1. szám | |
Hegedűs András: "Engem Félegyháza tett íróvá" | 1 |
Dr. Füle Sándor: Tanítóképző intézetek új rendszerű gyakorlati képzése | 4 |
Dr. Kerékgyártó Imre: Az emberi kapcsolatok | 6 |
Dr. Zukovits Imre: Az aktivitás megvalósításának módjai és lehetőségei | 16 |
Jósa Zoltán: Az evolúciós szemléletre nevelés tartalmi kérdései "A növényvilág fejlődéstörténeti áttekintése" c. témában | 23 |
Műhely | 33 |
Szeléndi Gábor: Ahaza földje, természeti kincsei és a hazafias nevelés | 33 |
Regőczey József: A grafoszkóp és oktatógép kombinált alkalmazása | 35 |
Kamondi Istvánné: A grafoszkóp és az oktatógép alkalmazása kémia órán | 37 |
Dr. Hajzer Lajos - Dr. Hajzerné Tóth Erika: Mit és hogyan tudatosítsunk orosz helyesírásból az általános iskolában? | 40 |
Kovács Iván. A kézilabdázás technikai elemeinek módszeres oktatása. Labda nélküli technikai elemek | 44 |
Pósa Lajos: Egyszerű meteorológiai állomás felszerelése és működtetése | 46 |
Vörös Károlyné: A könyv felhasználása az oktató-nevelő munkában | 52 |
2. szám | |
Dr. Kerékgyártó Imre: Konfliktusoka pedagógiai közösségben | 57 |
Dr. Merétei Klára: A gyakorló iskolák egészségügyi helyzete | 67 |
Kelendi Gyuláné: Önkormányzat az általános iskolában | 68 |
Dr. Baksa József: túlkorosság - egyéni bánásmód - közösségi nevelés | 72 |
Hoffmann Ottó: Folyamatosság és fokozatosság a fogalmazástanításban | 75 |
Dr. Zukovits Imre: Az élettel való kapcsolat megvalósítása az iskolai oktatásban | 81 |
Bálint József: A függvényszerű gondolkodás fejlesztése az elektromos mérőműszerek tanítása kapcsán | 87 |
Fiatal nevelők fóruma | 92 |
Műhely | 94 |
Dr. Tóth Lajos: A tanulók ellenőrzésének és osztályozásának időszerű kérdései | 94 |
Dr. Bellyei László - Richter Sándorné: Hogyan gyakoroltatjuk a szóbeli fogalmazást a 4. osztályos olvasásórákon | 98 |
Szerencsi Sándor: A számtan-mértan órák tervezése az 1-4. osztályban | 101 |
Tóth József: Az alma egyszerű metszetrajzai, színes papírból kivágott metszetekkel sordísz tervezése | 107 |
Kovács Iván: A kézilabdázás technikai elemeinek módszeres oktatása. Labdával végzett technikai elemek | 111 |
Szemle | 115 |
Dr. Tóth Lajos: A 6-10 éves korú tanulók értelmi erőinek fejlesztéséről (Tapasztalatgyűjtemény) | 115 |
Vörös Károlyné: A képes történelem és a képes földrajz | 116 |
3. szám | |
Dr. Komlósi Sándor: Kutatásmódszertani szeminárium neveléstudományi kutatók számára | 121 |
Dr. Kerékgyártó Imre: Kommunikáció az iskolában | 125 |
Dr. Török Lászlóné: személyiségjegyek gyűjtése a szociometriai módszerek alkalmazásával az osztályközösség fejlesztése érdekében | 132 |
Dr. Méretei Klára: A gyakorlóiskolák egészségügyi helyzete | 143 |
Dr. Baksa József: Túlkorosság - egyéni bánásmód - közösségi nevelés | 147 |
Hoffmann Ottó: Folyamatosság és fokozatosság a fogalmazástanításban | 153 |
Műhely | 157 |
Dr. Hadnagy János: Feladatlapok alkalmazása a környezetismeret tanításában | 157 |
Szűcs Bertalan: A birtokos jelző tanítása az általános iskola hetedik osztályában | 162 |
Szemle | 167 |
Vörös Károlyné: Nagy emberek élete | 167 |
Tóth Lajos: Nevelőmunka a középiskolában | 171 |
Könyvismertető | 172 |
4. szám | |
Kelendi Gyuláné: Miért nem osztályozunk? | 177 |
Bozzai László: A Pedagógusjelöltek I. Országos Találkozója | 179 |
Dr. Füle Sándor: Tanárképző főiskolák új rendszerű gyakorlati képzése | 181 |
Dr. Kerékgyártó Imre: Az értekezletek lélektana | 184 |
Dr. Geréb György: A "didaktogén ártalom" néhány sajátossága a terhelő hatások tükrében | 191 |
Dr. Hadnagy János: Ellenőrzés, értékeés, osztályozás tantárgypedagógiai problémái a környezetismeret oktatásának folyamatába | 196 |
Hoffmann Ottó: Az elbeszélő fogalmazás tanítása | 201 |
Fiatal nevelők fóruma | 211 |
Boor Éva - Gyaraki Etelka: Diákkörök az országos szakmai konferencián | 211 |
Műhely | 213 |
Dr. Kiss Albertné: Feladatlapok a hetedik osztályban kötelező házi olvasmány feldolgozásához | 213 |
Zsolnai Józsefné: Magatartás- és üzenőfüzet együtt | 219 |
Dr. Erdei Mihály: Az orosz alaktani terminusok és magyar megfelelőik az általános iskolai orosz nyelvoktatásban | 220 |
Kozma Róbert: Építőkészlet | 221 |
Pósa Lajos: Iskolai meteorológiai állomás Lajosmizsén | 228 |
Szemle | 229 |
Vörös Károlyné: Neked írták, rólad szól, a te könyved a Sirály! | 229 |
5. szám | |
Ködöböcz József: Gyakorló pedagógusok továbbképzése a Sárospataki tanítóképző Intézetben | 233 |
Dr. Kerékgyártó Imre: A pedagógus és a társadalom | 240 |
Gulácsi Éva: A megelőzés pszichológiai "hátterének" néhány kérdése a gyermek- és ifjúságvédelemben | 245 |
Horváth Dénes - Pásztor Ágnes: Az elemi formák bonyolultsága. Egy konkrét feladatsor feldolgozása közben felmerült problémák | 249 |
Hadházy Tibor: Televíziós tanítási óra hatékonyságának vizsgálata | 262 |
Fiatal nevelők fóruma | 272 |
Hornyák Krisztina - Juhász Teréz: Működő rajzos modellek a fizikatanításban | 272 |
Műhely | 276 |
Fügh Rezsőné - Bugár Ferencné: A feladatlapok alkalmazásának lehetősége és módjai az 1. osztály olvasás tanításában | 276 |
Dr. Sásdi Imréné: Kiscsoport alakítása az általános iskola első osztályában | 282 |
Dr. Hencz Aurélné: Gondolatok a fogalomalkotásról | 284 |
Kovács Margit: Gyakorló óra matematikából csoportfoglalkozással | 285 |
Kunráth Sándor: Az osztályfőnök nevelőmunkája | 286 |
Kozma Róbert: Építőkészlet | 288 |
Tóth Róbert: Építőkészlet | 294 |
Tóth József: Vízszintes helyzetű körlap távlati ábrázolása, sordísz tervezése az 5. osztályban | 293 |
T. Aszódi Éva: A vers hatalma | 307 |
Szemle | 307 |
Dobcsányi Ferenc: Hagyományos nyelvtan - modern nyelvészet | 308 |
Dr. Gazsó István: A függvények és tanításuk az általános iskolában | 308 |