1.056.329

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pozitív fegyelmezés

Gyakorlati kézikönyv, amely segítséget nyújt gyermekünk felelősségtudatának, problémamegoldó és együttműködési készségének kifejlesztéséhez

Szerző
Szerkesztő
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Reneszánsz Könyvkiadó Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Fűzött kemény papírkötés
Oldalszám: 315 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-615-5336-09-6
Megjegyzés: Fekete-fehér ábrákkal.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

Jane Nelsen pozitív fegyelmezésről szóló könyve szokatlan hangot üt meg a magyar gyereknevelési irodalomhoz szokott olvasó számára. A szerző leleplezi, hogy a hagyományos büntetőeszközök a gyerek megalázására épülnek, amire ép lelkű gyerek csak ellenállással vagy önfeladással reagálhat. A könyv célja, hogy segítsen a bevett fegyelmezési eszköztárunkat olyan eszközökkel leváltani, amelyek határozott korlátokat állítanak, de egyben jellemformálóan hatnak, a felelősség és az életismeret irányába terelik a gyereket, miközben mentesek a megalázástól és az öncélú, rejtett bosszúvágytól hajtott büntetéstől. Nem kell ezt szégyellni: Nelsen fegyelmezni akar, de pozitív, azaz a személyiségfejlődést és a kapcsolatokat előrevivő formában. A Pozitív fegyelmezés hasznos tippeket, eszközöket adhat azoknak, akik az egyensúlyt keresik szabadon engedés és korlátozás között. A könyv egyaránt szól szülőknek és tanároknak - mindenkinek, aki a hagyományos eszközöket valóban hatékonyakkal szeretné... Tovább

Fülszöveg

Jane Nelsen pozitív fegyelmezésről szóló könyve szokatlan hangot üt meg a magyar gyereknevelési irodalomhoz szokott olvasó számára. A szerző leleplezi, hogy a hagyományos büntetőeszközök a gyerek megalázására épülnek, amire ép lelkű gyerek csak ellenállással vagy önfeladással reagálhat. A könyv célja, hogy segítsen a bevett fegyelmezési eszköztárunkat olyan eszközökkel leváltani, amelyek határozott korlátokat állítanak, de egyben jellemformálóan hatnak, a felelősség és az életismeret irányába terelik a gyereket, miközben mentesek a megalázástól és az öncélú, rejtett bosszúvágytól hajtott büntetéstől. Nem kell ezt szégyellni: Nelsen fegyelmezni akar, de pozitív, azaz a személyiségfejlődést és a kapcsolatokat előrevivő formában. A Pozitív fegyelmezés hasznos tippeket, eszközöket adhat azoknak, akik az egyensúlyt keresik szabadon engedés és korlátozás között. A könyv egyaránt szól szülőknek és tanároknak - mindenkinek, aki a hagyományos eszközöket valóban hatékonyakkal szeretné leváltani, vagy ilyeneket is beépíteni az eszköztárába. A Pozitív fegyelmezés hasznos és gondolatébresztő adalék bármely gyerekekkel foglalkozó ember számára. Vissza

Tartalom

Előszó13
Bevezető és köszönetnyilvánítás15
Előszó a 25. jubileumra készült kiadáshoz19
A pozitív megközelítés27
Óvakodjunk attól, ami már bevált!36
Ha nem szigor és nem engedékenység - akkor mi?38
Egyszerre légy emberséges és határozott39
Az ellentétek vonzzák egymást: amikor az egyik szülő kedves, a másik pedig erélyes43
Hogyan segíthetünk a gyereknek abban, hogy azt érezze: ő fontos és tartozik valakihez (kapcsolat)44
Hatékony-e hosszú távon?44
Harmonikus személyiséget eredményező, értékes és jellemformáló társas és életvezetési készségek tanítása45
A pozitív fegyelmezés útja45
Áttekintés46
Néhány alapfogalom49
Önbecsülés - egy illuzórikus fogalom50
A gyerekek meggyőzése52
Milyen érzés van a tetteink vagy a szavaink mögött?54
Adleri alapfogalmak56
Áttekintés68
A születési sorrend jelentősége71
Elsőszülöttek73
A legfiatalabb gyerekek74
Középső gyerekek76
Egykék77
Kivételek a fenti szabályok alól78
Családi légkör80
Hogyan használhatjuk a születési sorrend ismeretét a gyerekek ösztönzésére?81
A születési sorrend és a házasság83
A születési sorrend és a tanítási stílus84
Csoportos gyakorlat85
Áttekintés86
Miért viselkedik rosszul a gyerek?87
Felelősségre vonás - szemrehányás és megszégyenítés87
Mit nevezünk rossz viselkedésnek?88
Hogyan tudjuk felismerni a tévhiteket és a téves célokat?95
Hogyan bátorítsuk a különböző téves célokat követő gyerekeket?98
A téves cél tudatosítása104
Az elkeseredés mértéke106
Ha kamaszokkal van dolgunk109
Áttekintés110
Óvakodjunk a logikus következményektől115
Természetes következmények117
Döntsük el, mit fogunk tenni119
A logikus következmények121
Elterelés124
A téves célok és a logikus következmények126
Néha a hozzáálláson kell változtatni127
Vonjuk be a gyerekeket128
Áttekintés132
Összpontosítsunk a megoldásra!135
Elvonulás140
Érdeklődő kérdések144
Áttekintés146
Hogyan bátorítsuk hatékonyan a gyereket?149
Időzítés151
Kölcsönös tisztelet152
A fejlődésre törekedjünk, ne a tökéletességre154
Az erősségekre építsünk, ne a gyengeségekre155
A helytelen viselkedés más irányba terelése156
Jóvátétel156
Ne törődjünk a társadalmi nyomással158
Töltsünk időt kettesben159
Dicséret helyett bátorítás162
Kritika helyett bátorítás165
Az önértékelés fejlesztése165
Szánjunk időt a tanításra166
Teendőlista168
A hibák arra valók, hogy tanuljunk belőlük168
Érdeklődő kérdések169
Öleld meg!169
A gyerek nézőpontja171
Áttekintés172
Az osztálygyűlés175
A sikeres osztálygyűlés177
Az osztálygyűlés céljai180
Hogyan vezessük be az osztálygyűlést?183
Hogyan viselkedjék a tanár?187
Gyakori kérdések191
Egyéb javaslatok199
Áttekintés202
A családi gyűlés205
Miben különbözik a családi gyűlés az osztálygyűléstől?207
A családi gyűlés menete208
Különleges esetek215
Hogyan tegyük érdekesebbé a családi gyűléseket?218
A családi étkezések megtervezése222
Áttekintés224
Hogyan hat a felnőtt személyisége a gyerekére?227
Mik azok az életmódbeli prioritások?229
Az elsődleges prioritásunk felismerése233
Az életünk viselkedésmintája234
A másodlagos prioritásunk felismerése235
Életmódbeli prioritás és a nevelési-tanítási stílus236
Egymással ütköző életmódbeli prioritások243
Áttekintés245
Gyakorlat az életmódbeli prioritások megértéséhez245
Az eszközkészlet összeáll247
A fürdőszoba-módszer247
A regény-módszer248
A gyerek is elvonulhat250
Azt határozzuk el, hogy mi magunk mit fogunk tenni, ne azt, hogy mire próbáljuk rávenni a gyereket252
Lélekben is elvonulhatunk255
Hogyan kerüljük el a reggeli veszekedéseket?256
Időbeosztás257
Hogyan kerüljük el a fektetés körüli vitákat?257
Elalvás előtti beszélgetés259
Hogyan kerüljük el a veszekedéseket az étkezéseknél?260
Vonjuk be a gyerekeket261
Ne avatkozzunk be a gyerekek veszekedéseibe261
Nonverbális jelek266
Választási lehetőségek268
"Amint... Máris..."269
Zsebpénz270
Áttekintés271
Szeretet és öröm otthon és az iskolában275
Három emlékeztető275
Meglátni a jót280
Ne tételezzünk fel rosszat a gyerekről!281
Fejezzük ki a feltétlen szeretetünket!281
Az együttműködés négy lépése285
A személyes példánkkal tanítsunk kommunikációs és problémamegoldó készségeket!286
Segítsünk a gyerekeknek a felelősségtudatuk kialakításában!288
Mi is vállaljuk a felelősséget!288
Érezz együtt önmagaddal!289
Szilárdítsuk meg a tudásunkat!290
Áttekintés291
1. Függelék: Hogyan indítsunk pozitív fegyelmezési tanulócsoportot?293
Hogyan fogjunk hozzá?293
Kérdőív problémamegoldáshoz294
Szórólap minta294
A szülőcsoport menete295
Milyen nehézségek adódhatnak a csoporttagok interakciói során?297
Kérdőív problémamegoldáshoz300
A problémamegoldó kérdőív használata301
2. Függelék: Kortárs tanácsadás: a társadalmi felelősségvállalás fejlesztése305
Valóságterápia305
Szerepjáték307
3. Függelék: Levél a szülőknek309
Hivatkozások313

Jane Nelsen

Jane Nelsen műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Jane Nelsen könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem