Előszó
"A Practise Together I-II. munkáltató tankönyv, amely két egymásra épülő kötetből áll. A könyv tananyagát változatos logikai játékok, rejtvények teszik érdekessé és szórakoztatóvá. Az igényesen összeállított nyelvtani alapismeretek észrevétlenül, nehézségek nélkül rögzülnek. A tematikai egységek a nyelvkönyvekben leggyakrabban előforduló témákat készítik elő. Olyan alapot biztosítanak, amelyre a továbbiakban bármely más típusú tankönyv építhet. Az eddigi gyakorlatban jól szolgálta a Project English előkészítését. A könyv egy-egy téma szókincsét olyan sokirányúan forgatja, hogy a hagyományos értelemben vett szótárazást és szótanulást a képes szótár használatával feleslegessé teszi. A könnyű szótanulási módszer gyorsítja és fejleszti a jó beszédkészséget.
A tanárok számára biztosítja a differenciálás lehetőségét. A feladattípusok megkönnyítik és mgrövidítik az órára való felkészülést, újabb játékos feladatokra ösztönöznek. A jó hangulatú, élvezetes angolórákon a gyerekek megszeretik az angoltanulást. Tanári kézikönyv és hanganyag segíti az oktatási munkát. A kézikönyv módszertani útmutató, és tanmenetet is javasol. A tankönyvet már az írni-olvasni tudó gyerekek is használhatják, de különösen ajánlott a 3., illetve 4. osztályoknak. A hanganyag dalokkal, mondókákkal, párbeszédekkel és olvasási gyakorlatokkal segíti a helyes kiejtés elsajátítását.
A pszichológiából jól ismert, hogy annál maradandóbb lesz a megtanulandó anyag, minél több érzékszervünkre hat. Ezért kevés a jó tanításhoz a tankönyv. A 8-9-10 éves korú gyerekek életkori sajátossága, a játék szeretete, a tanár számára kötelezővé teszi, hogy minden lehetőséget használjon fel a játékra.
A következőkben csoportosított játékok korántsem merítik ki a lehetőségeket, így bátran támaszkodjunk teremtő fantáziánkra, keressük a mozgásos, énekes és fantáziajátékokat. Ahol erre mód nyílik, ne felejtkezzünk el a video használatáról sem.
A tankönyv segíti a jó beszédkészség kialakítását. Igényesen törekedjünk az írás és olvasás gyakorlására is, ami eléggé időigényes még ebben az életkorban. A hangzóanyag nélkülözhetetlen része a tanításnak. A helyes hangsúlyok, a ritmus és a dallam megfigyelése és utánzása nélkül a hlyes angol kiejtés nem képzelhető el. Természetesen a tanár módszerbeli függetlensége és önállósága dönti el, hogy mikor mennyi és milyen aktivitást kíván az osztálytól. Ezt az osztály minősége is befolyásolja. Az alábbi segítség senki számára nem kötelező: kinek-kinek saját módszertani tartalékaitól függ, hogy mennyit és hogyan fog belőle igénybe venni."
Vissza