1.067.017

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A pokol színei

Kék balett/Útvesztő/Isten komédiásai/Színes pokol

Szerző
Budapest
Kiadó: Relaxa Magyar-Német Innovációs Kft.
Kiadás helye: Budapest
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 234 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 18 cm x 12 cm
ISBN:
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Fülszöveg

A Kék balett (táncjáték két részben) a birtokló szeretet reménytelenségéről szól és arról, hogy a magány elől menekülő emberben hogyan kelnek életre önmaga titkolt és torz lehetőségei.
Az Útvesztő (játék két részben) álkrimibe rejtett lélektani dráma, mely arra keres választ, hogy miképpen szülhet a jóság gyilkos indulatokat, miközben kibontja a szellemi és a világi hatalmat szolgáló ember lelkének azonosságait és különbségeit.
Az Isten komédiásai (játék két részben) egy örök kérdés, a művész és a polgár szerelmének szakadékait és konfliktusait tárja fel. Tulajdonképpen önvallomás értékű háttértörténete a színész pszichológiájáról szóló "Színes pokol" című lélektani tanulmánynak.
Színes pokol (lélektani tanulmány). Az egykor nagy sikert aratott mű változatlan formában kerül az olvasó kezébe. Esszé a "varázsló" és a "komédiás" típusú színész pokoljárásáról, önmagával való küzdelmeiről, helykereséséről a világon.

Tartalom

Kék balett (Táncjáték)5
A szerelem7
Idill, némi szorongással7
Lepke az üvegburában8
Az ellenségek8
Az első varázslat9
A második varázslat10
A magány11
Az élő és a holtak11
Az Árnyak bosszúja11
Út a semmibe13
Útvesztő (Játék két részben)15
Délelőtt17
1. jelenet17
2. jelenet20
3. jelenet27
4. jelenet34
5. jelenet37
6. jelenet45
7. jelenet51
Délután55
8. jelenet55
9. jelenet60
10. jelenet69
11. jelenet74
12. jelenet82
Isten komédiásai (Játék két részben)86
I. rész87
1. jelenet87
2. jelenet100
3. jelenet108
II. rész115
4. jelenet115
5. jelenet124
6. jelenet131
Színes pokol (Lélektani tanulmány)140
Előszó141
A pokol első köre: A komédiás és a varázsló145
Színésztípusok145
Az ösztönös és a tudatos színész hamis fikciója145
A komédiás146
A varázsló146
A látszat csalásai és paradoxonjai147
Én vagyok az147
Miért csal a látszat?148
Valami a szerző lelkéről és szakmai kétségeiről148
A személyiség: halmazat149
Még mindig pszichológia149
Utak és kétségek149
A belső monológ150
A komédiás figyelme151
A varázsló alkotása151
A maszk152
Aki meztelenül szeretne játszani152
Az engedelmes és a lázadó kreatúra152
A rendező mint pedagógus153
Induktív rendezés154
A megfeszített isten15
A teremtmény nem munkatárs155
A megtermékenyülés csodája156
Az anyaméh156
Deduktív rendezés157
A varázsló korrigálhatatlansága157
A színész és a rendező158
Az ensemble-színház gyötrelmei159
A karakter súlya és súlytalansága159
Már a régi görögök...160
Katarzis és mimézis160
A katarzis az önmagunkra ismerésből fakad160
A katarzist megszenvedjük, a mimézist élvezzük161
Introverzív és extraverzív lehetőségek az alkotásban és a műélvezetben161
A pokol mélyebb bugyrai: Az üres edény162
Az egyetlen valóság162
Színészrezervátum163
A színház a színész otthona163
Csak a színházban történhet esemény164
A színház kultikus atmoszférája164
A színészet - állapot165
A színészetet nem lehet abbahagyni165
Szabadnap az Én-től165
Az örök vámpír166
Minden eladó166
A szélsőségek hajszolása166
Az oldhatatlan magány167
A színész maradékai167
Az őszinte hazugság168
Júlia az ágyban168
A bizonytalan órák168
Az elkallódás rémülete169
Mint aki vízen él169
Idillek170
Csalóka percek170
Mibe lehet belehalni?170
Aki megmenekülhet171
Az egyetlen közösség172
A csend félelme172
A hagyma172
A belső lazaság173
Az örök most174
Lázadás a monoton feszültségek ellen175
A feszültségek hullámzása176
Végletek176
A belső egyenetlenség177
Az ámulat177
A morális megmenekülés178
A pszichoterápia veszélyei179
Mondd meg, ki vagyok!179
A mulandóság iszonya179
Jel és bizonyíték180
A művész védtelensége181
A közvélemény felelőssége182
A pokol feneke: Az áttűnések káprázata184
A tagadás szabadsága184
Én és Nem-Én184
Az önmagára eszmélt ember határkeresése185
A kör és az ellipszis186
Az egyértelműség igénye186
A tagadás paradoxonjai187
A tagadás mint a szabadság illúziója188
Az ütközés mint határcövek188
Bázisok189
A mindig újító és megújuló190
A pasa vagy a matriarcha190
A másfelé figyelő191
A mindig szolgáló191
Legenda a színész sorsáról191
Lehet kikukucskálni az álarc mögül?191
A kalandozások kora192
Közbevezetett pszichológia: A kísérleti műhely193
Kemény és lágy módszerek193
A pszichológia kisebbrendűségi komplexuma193
A kemény módszerek korlátai194
Szakmai gondok további csempészete: A sejtés joga195
Az esszé száműzetése195
A megismerés nehézségei195
A sejtés joga196
A megsemmisülés két végpontjáról196
Két ördög között196
Gyökerek engedése és felszedése197
A más és a másképp elfogadásáról198
A félreértés veszélyeiről198
A pszichológia nem dolgozik értékítéletekkel199
A fejlődés vulgáris szemlélete199
A kamaszkor csúcsai200
Az isteni szerep200
A társadalmi egyenlőség nem jelent pszichológiai azonosságot201
A tudós és a művész megismerése201
A mítosz és a mágia a művészetben202
A kultuszhoz hűtlen kultúra203
A prométheuszi láng: Én203
A "Mi" és az "Én"203
Az Én terhei204
A művész luciferi áldozata205
A színész és a közössége205
Racionalitás és intellektuális csömör205
A színház erőfeszítései a hatás érdekében206
A művészet onániája207
Kísérletek a menekülésre207
A színésznő maszkulinitásáról208
A szupernő208
Bizalmatlanság a totális viselkedésformákkal szemben209
A túlságosan szelíd ember indulatai209
Az erénycsősz szexuális fantáziája209
Kételyek a produktivitás ügyében210
Kétségek a nőiség freudi értelmezésében210
A náthás nő és a náthás férfi211
Kit zárnak ketrecbe?211
A gyermekszülés képességének döntő jelentősége212
Az impotencia női megfelelősége nem a frigiditás, hanem a meddőség212
Biológiai kreativitás213
A férfi fokozott teljesítményre késztetettsége213
Janisági komplexus214
A színészet férfiasan produkciós pálya215
Férfiak és nők kapcsolatteremtésének sémája215
Ki nyitottabb a kaland felé?216
Hivatás és női szerep összeütközése216
A színészgyerekre leselkedő veszélyek216
És a színész femininitásáról217
A színészet rejtett férfias lényege és a hatáskeltés szembetűnő nőies eszközei217
A színésznő narcizmusa elfogadhatóbb218
A színész mint szuperférfi218
Az önszeretet a siker záloga219
A kijavított Narcissus-legenda219
A test mint eszköz219
A testi tudatosság220
Tudatosság a testi szerelemben220
Visszatérés a felvilágba: A pokoljárás hordalékai221
A színész méltóságának kártevői221
A félelem - támadás az emberi méltóság ellen221
A tehetség elvesztése221
A polgár imitálása221
Még egyszer a színész pszichoterápiájáról222
A tüneti terápiák eredményei222
A sikertelen elfojtás okoz neurózist223
A gyógyítás kétféle útja224
A társadalmi értékek tisztelete224
A pszichologizálás veszélyeiről225
Pszichográfia225
A patológiai szemlélet mértéktelen kiterjesztése225
Hogyan készül a karakter?226
A morálís ítélkezés elbizonytalanodása226
A felelősség áthárítása227
A színész egészsége227

Popper Péter

Popper Péter műveinek az Antikvarium.hu-n kapható vagy előjegyezhető listáját itt tekintheti meg: Popper Péter könyvek, művek
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem