Bevezető | 7 |
A probléma természete | 9 |
Mi a probléma? | 9 |
A gyakorlati és az elméleti probléma | 10 |
A gondolkodás két szintje: a problémák két szintje | 11 |
A probléma viszonylagos és egyéni jellege | 14 |
Élmény és feszültség | 14 |
A probléma és a gondolkodás | 17 |
A probléma és a gondolkodásmód | 17 |
Problémamegoldás és reprodukció | 21 |
Probléma és emlékezet | 23 |
Probléma, reprodukció, emlékezet | 26 |
A probléma születése és megoldása | 30 |
A probléma "megnyitásának" útjai | 30 |
A "széttartó" és az "összetartó" gondolkodás | 34 |
A probléma megoládsa | 37 |
A megoldás igazsága | 41 |
Két alapelv | 41 |
A politikai probléma temrészete | 42 |
Milyen probléma a politikai probléma? | 42 |
A politikai probléma érzelmi telítettsége | 45 |
Érdekviszonyok a problémák mögött | 46 |
Az elmélet és a gyakorlat viszonya mint probléma | 47 |
A probléma tanulása | 51 |
A szavak magyarázata | 51 |
A tanulás ún. mezőelmélete és John Dewey tanuláselmélete | 52 |
Tanulás modellek | 54 |
A probléma tanulásának útjai | 57 |
A probléma problémája | 61 |
A prlbéma oktatáselméleti meghatározása | 61 |
Els megközelítés: atanulásleméletek | 61 |
Két következtetés és egy új kérdés: mi a tanítás? | 65 |
Második megközelítés: a tanítási stratégiák | 67 |
Harmadik megközelítés: a tudás "mint olyan" | 70 |
A didaktikai probléma két szintje | 72 |
A tanítás egyik áramlata: a közlő tanítás | 73 |
A tanítás másik áramlata: a problémamegoldó tanítás | 75 |
A tanítás áramlatai és a tanítási stratégiák | 78 |
A tanuláselméleti háttér | 79 |
A probléma tanításának kérdőjelei | 80 |
A problémamegoldó tanítás alapjai a politikai oktatásban | 81 |
Egy oktatástörténeti hipotézis | 81 |
Ami nem szorul bizoynításra | 85 |
Összekötő kapocs és jelzőtábla | 88 |
A politikai és az oktatási stratégiák egyésge | 91 |
A politikai oktatás felnőttoktatás | 92 |
A problémamegoldó tanítás didaktikai elemei | 95 |
A tanítási-tanulási folyamat mikrostruktúrája | 95 |
A problémamegoldó tanítás-tanulás mikrostruktúrája | 97 |
A problémamegoldás algoritmusai | 99 |
A problémamegoldó tanítás didaktiaki irányelvei | 101 |
A problémamegoldó tanítás módszerei és szervezete | 106 |
Struktúra, metodika, organizáció | 106 |
Módszertani minták | 109 |
Az organizáció igányei | 118 |
Befejező gondolatok | 121 |
Jegyzetek | 123 |
Irodalom | 127 |