1.059.326

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Programmodulok

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Országos Pedagógiai Intézet Számítástechnikai Programirodája
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 78 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-682-163-1
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Az olvasó a szegedi Tarjánvárosi IV. Számú Általános Iskolában fejlesztett 12 pedagógiai program (tanári kézikönyv, szoftver és/vagy beültetési rajzok) egyikét tartja a kezében. A munkában több... Tovább

Előszó

Az olvasó a szegedi Tarjánvárosi IV. Számú Általános Iskolában fejlesztett 12 pedagógiai program (tanári kézikönyv, szoftver és/vagy beültetési rajzok) egyikét tartja a kezében. A munkában több mint hatvanan vettek részt: áltlanál és középiskolai tanárok, főiskolai, egyetemi oktatók, tudományos intézetek munkatársai).
Az Országos Pedagógiai Intézet Számítástechnikai Programirodája és a szegedi iskola közös vállalkozása összefügg a számítástechnikai alapműveltség körülhatárolására irányuló erőfeszítésekkel. Kétségtelen, hogy a számítástechnikai-informatikai alapismeretk és az alaműveltség kapcsolatának feltárása elsősorban teoretikus jellegű munkát igényel. Az 1970-es években induló tartalmi korszerűsítés tapasztalatai azonban arra hívják fel a figyelmünket, hogy az iskolák nélkül, az iskolai hgyományok és a pedagógiai öntörvényeinek mellőzésével nem hozhatók létre olyan dokumentációk, amelyeket a gyakorlat magáénak érez, s amelyekkel a pedagógusok többsége közösséget vállal.
Az alapműveltség témakörében már eddig is több tanulmány látott napvilágot. Viszonylag kevesebb szó esett azonban arról, hogy miként lehet pedagógiailag szervezett ismeretrendszerré formálni az itthon is és a külfödön is már megfogalmazott elképzeléseket (amelyek között meglepően szoros összefüggés lelhető fel).
Az elképzelésekről szóló következő rövid ismertetés nem tekinthető állásfoglalásának abban a kérdésben, hogy mi a jobb: ha a számítástechnikai-informatikai alapismeretekhez a diákok az óratervben különféle tantárgyakban jutnak hozzá; szakköri vagy fakultációs programok keretében, esetleg külön tantárgyként biztosítják ezt számukra. Vissza

Tartalom

A sorozat tagjai5
Előszó9
Bevezető11
A moduláris programozás12
A modulok csoportosítása12
Modulokra bontás15
A feladatmegoldás folyamata17
Programkészítés programmodulokból27
A feladat megoldása27
A moduláris programozás oktatása36
Javaslat a "Programmodulok" c. útmutató iskolai feldolgozására36
Kazettán található programok leírásai38
Felhasznált irodalom79
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem