A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Programme

Tanterv/Program a francia nyelv tanításához és a francia nyelvű kultúra közvetítéséhez/Francia nyelvi középhaladó program tanári segédeszköze

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Tárogató Kiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 56 oldal
Sorozatcím: Correspondances - Francia nyelvi program középhaladóknak
Kötetszám: 1
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 963-8491-40-x
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A Correspondances középhaladó francia nyelvi program a Pedagógus Szakma Megújítása Projekt által meghirdetett pályázatra, illetve annak anyagi támogatásával készült. A program kidolgozásának... Tovább

Előszó

A Correspondances középhaladó francia nyelvi program a Pedagógus Szakma Megújítása Projekt által meghirdetett pályázatra, illetve annak anyagi támogatásával készült. A program kidolgozásának szervezési és szakmai munkálatait a KATE Alapítvány irányította, vagyis a program szakemberek alkotó közreműködésével készült.
A középhaladó program előzménye az értékközvetítő és képességfejlesztő program keretein belül kimunkált és alternatív francia nyelvtanítási programként az ország több iskolájában működő Téléphant-Élévision elnevezésű kezdő program. Jelen programunk, szakmai-pedagógiai felfogásában, tartalmában, felépítésében, követi az „előzményt" - arra építve, annak szerves folytatása.
Mivel új tantervet nyújtunk át, szükségét érezzük, hogy néhány „keretjellegű" gondolatot is közreadjunk. Vagyis bevezetőnk szándéka a „barátkoztatás", s egyben az anyag értő használatának elősegítése. Vissza

Tartalom

BEVEZETÉS 7
I. A FRANCIA NYELV TANÍTÁSÁNAK ELVEI 11
II. CÉLKITŰZÉSEK 11
1. A közoktatás keretei között folytatandó nyelvtanítás
általános céljai 11
2. A kialakítandó és fejlesztendő attitűdök és képességek 11
III. TANANYAG 13
A) Tevékenységek rendszere 13
1. Beszéd és kommunikációs kultúra fejlesztése 13
2. Olvasás - Szövegfeldolgozás 14
3. Helyesírás - Nyelvtan 14
4. írás - Szövegfeldolgozás - Fogalmazás 14
5. Bevezetés az irodalomtanításba 14
6. Ismeretterjesztés a francia nyelvű (frankofon) civilizációról 15
7. Önművelés - Önképzés - Bevezetés a kutatómunkába 15
B) Ismeretek rendszere 16
1. Témakörök, témák, műfajok, szöveghordozók 16
2. Fonetika 16
3. Helyesírás 16
4. Nyelvtan 16
5. Civilizációs ismeretek 17
A TANANYAG MEGJELENÉSE A TANÉVEK SORÁN 18
a) Tevékenységek rendszere 19
1. Beszéd és kommunikációs kultúra fejlesztése 20
1.1. Beszédszándékok 23
2. Olvasás - Szövegfeldolgozás 25
3. írás - Szövegfeldolgozás - Fogalmazás 27
4. Helyesírás - Nyelvtan 29
5. Bevezetés az irodalomtanításba 31
6. Ismeretek szerzése a francia nyelvű civilizációról 32
7. Önművelés - Önképzés - Bevezetés a kutatómunkába 34
b) Ismeretek rendszere 36
1. Témakörök, témák 36
2. Szövegfajták, műfajok (szöveghordozók) 37
3. Fonetika 37
4. Helyesírás 38
5. Nyelvtan 40
6. Civilizációs ismeretek 42
IV. ALKALMAZÁSRA JELÖLT TANESZKÖZÖK 44
A) Elsődlegesen jelölt taneszközök 44
B) Ajánlott taneszközök 45
V. TANÍTÁSSZERVEZÉS, MÓDSZERTANI JAVASLATOK 46
Tevékenységek indításának időrendje és hangsúlyos pontjai 48
VI. A NYELVTUDÁS KÖVETELMÉNYSZINTJEI 50
VII. SZAKIRODALOM 56

Sz. Tóth Gyula

Sz. Tóth Gyula műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Sz. Tóth Gyula könyvek, művek
Megvásárolható példányok
Állapotfotók
Programme
Állapot:
940 Ft
470,-Ft 50
4 pont kapható
Kosárba
3 antikvár könyvből 1 INGYEN!
Állapotfotók
Programme
Állapot:
940,-Ft
8 pont kapható
Kosárba
3 antikvár könyvből 1 INGYEN!