1.067.053

kiadvánnyal nyújtjuk Magyarország legnagyobb antikvár könyv-kínálatát

A kosaram
0
MÉG
5000 Ft
a(z) 5000Ft-os
szállítási
értékhatárig

Politikai kommunikáció

Szöveggyűjtemény

Értesítőt kérek a kiadóról
Értesítőt kérek a sorozatról

A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról
A beállítást mentettük,
naponta értesítjük a beérkező friss
kiadványokról

Előszó

E szöveggyűjtemény az ELTE ÁJTK negyedéves politológia szakos hallgatói számára készült a „Politikai kommunikáció'' című tantárgy kiegészítéseképpen. Valóban csak kiegészítés ez, mégpedig két... Tovább

Előszó

E szöveggyűjtemény az ELTE ÁJTK negyedéves politológia szakos hallgatói számára készült a „Politikai kommunikáció'' című tantárgy kiegészítéseképpen. Valóban csak kiegészítés ez, mégpedig két okból.
Csak magyar illetve magyarul már megjelent szövegekből válogathattam, márpedig bármilyen értékes is a kommunikációról illetve a politikai kommunikációról szóló magyar nyelvű irodalom, nem foglalkozik a témakör minden részletével.
A politikai kommunikáció - akár napi politikai tevékenységként értsük, akár kutatási területként - jelentős változásokon megy át napjainkban mind Magyarországon, mind a világ más tájain. Ezeknek a legújabb fejleményeknek a nyomon követésére csak az előadások vállalkozhatnak, melyek mellett a szöveggyűjtemény a témakör belátható ideig fontosnak ígérkező szövegeivel, elméletismertetőivel és dokumentumaival szolgál.
Külön köszönet Csernák Krisztinának a lelkiismeretes szerkesztőségi munkájáért és a borítón lévő illusztrációért. Vissza

Tartalom

Előszó 7
WARREN WEAVER: A kommunikáció matematikája 9
HELLER MÁRIA - RÉNYI ÁGNES: A nyilvános kommunikáció szociológiai modellje 18
VARGA BARBARA: A kultiváció mint üzenet. A kommunikáció kultúratermelő hatalma McLuhan és Gerbner műveiben 35
JOHN STUART MILL: A gondolat- és szólásszabadságról 50
JAKAB ZOLTÁN: A közszolgálatiság értelmezése a 20-as évektől napjainkig 77
TAMÁS PÁL: A tematizációról 84
RÓKA JOLÁN: A vizuális manipuláció szerepe az imázsteremtésben 99
KISS BALÁZS: Viták és álláspontok a marketing politikára való alkalmazhatóságáról 103
GÁLIK MIHÁLY: A médiapiac 117
HAVAS PÉTER: A pártok politikai kommunikációja a társadalommal a brit tapasztalatok alapján 154
BAJOMI-LÁZÁR PÉTER: A monopólium után. Magánrádiók Olaszországban 179
Sajtó és propaganda 194
Sportpropaganda 199
A főszerkesztői értekezletek anyagából 205
Javaslat a sajtónyilvánosság reformjára 219
RÉVÉSZ TAMÁS MIHÁLY: Médiatörvény 1995 243
TERESTYÉNI TAMÁS: A nyilvánosság erőtlensége. Adalékok a közéleti kommunikáció zavarainak tanulmányozásához 253
POKOL BÉLA: A „francia intellektuel" visszatérése 263
PIERRE BOURDIEU: A közvélemény nem létezik 271
NÉMETH ERZSÉBET: A politikai kommunikáció marketingje 284
Megvásárolható példányok

Nincs megvásárolható példány
A könyv összes megrendelhető példánya elfogyott. Ha kívánja, előjegyezheti a könyvet, és amint a könyv egy újabb példánya elérhető lesz, értesítjük.

Előjegyzem