1.062.411

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

A pedagógiai kommunikációs képességek...

Szerző
Lektor
Veszprém
Kiadó: Országos Oktatástechnikai Központ
Kiadás helye: Veszprém
Kiadás éve:
Kötés típusa: Ragasztott papírkötés
Oldalszám: 307 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar  
Méret: 20 cm x 14 cm
ISBN: 963-441-070-7
Megjegyzés: Megjelent 500 példányban. Angol és orosz nyelvű összefoglalóval. Néhány fekete-fehér fotóval illusztrálva.
Értesítőt kérek a kiadóról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Tartalom

A könyv céljáról 3
I. A készség és a képesség értelmezése 5
1 Mi a készség? 5
2. Mi a jártasság? 5
3. A képesség műszó értelmezése 6
4. A pedagógiai képesség és elemei 7
5. Munkahipotézis a készségek és képességek fejlesztéséhez 9
II. A pedagógus kommunikációs képességek jellemzői és fejlesztésének szükségessége
1. A beszédművelés és és az iskolai oktatás 13
2. A nyelv és az ismeretek kapcsolata 15
3. A nyelv és a beszéd kapcsolata 16
4. Nyelv és társadalom 19
5. A beszéd és a pedagógia 20
6. A verbális és nem-verbális kommunikáció 24
7. A kommunikációs szituációk 25
8. A kommunikációs viszonyok szerepe 34
9. A kommunikációs képesség - pedagógiai képesség 35
10. Az élőszó kommunikációs gondjai 36
11. A kommunikáció megkönnyítése 38
12. Az írásbeli gondolat-átadás és folyamatai 39
13. A felolvasás és folyamatai 42
14. Az élőszavas kommunikáció és folyamatai 46
15. Kommunikációs helyzet és nyelvhasználat 50
16. A kommunikáció megkönnyítésének feltételei 55
17. Beszédművei és és pedagógusképzés 59
18. Beszédművei és és beszédkutatás 60
19. A beszédoktatás gondjai 63
20. Mi a teendő? 66
III. A beszédművelésről 69
1. A beszédművelés és fogalmáról 69
2. A beszédművelés és műszó jelentéskörének változásai 70
3. A műszó értelmezése a közoktatásban 72
4. Terminológiai vagy tartalmi változás? 75
5. A beszédművelés tartalmának meghatározó elemei 75
6. Beszédművelés és/vagy nyelvművelés? 80
7. A beszédművelés szűkebb és tágabb témakörei 80
1. A beszédfolyamat alaptényezői 80
2. A mondatfonetikai eszközök a mondategészben 86
3. Értelmes megszólaltatás a mondattól a szövegig 89
8. A tágabb értelemben vett beszédművelés és a nyelvművelés és kapcsolata 91
1. A kommunikációs helyzet és a szövegalkotás 93
2. A kommunikációs folyamatok 98
3. Nyelvművelés, beszédművelés, magatartáskultúra 99
9. Mikor, mit a sok közül? 99
IV. A nem-verbális kommunikációról 101
1. A nem-verbális kommunikáció általános jellemzése 101
2. A kommunikáció csatornái 103
3. A gesztusok 104
4. A tekintet 124
5. A mimika 128
6. A vokális csatorna 135
7. Testtartások, és távolságtartás 136
8. A metakommunikáció 139
V. A készségek és képességek fejlesztése 143
1. A képességfejlesztés forrásai 143
2. A képességfejlesztés módja, eljárássora 144
3. A képességfejlesztés fázisai 146
4. A képességek fejlődésének értékelése, mérése 151
5. Az eljárás alkalmazási terei 154
VI. A kommunikációs képesség /készségek/ fejlesztésére végzett kísérlet a képmagnetofonos eljárás alkalmazásával 155
1. A kísérlet általános kérdései 155
2. Az előadói munka készségei, képességei, tevékenységelemei 159
3. A kísérlet elvi és részletes programja 159
4. A képességfejlesztés menete a kísérletben 167
5. Szövegelemző és felolvasó gyakorlatok 169
1. A lényeg kiemelése - Bálint György: Intelmek kezdő felháborodókhoz 171
2. A szövegszerkezet megfigyeltetése, értékeltetése - Marx György: Vár a Tau Ceti népe 175
3. Marx György írásának nyelvi rétegei 175
4. A szövegelemzés - komplex értékelés 176
6. Az értékelés folyamata 178
1. Az eddigi kísérlet eredményei 179
2. Az értékelés általános tapasztalatai 187
3. Az alkalmazott mérési eljárás 187
4. A teljes kísérlet méréses értékelése 188
5. A kísérletben résztvevők külső értékelése 189
6. A videós képzésben résztvettek megőrzési szintjének vizsgálata 196
7. összehasonlítás hagyományos retorikai képzéssel 196
1. Képzési tematika és módszer 198
2. A képzés értékelése 198
8. A kísérlet általános tapasztalatai 199
VII. Az eljárás alkalmazásának tapasztalatai, a felhasználás lehetőségei 203
Mellékletek 207
1. sz. melléklet
Program a tanítóképző főiskolák II. félévére a pedagógiai gyakorlathoz 209
2. sz. melléklet 220
Program a pedagógiai képességek fejlesztésére a tanárképző főiskolák IV., illetve IV-V. félévére
Jegyzetek 241
Felhasznált és ajánlott irodalom 275
Angol nyelvű összefoglaló 291
Orosz nyelvű összefoglaló 295
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem