A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Programalkotás előtt...

Eszközök az általános művelődési központok önfényképéhez

Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: OKK Módszertani Intézet
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 159 oldal
Sorozatcím: Tovább...
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 29 cm x 20 cm
ISBN:
Megjegyzés: A könyv 500 példányban jelent meg.
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

A magyarországi általános művelődési központi (ámk-) mozgalom fejlődésében az utóbbi években hangsúlyossá vált az a felismerés, hogy a település művelődési (alapellátó) intézményeinek... Tovább

Előszó

A magyarországi általános művelődési központi (ámk-) mozgalom fejlődésében az utóbbi években hangsúlyossá vált az a felismerés, hogy a település művelődési (alapellátó) intézményeinek összevonásával - integrációjával - létrejött új intézmény, az általános művelődési központ működéséért elsősorban saját helyi társadalma előtt felelős, a működésére vonatkozó igényeket, elvárásokat innen veszi, alapvető programját saját helyi társadalmának művelődési folyamataira szegezve fogalmazza. A magyar ámk-k valóságát, küzdelmeit és kudarcait is jól ismerve valljuk, hogy a helyi társadalomnak való megfelelés - mi így nevezzük: környezetfüggőség - kihívásaival a legnehézkesebben tájékozódó, magára találó ámk is szembetalálkozott (s többnyire inkább szembetalálkozott, ha már az ámk cégtáblát kitűzte kapujára mint korábban önmagát működő óvodaként, iskolaként, könyvtárként, művelődési otthonként definiáló intézmény), s ezen - olykor megrázó - szembetalálkozás után valamivel jobb feltételekkel kísérelhet meg választ adni ezekre a kihívásokra. Választ adni? Inkább így írnánk: folyamatos dialógusban állni. Értelmiség és saját "népe". Az ámk házigazdái és látogatói. A magyarországi ámk-k tapasztalatait vizsgálva azt tapasztaljuk, hogy az intézmény házigazdáinak programalkotó tevékenysége egy olyan (mi így neveztük: transzmissziós) munka, melynek során a helyi társadalom művelődési folyamatait feltérképezvén fogalmazzák meg teendőiket, teendőik rangsorát, rendezik át szervezetüket, programjaikat, olykor tereiket is. (Még azt is tapasztaltuk, hogy hamar kátyúban reked az árak szekere, ha a programkeresés-programalkotás kiindulópontjának meghatározásánál alább adják annál a szintnél, amit a "művelődési folyamatok" szintjének neveztünk. "Alább adják" például akkor, ha azonmód a "művelődési tevékenységek" - programok, akciók, szervezeti formák - szintjéről fogalmazzák a programot. Vissza

Tartalom

Előszó 1
A társadalmi környezet adatai és tényei 6
Intézményi adatok 14
Az intézmény könyvtára 24
Dokumentumelemzés 30
A postaforgalom elemzése 33
Pillanatfelvétel 38
Nyomonkövető vizsgálat a kliens egy napjáról 46
Kliensidőmérleg 53
Forgalommérés - Útitárs tombolaakció 58
Módszeres megfigyelések ámk-foglalkozásokon 66
Szakalkalmazott-időmérleg 77
Tények és adatok egy falusi népművelő szakmai életéből 99
A pedagógus- és szakalkalmazotti terhelés néhány mutatója 108
A munkatársi kollektíva fluktuációja 110
Az ámk szervezeti klímája 116
Ötven pedagógiai szituáció 131
Vezetőkkel, ámk-vezetőkkel és szakalkalmazottakkal készített interjúk 147
Környezet és intézménye: rangsorkészítéssel kombinált csoportos interjú(k)
Felhasználható irodalom 159
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem