Előszó | 3 |
Bevezetés | 5 |
Miért van szükség értékelésre? | 6 |
Mire nem jó az értékelés? | 7 |
Kinek végezzünk értékelést? Ki a "megrendelő"? | 8 |
Ki végezze az értékelést? | 8 |
Irányzatok az értékelésben | 9 |
Kísérleti irányzat | 9 |
Célközpontú irányzat | 9 |
Döntésközpontú értékelés | 10 |
Felhasználó-központú értékelés | 11 |
Reagálás-központú megközelítés | 12 |
Mit értékeljünk? | 12 |
folyamatértékelés | 13 |
Eredményértékelés | 14 |
Az eredményértékelés legfontosabb célváltozói | 14 |
Minőségi és etikai szempontok az értékelésnél | 15 |
Célcsoportok | 16 |
Részletezés | 18 |
Az értékelés folyamata | 18 |
Az értékelés helye a programban | 18 |
Az értékelés lefolytatása | 22 |
Az értékelés indikátorai | 23 |
az értékelés lefolytatásához használható ellenőrző kérdések | 24 |
Az értékelés bemutatása, az eredmények kommunikálása | 27 |
Az értékeléssel kapcsolatos további mutatók | 29 |
Nézzünk két példát! | 29 |
Az iskolában folyó prevenciós munka értékelése | 32 |
Az iskola viszonya a drogok használatához: iskolai drogpolitika, iskolai drogkoordináció | 33 |
A megelőző vagy éppen a drogtematikára felkészült tanárok jelenléte | 35 |
A program felépítése, folyamatos megfigyelése és az értékelés tervezése | 37 |
Az iskola kapcsolata a tágabb környezettel a megelőzés, illetve az egészségfejlesztés szempontjából | 37 |
Tréning programok értékelése | 39 |
Az intervenció tervezése | 39 |
A probléma | 40 |
Célcsoport-meghatározás | 41 |
Szükséglet/állapot felmérés - a preventív intervenció iránti igény | 42 |
A célok és a célcsoport meghatározása | 43 |
A program kiválasztása | 45 |
Források | 45 |
Az értékelés tervezése | 46 |
Alkalmazás: a program végrehajtása | 47 |
Értékelés | 47 |
Az értékelés eredményei alapján az intervenció újraindulhat | 51 |
Szóróanyagok, információs anyagok értékelése | 52 |
Az intervenció tervezése | 52 |
A probléma | 52 |
Célcsoport | 53 |
Állapot/szükséglet felmérés | 53 |
Célkitűzés - indikátorok | 53 |
Program kiválasztása | 53 |
Források - költségvetés - határidő | 54 |
Értékelés tervezése - folyamatértékelés | 54 |
Alkalmazás | 54 |
Értékelés - az értékelés eredményeinek kommunikálása | 54 |
Az értékelés eredményei alapján az intervenció újraindulhat | 55 |
Információs anyagok és szórólapok folyamatértékelése | 55 |
Kiegészítés az eredményértékelés lehetőségeiről | 66 |
Családi preventív intervenciók és értékelésük - az intervenció tervezése | 66 |
A probléma | 66 |
A célcsoport meghatározása | 68 |
Állapot/szükséglet felmérés | 70 |
Célkitűzés - indikátorok | 71 |
Program kiválasztása | 72 |
Források - költségvetés - határidő | 76 |
Értékelés tervezése - folyamatértékelés - eredményértékelés | 77 |
Alkalmazás: a program végrehajtása | 77 |
Értékelés - az értékelés eredményeinek kommunikálása | 78 |
Az értékelés eredményei alapján az intervenció újraindulhat | 78 |
Prevenciós programok értékelése 10 pontban | 79 |
Hivatkozások | 82 |
Tartalomjegyzék | 85 |