Előszó
Alapjaiban változott meg az iskolák felelőssége napjainkban saját működési feltételeik teremtésében, teljes tevékenységi rendszerük kidolgozásában, munkájuk, életük alakításában. Minden...
Tovább
Előszó
Alapjaiban változott meg az iskolák felelőssége napjainkban saját működési feltételeik teremtésében, teljes tevékenységi rendszerük kidolgozásában, munkájuk, életük alakításában. Minden intézménynek létérdeke, hogy szűkebb és tágabb környezete igényeit megismerje, saját eredményeit, sikereit pedig megismertesse, hiszen a gyermeklétszám drasztikus csökkenése miatt megindult a harc a tanulókért.
A tapasztalat azt mutatja, hogy az iskoláknak ott van jobb fennmaradási esélye, ahol a résztvevők (gyermekek, szülők, pedagógusok, fenntartók) egymás érdekeit figyelembe véve keresik a optimális együttműködési lehetőségeket. Olyan kooperációt érdemes megvalósítani, melyben az iskola, a makro- és mikrotársadalom elvárásait és kihívásait egyeztetni tudja a szülők igényeivel, a tantestületi szakmai-emberi kvalitásokkal, s mindehhez megnyeri a fenntartó jóváhagyását.
Különösképpen fontos és elmaradhatatlan ez az együttműködés a pedagógiai program készítésének időszakában, a stratégiai tervezés szakaszaiban.
A pedagógiai programok elkészítése közoktatási intézményeinkben a nevelőtestületek komoly, felelősségteljes erőpróbája. Elfogadása, illetve a fenntartók teendője és felelőssége. E kettős feladat szakszerű segítése viszont a pedagógiai szakmai szolgáltatást végző intézetek, illetve szakértők kötelessége.
Előnyösnek, hasznosnak mutatkozik, ha már a programkészítés időszakában partnerként együttműködik a három fél. Kiadványunk - a legfontosabb tennivalókra és szempontokra, az elméleti támaszt nyújtó és a gyakorlati lépésekhez is segítséget kínáló szakirodalomra és praktikus példákra hivatkozva - a szolgáltató oldaláról kíván segítséget nyújtani a pedagógiai programot készítő tantestületeknek, valamint a jóváhagyó és értékelést végző, végeztető intézményfenntartóknak.
Vissza