kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát
Kiadó: | Tankönyvkiadó Vállalat |
---|---|
Kiadás helye: | Budapest |
Kiadás éve: | |
Kötés típusa: | Fűzött kemény papírkötés |
Oldalszám: | 432 oldal |
Sorozatcím: | |
Kötetszám: | |
Nyelv: | Magyar |
Méret: | 24 cm x 17 cm |
ISBN: | 963-17-7973-4 |
Megjegyzés: | Tankönyvi szám: 42163/I-II. |
I. kötet | 9 |
Előszó | 14 |
Előszó a magyar kaidáshoz | 15 |
Útmutatás az olvasónak | |
MEGOLDÁSTÍPUSOK | |
Két mértani hely | 19 |
Mértani szerkesztések | 19 |
A példától a megoldástípusig | 20 |
Példák | 21 |
Vegyük megoldottnak a problémát | 22 |
Hasonló alakzatok | 25 |
Példák | 26 |
Segédalakzatok | 30 |
A Descartes-féle megoldástípus | 37 |
Descartes és az egyetemes módszer eszméje | 37 |
Kicsi kis probléma | 38 |
Állítsunk fel egyenleteket | 41 |
Iskolai példák | 43 |
Mértani feladatok | 47 |
Egy fizikai feladat | 52 |
Egy fejtörő | 54 |
Kis paradoxonok | 55 |
Rekurzió | 73 |
Egy kis felfedezés története | 73 |
Deus ex machina | 75 |
És mégsem hagyhatjuk ezt kihasználatlanul | 77 |
Rekurzió | 79 |
Abrakadabra | 81 |
Pascal-háromszög | 83 |
Teljes indukció | 86 |
Előre a felfedezésre! | 88 |
Figyeljük meg, általánosítsuk, bizonyítsuk, és másképpen is bizonyítsuk! | 89 |
Szuperpozíció | 112 |
Interpoláció | 112 |
Speciális helyzet | 114 |
Az általános eset | 115 |
A megoldástípus | 117 |
ÚTBAN AZ ÁLTALÁNOS MÓDSZER FELÉ | |
Problémák | 129 |
Mi a probléma? | 129 |
A problémák osztályozása | 130 |
Meghatározó problémák | 131 |
Bizonyító problémák | 133 |
Az ismeretlen öszetevői, a feltétel részei | 134 |
Eljárás kerestetik | 135 |
Az alkalmazási terület bővítése | 141 |
Descartes-féle megoldástípus | 141 |
A két mértani hely | 145 |
Melyik részfeltétellel kezdjük? | 150 |
Rekurzió | 154 |
Lépésről lépésre határozzuk meg az ismeretlent | 157 |
Megoldások | 166 |
Függelék | 220 |
Útmutatás tanároknak és tanárok tanárainak | 220 |
Irodalomjegyzék | 225 |
Név- és tárgymutató | 227 |
II. kötet | |
Előszó | 9 |
Útmutatás az olvasónak | 11 |
ÚTBAN AZ ÁLTALÁNOS MÓDSZER FELÉ | 13 |
A megoldásmenet szemléltetése | 15 |
Metafórák | 15 |
Mi a feladat? | 16 |
Egy jó ötlet | 17 |
Az ötlet kifejtése | 18 |
Hajtsuk végre a tervet | 21 |
Lassított felvétel | 22 |
Pillantás előre | 24 |
Terek és programok | 24 |
Problémák a problémában | 24 |
Az ötlet megszületése | 25 |
Az értelmi munka | 25 |
A gondolkodás fegyelmezése | 25 |
Tervek és programok | 36 |
Típusterv | 36 |
Általánosabb típus | 38 |
A program | 39 |
A terv kiválasztása | 40 |
Tervek és programok | 42 |
Tervek és megoldástípusok | 42 |
Problémák a problémában | 50 |
A segédprobléma: eszköz a célhoz | 50 |
Egyenértékű problémák: reverzibilis átalakítás | 51 |
Egyenértékű problémák egymásutánja | 52 |
Igényesebb vagy kevésbé igényes segédproblémák; irreverzibilis átalakítása | 53 |
Távolabb eső segédproblémák | 54 |
Tárgyi és módszertani segítség | 55 |
Az ötlet megszületése | 66 |
Megpillantjuk a fényt | 66 |
Egyszerű kísérlet | 67 |
A döntő gondolat | 70 |
Az ötletekről | 72 |
Az értelmi munka | 74 |
Így gondolkodunk | 74 |
Probléma - a mi problémánk | 75 |
Érdeklődésünk | 75 |
Délközelben | 75 |
A megsejtésekről | 76 |
Kutatási terület | 77 |
Döntésekről | 77 |
Mozgósítás és szervezés | 78 |
Felismerés és emlékezés | 79 |
Kiegészítés és átcsoportosítás | 79 |
Elkülönítés és összekapcsolás | 80 |
Egy diagramról | 81 |
Rész és egész | 83 |
A gondolkodás fegyelmezése | 89 |
Ahogyan gondolkodnunk kellene | 89 |
Cél a gyújtópontban | 90 |
Latolgassuk az esélyeket | 90 |
Kiindulást keresünk | 91 |
Többet ígérő szempontot keresünk | 92 |
Előismeretet keresünk | 93 |
Értékeljük újból a helyzetet | 94 |
Kérdezni tudnunk kell! | 95 |
Vannak-e szabályok? | 100 |
Szabályok és utasítások | 100 |
Józan eljárás | 101 |
Gazdaságosan, de előítéletek nélkül | 102 |
Állhatatosan, de sokoldalúan | 103 |
Előnyszabályok | 104 |
Az anyag | 104 |
Előismeretek | 105 |
Segédproblémák | 106 |
Összefoglalás | 107 |
A tanulásról, a tanításról és a tanítani tanulásról | 110 |
A tanítás nem tudomány | 110 |
A tanítás célja | 111 |
A tanítás művészet | 112 |
A tanulás három alapelve | 113 |
A tanítás három alapelve | 115 |
Példák | 117 |
A tanítani tanulásról | 122 |
A tanár beállítottsága | 126 |
Kitalálás és tudományos módszer | 152 |
Kutatási problémák középiskolai szinten | 152 |
Egy feladat | 153 |
Beszéljük meg a feladatot | 154 |
Még egy feladat | 154 |
Indukciós érvelés grafikus szemléltetése | 155 |
Történelmi példa | 158 |
Tudományos módszer: kitalálás és ellenőrzés | 165 |
A "kutatási problémák" jellegzetességeiről | 165 |
Konklúzió | 166 |
Megoldások | 179 |
Irodalomjegyzék | 198 |
Név- és tárgymutató | 201 |
Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.