1.062.132

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Pozicionálás

Harc a vevők fejében elfoglalt helyért

Szerző
Fordító
Lektor
Budapest
Kiadó: Bagolyvár Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 194 oldal
Sorozatcím: Marketing
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 18 cm x 13 cm
ISBN: 963-9071-38-2
Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

Bevezetés9
Túlkommunikált társadalmunk egyik legnagyobb problémája a kommunikációs folyamatok rossz hatékonysága
A megoldás kulcsa: a pozicionálás
Mit jelent a pozicionálás?12
Sokan nincsenek tisztában azzal, hogy mi a kommunikáció szerepe az üzleti életben és a politikában.
Túlkommunikált társadalmunkban meglepően kevés üzenet jut el a címzetthez.
A megoldás az, hogy a cégek egy stabil "pozíciót" építenek ki maguknak a vevőjelöltek koponyájában.
Ennek során figyelembe kell venniük mind saját, mint versenytársaik erősségeit és gyengéit.
Támadás a fejekben elfoglalt helyért17
Túl sok a cég, túl sok a termék, és túl nagy a marketingzaj.
Amerikában az egy főre eső átlagos éves reklámráfordítás 376 dollár
Behatolás a koponyába24
A koponyába való behatolás könnyebbik módja az, ha elsők vagyunk.
Ha nem lehetsz első, meg kell próbálnod a már ott lévő termék, politikus vagy személy ellenében pozicionálnod termékedet.
Koponyánk kis létrafokai32
Túlkommunikált társadalmunkban az emberek úgy védekeznek a rájuk zúduló termék- és információáradattal szemben, hgoy megtanulják rangsoroli és a koponyájukban lévő terméklétra egyes fokain elhelyezni a termékeket
A rent-a-car üzeletben például a Hertz, az Avis és a National foglalja el a terméklétra felső három fokát.
Nem juthasz innen oda39
Egy olyan pozíció elleni frontális támadás, mint amilyet az IBM birtokol a számítógéppiacon, bármely versenytárs részéről csupán hiú ábránd.
Mégis sok cég hagyta figyelmen kívül a pozicionálásnak ezt az alaptörvényét, amiért súlyos árat kellett fizetnie
A piacvezető pozicionálása44
Ahhoz, hogy piacvezetővé válj, elsőként kell behatolnod a vevőjelölt koponyájába - aztán mindent meg kell tenned, hogy ottmaradj
Egy piackövető pozicionálása53
Ami működik a piacvezetőnél, nem feltétlenül működik egy követő esetében
A "futottak még" termékeknek olyan szabad helyet, űrt kell találniuk, amelyet még nem foglalt el senki.
A verseny átpozicionálása61
Ha nem találtál szabad űrt, újat kell teremtened - méghozzá a verseny átpozicionálásával
A Tylenol átpozicionálta az aszpirint, hogy szabad űrt teremtsen magának
A név ereje69
A pozicionálási korszak legfontosabb marketingdöntése a név kiválasztása.
Túlkommunikált társadalmunkban a névnek már önmagában is hatalmas ereje van.
A névtelenség csapdája82
Egy időben sok hosszú és bonyolult névvel rendelkező cég tért át a rövidség kedvéért nevének kezdőbetűiből alkotott betűszó használatára.
Ez a stratégia azonban ritkán működik
A potyautas-csapda92
A lineáris választékbővítés az elmúlt évtized nagy marketingbetegsége.
A fejezet bemutatja, miért nem működik ez a módszer.
Amikor működik a lineáris választékbővítés110
Vannak esetek, amikor valóban működik ez a stratégia (mint például a GE esetében)
A fejezetben áttekinthetjük, mikor használjuk a cégnevet és mikor adjunk inkább új nevet termékünknek.
Egy cég pozicionálása: a Xerox120
A másológép-pozíciót a Xerox birtokolja.
De vajon hogyan pozicionálja magát a cég, ha az irodai automatizálás irányában kíván terjeszkedni?
Egy ország pozicionálás: Belgium129
Egy olyan nemzeti légitársaság számára, mint a Sabena Belgium World Airlines, a problémák megoldása a következő: ne a légitársaságot, hanem a célországot pozicionáld
Egy sziget pozicionálása: Jamaica134
"Selymes homok és szörf" - ez a Karib-tengeri szigetekről kialakult képi közhely tárgya
Vajon hogyan építsünk fel ezek után egyedi pozíciót a térség egyik szigetére?
Egy termék pozicionálása: Milk Duds138
Hogyan hatol be egy szűkre szabott reklámköltségvetéssel rendelkező termék a vevőjelöltek koponyájába, mint a csokiszeletek tartós alternatívája?
Egy szolgáltatás pozicionálása: Mailgram141
Miért kell egy merőben új szolgálatatást a régi ellenében pozicionálni?
Egy Long Island-i bank pozicionálása147
Hogyan vágott vissza egy bank, amikor New York bankóriásai megpróbáltak betörni a területére?
Egy New Jersey-i bank pozicionálása154
Egy pozíció felépítésének egyik legbiztonságosabb módja, ha sikerül megtalálniuk versenytársuk gyenge pontját
Egy síparadicsom pozicionálása: Stowe158
Hogyan vihetünk hitelességet reklámjainkba egy külső szakértő segítségével?
A katolikus egyház pozicionálása161
Még társadalmi intézmények is profitálhatnak a pozicionálás koncepciójából.
A fejezet bemutatja a római katolikus egyház pozicionálásának azokat a logikus lépéseit, melyeken végül is elmulasztottak megtenni
Önmagad és karriered pozicionálása167
Sokat profitálhatsz abból, ha saját karriered építése során is alkalmazhatod a pozicionálást.
Az alaptörvény: ne próbálj mindent magad csinálni.
Keress inkább egy lovat, és üld meg.
Saját vállalkozásod pozicionálása175
Ahhoz, hogy egy pozicionálási programba belevágj, előbb válaszolnod kell hat kérdésre
Hogyan játsszuk a pozicionálási játékot?
Ahhoz, hogy sikeres légy a pozicionálásban, szükséged van egy bizonyos attitűdre.
Képesnek kell lenned arra, hogy "kifordított" helyett "befordított" módon gondolkodj.
Ez türelmet, bátorságot és erős személyiséget igényel.
Tárgymutató192
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem