kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Relaxa Magyar-Német Innovációs Kft. |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Ragasztott papírkötés |
Oldalszám: | 234 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 18 cm x 12 cm |
ISBN: | |
Kék balett (Táncjáték) | 5 |
A szerelem | 7 |
Idill, némi szorongással | 7 |
Lepke az üvegburában | 8 |
Az ellenségek | 8 |
Az első varázslat | 9 |
A második varázslat | 10 |
A magány | 11 |
Az élő és a holtak | 11 |
Az Árnyak bosszúja | 11 |
Út a semmibe | 13 |
Útvesztő (Játék két részben) | 15 |
Délelőtt | 17 |
1. jelenet | 17 |
2. jelenet | 20 |
3. jelenet | 27 |
4. jelenet | 34 |
5. jelenet | 37 |
6. jelenet | 45 |
7. jelenet | 51 |
Délután | 55 |
8. jelenet | 55 |
9. jelenet | 60 |
10. jelenet | 69 |
11. jelenet | 74 |
12. jelenet | 82 |
Isten komédiásai (Játék két részben) | 86 |
I. rész | 87 |
1. jelenet | 87 |
2. jelenet | 100 |
3. jelenet | 108 |
II. rész | 115 |
4. jelenet | 115 |
5. jelenet | 124 |
6. jelenet | 131 |
Színes pokol (Lélektani tanulmány) | 140 |
Előszó | 141 |
A pokol első köre: A komédiás és a varázsló | 145 |
Színésztípusok | 145 |
Az ösztönös és a tudatos színész hamis fikciója | 145 |
A komédiás | 146 |
A varázsló | 146 |
A látszat csalásai és paradoxonjai | 147 |
Én vagyok az | 147 |
Miért csal a látszat? | 148 |
Valami a szerző lelkéről és szakmai kétségeiről | 148 |
A személyiség: halmazat | 149 |
Még mindig pszichológia | 149 |
Utak és kétségek | 149 |
A belső monológ | 150 |
A komédiás figyelme | 151 |
A varázsló alkotása | 151 |
A maszk | 152 |
Aki meztelenül szeretne játszani | 152 |
Az engedelmes és a lázadó kreatúra | 152 |
A rendező mint pedagógus | 153 |
Induktív rendezés | 154 |
A megfeszített isten | 15 |
A teremtmény nem munkatárs | 155 |
A megtermékenyülés csodája | 156 |
Az anyaméh | 156 |
Deduktív rendezés | 157 |
A varázsló korrigálhatatlansága | 157 |
A színész és a rendező | 158 |
Az ensemble-színház gyötrelmei | 159 |
A karakter súlya és súlytalansága | 159 |
Már a régi görögök... | 160 |
Katarzis és mimézis | 160 |
A katarzis az önmagunkra ismerésből fakad | 160 |
A katarzist megszenvedjük, a mimézist élvezzük | 161 |
Introverzív és extraverzív lehetőségek az alkotásban és a műélvezetben | 161 |
A pokol mélyebb bugyrai: Az üres edény | 162 |
Az egyetlen valóság | 162 |
Színészrezervátum | 163 |
A színház a színész otthona | 163 |
Csak a színházban történhet esemény | 164 |
A színház kultikus atmoszférája | 164 |
A színészet - állapot | 165 |
A színészetet nem lehet abbahagyni | 165 |
Szabadnap az Én-től | 165 |
Az örök vámpír | 166 |
Minden eladó | 166 |
A szélsőségek hajszolása | 166 |
Az oldhatatlan magány | 167 |
A színész maradékai | 167 |
Az őszinte hazugság | 168 |
Júlia az ágyban | 168 |
A bizonytalan órák | 168 |
Az elkallódás rémülete | 169 |
Mint aki vízen él | 169 |
Idillek | 170 |
Csalóka percek | 170 |
Mibe lehet belehalni? | 170 |
Aki megmenekülhet | 171 |
Az egyetlen közösség | 172 |
A csend félelme | 172 |
A hagyma | 172 |
A belső lazaság | 173 |
Az örök most | 174 |
Lázadás a monoton feszültségek ellen | 175 |
A feszültségek hullámzása | 176 |
Végletek | 176 |
A belső egyenetlenség | 177 |
Az ámulat | 177 |
A morális megmenekülés | 178 |
A pszichoterápia veszélyei | 179 |
Mondd meg, ki vagyok! | 179 |
A mulandóság iszonya | 179 |
Jel és bizonyíték | 180 |
A művész védtelensége | 181 |
A közvélemény felelőssége | 182 |
A pokol feneke: Az áttűnések káprázata | 184 |
A tagadás szabadsága | 184 |
Én és Nem-Én | 184 |
Az önmagára eszmélt ember határkeresése | 185 |
A kör és az ellipszis | 186 |
Az egyértelműség igénye | 186 |
A tagadás paradoxonjai | 187 |
A tagadás mint a szabadság illúziója | 188 |
Az ütközés mint határcövek | 188 |
Bázisok | 189 |
A mindig újító és megújuló | 190 |
A pasa vagy a matriarcha | 190 |
A másfelé figyelő | 191 |
A mindig szolgáló | 191 |
Legenda a színész sorsáról | 191 |
Lehet kikukucskálni az álarc mögül? | 191 |
A kalandozások kora | 192 |
Közbevezetett pszichológia: A kísérleti műhely | 193 |
Kemény és lágy módszerek | 193 |
A pszichológia kisebbrendűségi komplexuma | 193 |
A kemény módszerek korlátai | 194 |
Szakmai gondok további csempészete: A sejtés joga | 195 |
Az esszé száműzetése | 195 |
A megismerés nehézségei | 195 |
A sejtés joga | 196 |
A megsemmisülés két végpontjáról | 196 |
Két ördög között | 196 |
Gyökerek engedése és felszedése | 197 |
A más és a másképp elfogadásáról | 198 |
A félreértés veszélyeiről | 198 |
A pszichológia nem dolgozik értékítéletekkel | 199 |
A fejlődés vulgáris szemlélete | 199 |
A kamaszkor csúcsai | 200 |
Az isteni szerep | 200 |
A társadalmi egyenlőség nem jelent pszichológiai azonosságot | 201 |
A tudós és a művész megismerése | 201 |
A mítosz és a mágia a művészetben | 202 |
A kultuszhoz hűtlen kultúra | 203 |
A prométheuszi láng: Én | 203 |
A "Mi" és az "Én" | 203 |
Az Én terhei | 204 |
A művész luciferi áldozata | 205 |
A színész és a közössége | 205 |
Racionalitás és intellektuális csömör | 205 |
A színház erőfeszítései a hatás érdekében | 206 |
A művészet onániája | 207 |
Kísérletek a menekülésre | 207 |
A színésznő maszkulinitásáról | 208 |
A szupernő | 208 |
Bizalmatlanság a totális viselkedésformákkal szemben | 209 |
A túlságosan szelíd ember indulatai | 209 |
Az erénycsősz szexuális fantáziája | 209 |
Kételyek a produktivitás ügyében | 210 |
Kétségek a nőiség freudi értelmezésében | 210 |
A náthás nő és a náthás férfi | 211 |
Kit zárnak ketrecbe? | 211 |
A gyermekszülés képességének döntő jelentősége | 212 |
Az impotencia női megfelelősége nem a frigiditás, hanem a meddőség | 212 |
Biológiai kreativitás | 213 |
A férfi fokozott teljesítményre késztetettsége | 213 |
Janisági komplexus | 214 |
A színészet férfiasan produkciós pálya | 215 |
Férfiak és nők kapcsolatteremtésének sémája | 215 |
Ki nyitottabb a kaland felé? | 216 |
Hivatás és női szerep összeütközése | 216 |
A színészgyerekre leselkedő veszélyek | 216 |
És a színész femininitásáról | 217 |
A színészet rejtett férfias lényege és a hatáskeltés szembetűnő nőies eszközei | 217 |
A színésznő narcizmusa elfogadhatóbb | 218 |
A színész mint szuperférfi | 218 |
Az önszeretet a siker záloga | 219 |
A kijavított Narcissus-legenda | 219 |
A test mint eszköz | 219 |
A testi tudatosság | 220 |
Tudatosság a testi szerelemben | 220 |
Visszatérés a felvilágba: A pokoljárás hordalékai | 221 |
A színész méltóságának kártevői | 221 |
A félelem - támadás az emberi méltóság ellen | 221 |
A tehetség elvesztése | 221 |
A polgár imitálása | 221 |
Még egyszer a színész pszichoterápiájáról | 222 |
A tüneti terápiák eredményei | 222 |
A sikertelen elfojtás okoz neurózist | 223 |
A gyógyítás kétféle útja | 224 |
A társadalmi értékek tisztelete | 224 |
A pszichologizálás veszélyeiről | 225 |
Pszichográfia | 225 |
A patológiai szemlélet mértéktelen kiterjesztése | 225 |
Hogyan készül a karakter? | 226 |
A morálís ítélkezés elbizonytalanodása | 226 |
A felelősség áthárítása | 227 |
A színész egészsége | 227 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.