 69 |
Feltételes ugrások | 72 |
Tesztelős ciklusok | 76 |
Elöltesztelős ciklusok | 77 |
Hátultesztelős ciklusok | 78 |
Feladatok tesztelős ciklusokra | 80 |
Egy kis matematika | 83 |
Szövegek kezelése | 86 |
Több adat együttes kezelése | 94 |
Konstans adatok | 94 |
Tömbök | 95 |
Írjunk játékprogramot! | 99 |
Menü készítése | 106 |
Alprogramok | 111 |
Szubrutinok | 112 |
Függvények | 116 |
Grafika a Quick Basic-ben | 118 |
Mellékletek | 124 |
ASCII kódtábla | 124 |
A könyvben szereplő utasítások és függvények jegyzéke | 125 |