1.062.442

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Postagazdaságtan

Szerző
Szerkesztő
Lektor
Budapest
Kiadó: Műszaki Könyvkiadó
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Tűzött kötés
Oldalszám: 36 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 23 cm x 17 cm
ISBN: 963-10-4846-2
Megjegyzés: Tankönyvi szám: 37071.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

Részlet:

"A szocializmus építése minden vállalattól egyre nagyobb feladatok vállalását és teljesítését követeli meg. Ezért igen fontos annak ismerete, hogy a vállalat tevékenységében a gazdasági... Tovább

Előszó

Részlet:

"A szocializmus építése minden vállalattól egyre nagyobb feladatok vállalását és teljesítését követeli meg. Ezért igen fontos annak ismerete, hogy a vállalat tevékenységében a gazdasági jelenségeknek mi a tartalmuk és milyen összefüggés van közöttük.
A munkás elsősorban saját vállalatánál érzékeli munkájának eredményét. Ez anyagi és erkölcsi elismerésben fejeződik ki. A postás kézbesítő, a távbeszélő műszerész jó vagy rossz munkája hatással van a Posta - mint vállalat - eredményére; közösek az egyén és a vállalat érdekei." Vissza

Tartalom

Bevezetés / A postagazdaságtan fogalma, tanításának célja3
A vállalat, az üzem kapcsolatrendszere, működése7
A hírközlés feladata, a Posta tevékenységi köre7
A Postatörvény rendelkezése, alkalmazása7
A hírközlés termelési profilja9
A javítási, karbantartási munkák megszervezése a Postán10
A Posta mint a népgazdaság nagyvállalata11
A Posta szervezeti felépítése11
A Postavezérigazgatóság szervezete13
A középfokú postaszervek csoportsítása13
A postai végrehajtó szervek15
A vállalat - a Posta - külső kapcsolatai, funkciói16
A Posta és az igénybe vevők közötti kapcsolat16
A Posta nemzetközi kapcsolatai17
A vállalati gazdálkodás eredményessége19
A vállalati gazdálkodás fogalma, célja a Posta vállalati gazdálkodása19
A teljesítmény és az árbevételek a hírközlésben20
A hírközlési szolgáltatásokkal szembeni igények jellege és mérése20
A hírközlési teljesítmények és bevételek meghatározása21
A termelési ráfordítás, a termelési költség, a kiadás fogalma23
A költség, a kiadás és az önköltség fogalma23
A költségek csoportosítása23
Az önköltségcsökkentés eszközei26
A vállalati eredmény és a jövedelmezőség27
A munka termelékenysége28
A munka termelékenységének fogalma és mérése a hírközlésben28
A hírközlés termelékenységi mutatószámai30
A termelékenység változását befolyásoló tényezők31
A gazdaságosság és a hatékonyság fogalma, érvényrejutásuk a postai szolgáltatás ellátása mellett32

Dr. Piros Istvánné

Dr. Piros Istvánné műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Dr. Piros Istvánné könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem